Hur nöd öppna bagaget 1958 Ford Fairlane 500 Skyliner ?

soyd
13 juli 2013 · 1 853 Inlägg

Vi har eventuellt fått haveri på en av de elmotorerna eller något av de relän som sitter i bagaget som driver taket för att cabba upp och ner. Taket är i läge på/uppe satt säga.. Och bagaget är nästa helt stängt ca 1dm öppet i framkant.

Så min fråga är: hur öppnar man bagaget manuellt för att komma åt att byta elmotorerna osv ?.

Tips på vart vi kan hitta denna informationen eller om ni vet andra bra forum att ställa samma fråga på ?. Alla tips är välkomna.  Original manualen är inte längre kvar tyvärr...

De är alltså en sådan här bil:



Sådan hära sofistikerade grejer från 1958:a strular ju ibland så vi har bytt relän och grejer tidigare men då har bagaget stannat i ett läge så att vi har kunnat komma in i bagaget utan problem...

Tack på förhand..

/mvh soyd

Senast redigerat av soyd (13 juli 2013)

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
13 juli 2013 · 14 056 Inlägg

Har du sökt på nåt svenskt eller amerikanskt forum för Fordbilar eller om det finns speciella forum för Skyliner!!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
soyd
13 juli 2013 · 1 853 Inlägg

Tjena Benny!

Jag googlade lite igår kväll utan fram gång... Men hittade alldeles nyss detta:


If you want to manually open the trunk, without hotwiring, look under the car to the left and right of the rear bumper you will see 2 9/16" bolts about an inch apart, they hold the actuators to the floor, if you remove those bolts you can pull the trunk lid up by hand.


Så vi ska ta oss ner till garaget nu direkt och testa detta smile

/mvh soyd

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
13 juli 2013 · 14 056 Inlägg

Va bra! Det kanske löser sig då! Denna konstruktion är det bästa man sett på bilar och det var 55 år sedan det kom!!

Lycka till!!

/Benny

Senast redigerat av Vettemannen (13 juli 2013)

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang