Koppla in dimljus passat

Josephony
23 juli 2013 · 3 Inlägg

Hej!

Jag har nu bestämt mig för att ändra framändan på min passat och ska således montera dit dimljus. Då jag inte har dimljus inkopplat från början så lär jag dra kablar. Då jag vill kunna starta dimljusen från ljusomkopplaren och att den samtidigt stänger av halv/helljus. På min nuvarande ljusomkopplare finns läget för dimljus bak, vilket då bara tänder dimljuset bak och låter halvljus/helljus vara på. Skulle jag helt enkelt kunna köpa en http://www.ebay.com/itm/VW-GOLF-JETTA-B … 5aee4ade57 ?

Visst kan jag dra tjuvel från positionslyset och sätta en knapp och relä, men jag vill helt enkelt ha det på ljusomställaren.

Tack på förhand

it_mutt Avstängd
23 juli 2013 · 10 388 Inlägg

Under förutsättning att det är "samma" som den du har (ja, förutom att denna då har till dimljuset fram också) så absolut. Kablar osv är dock antagligen inte dragna (kan vara, men utgå från "inte") så lite mätning och så vidare är nog på sin plats (och relä osv då givetvis)

Senast redigerat av it_mutt (23 juli 2013)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Josephony
23 juli 2013 · 3 Inlägg

Jag beställde dimljus och omkopplaren idag.

Nu sitter jag och kollar på kopplingsscheman, för att leta tag på vart jag ska få matarströmmen till reläet utan att behöva koppla på batteriet. Dessvärre så är jag antingen efterbliven, eller så är det här kopplingschemat åt helvete.... både matar och styrströmmen kommer från omkopplaren enligt schemat:/ Sen går styrströmmen till Plussidan på vänster helljus. Jag gjorde en skiss för att förklara bättre.  Är det någon som förstår sig på varför det är kopplat på detta viset?

http://tinypic.com/view.php?pic=qxnype&s=5

it_mutt skrev:
Under förutsättning att det är "samma" som den du har (ja, förutom att denna då har till dimljuset fram också) så absolut. Kablar osv är dock antagligen inte dragna (kan vara, men utgå från "inte") så lite mätning och så vidare är nog på sin plats (och relä osv då givetvis)

Jodå, det är en 3B jag har.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang