Cheva Silverado -99 med dubbla batterier

Dockan
25 juli 2013 · 733 Inlägg

Ja, har ju dubbla batterier i den helvetessaken till bil, skapat sina problem i det sista ja! Nu ska det iaf instaffas nya batterier så att han kanske kan starta varje gång och inte bara direkt efter du parkerat. Men mina batterier har gjort sitt på alla avseenden så jag ser inte vad det står på batterierna, dvs andtalet aH.
Finns det någon som kan det i huvet? Mest troligt att paralell kopplade batterier.
Och annars, finns det en anledning till dubbla batterier på den? Har inte något annat fancy i den, bara motor och ratt typ. Det roliga står på flaket och har skidor och långband, så det finns inget som ska ha extra power direkt...

Oh yes, hatar el och saknar multimeter och vi kan lossas att jag har blont hår just nu tongue

This Bitch Bites
Saker porrfilmsproducenter vill få oss att tro;
Nr 16. Dubbel penetrering får kvinnor att le.
Volvo Amazon Cab "Betty" (1964)
Drönirettab
25 juli 2013 · 21 761 Inlägg

Kollade litegrann på nätet och om jag förstod rätt så sitter det dubbla batterier i Silverado med dieselmotor. Är det en bensinare så kanske man ändå har satt dit dubbla batterier av en eller annan anledning.

Om man bortser från kostnaden för två batterier så ser jag nog mest fördelar med dubbla, dock gäller det att kablarna mellan batterierna är i bra skick och har bra kontakt för att inte riskera att bara ena batteriet "får dra hela lasset" och slits ut betydligt fortare.

Mät längden+bredden+höjden på batterierna så går det säkert lätt att lista ut vilken storlek det rimligtvis bör vara. smile

Dockan
25 juli 2013 · 733 Inlägg

Ja, storlek kan jag allt, men undrade mest på aH på den. Om det ska vara ca 95 på batterierna eller om det ska vara typ 60 i storlek. Som sakt, det finns en viss prisskillnad i det med smile

Jag kollade också runt innan men jag hittade faaninget =/ Men ja, diesel och v8, finns inget annat hemma hos mig. Bortsett från Chryslern då...

This Bitch Bites
Saker porrfilmsproducenter vill få oss att tro;
Nr 16. Dubbel penetrering får kvinnor att le.
Volvo Amazon Cab "Betty" (1964)
Drönirettab
25 juli 2013 · 21 761 Inlägg

Grejen är att om du kollar upp batteriernas yttermått så kan man utifrån dem få fram ganska säkert vilka Ah batterierna bör vara på genom att kika i batteritabeller hos tex Tudor eller Varta. smile

Dockan
25 juli 2013 · 733 Inlägg

Smidigt! Tack, ska se till att få det gjort i morgon! Så kan min fina bil få något vettigt gjort igen!

This Bitch Bites
Saker porrfilmsproducenter vill få oss att tro;
Nr 16. Dubbel penetrering får kvinnor att le.
Volvo Amazon Cab "Betty" (1964)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang