Vindrutetorkarmotor 140 funkar ej, elfel någonstans

Koorvmojj
12 juli 2013 · 39 Inlägg

Tjena! Har ett problem som jag hoppas någon här kan förstå sig på!
Jo det är så att jag har ström från säkring till strömavbrytaren hela vägen. Och jag har ström från kablarna (3st) som går till vindrutetorkarmotorn från strömbrytaren OAVSETT vilket läge jag har strömbrytaren i, även om jag har så att vindrutetorkarna ska stå stilla och vara avstängda så har jag ström i alla kablar...
Och ja ström till motorn har jag, för den blir varm. Men likförbannat går den inte?

Någon som vet något om detta eller kan förstå sig på det? Motorn är inget fel på det vet jag för den har jag bytt, likaså strömbrytaren. Och jag har varit noga med att få alla kablar rätt. Om det nu var rätt innan jag bytte det så ska allt sitta rätt!

Tacksam för svar, Mvh Albin!

skjortan Down n`out
12 juli 2013 · 514 Inlägg

Ström till motorn har jag för den blir varm? Har du mätt upp så att du har ström fram til motorn? Helt säker på att motorn funherar?

Down n`out
Oves_Bror
12 juli 2013 · 456 Inlägg

På en 140 där det inte finns intervalltorkare så borde det ju, om det finns tre kablar, vara 2 plus och 1 jord.
Har du plus på alla 3 så funkar det ju onekligen inte. Om inte jag massuppfittade dig?

growing old is mandatory growing up is optional
Koorvmojj
12 juli 2013 · 39 Inlägg

skjortan skrev:
Ström till motorn har jag för den blir varm? Har du mätt upp så att du har ström fram til motorn? Helt säker på att motorn funherar?

Nej så långt hann jag inte med idag. Jag antar ju att den får ström, Hur skulle den annars kunna bli varm?

Koorvmojj
12 juli 2013 · 39 Inlägg

Oves_Bror skrev:
På en 140 där det inte finns intervalltorkare så borde det ju, om det finns tre kablar, vara 2 plus och 1 jord.
Har du plus på alla 3 så funkar det ju onekligen inte. Om inte jag massuppfittade dig?

Finns fyra kablar från strömbrytaren... om man räknar bort plus från säkringen, och den som går till spolningen.

Oves_Bror
12 juli 2013 · 456 Inlägg

Koorvmojj skrev:

Oves_Bror skrev:
På en 140 där det inte finns intervalltorkare så borde det ju, om det finns tre kablar, vara 2 plus och 1 jord.
Har du plus på alla 3 så funkar det ju onekligen inte. Om inte jag massuppfittade dig?

Finns fyra kablar från strömbrytaren... om man räknar bort plus från säkringen, och den som går till spolningen.

Antog att du mätt på torkarmotorn. För den har väl 3 kablar?
Har du plus och jord till motorn?
För du har väl mätt på den?

growing old is mandatory growing up is optional
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang