Fixade hållare till lysenas täckkåpor. Elastiska skosnören! Och sparade de små clipsen i änden bara för att de är original.....
Mycket jobb med 1600:an i helgen. Man börjar se ljuset i slutet av tunneln. Men det är också nu som varje sak som hänger upp sig får stor betydelse, och kan stoppa hela projektets färdigställande i tid för BOS.
Monterat det sista i motorrummet och startat upp! Upplevde den som mer svårstartad, men den var lite bråkig även när motorn var i den andra bilen.
Lite konstigt, det sitter en renoverad Weber 34 ICH på, och det är en ren ersättningsförgasare till denna motorn. Plockade isär den igen och kollade munstyckena och blåste rent. Ändrade flottörnivån lite, ingen skillnad. Kollade så det sitter rätt munstycken och emulsionsrör i, och det gör det.
Konstigt. Man fick justera ut blandningsskruven 4 varv och det är fel. Det ska vara max 2,5 varv.
Kollade de nya stiften, alldeles sotiga efter bara en stund. För fet blandning.
Kollade komp. 12 på alla, klockrent.
Men jag satte ju även en ny blandningsskruv på förgasaren......tog ut och kollade, såg fin ut. Jämförde med den gamla. Vad i .......? En helt annan vinkel på spetsen! Fel skruv. Sen hann jag inte prova mycket men bilen gick fint och jag är ganska säker på att det var felet.
Även monterat grill.
Fixat med kofångare och baklysen. Fick göra en nödlösning tillsvidare med baklysena som var väldigt dåliga i kromet.
Blir lackade i silver tills jag hittar andra.
Fixat extraljushållaren. Kul tillbehör!
Blir kromade hella 186 och gula positionsljus med kromad baksida på den.
Kofångarna ska fixas till med lite invändig blästring och lackering, förhoppningsvis ikväll. Sen montering på bilen.
Bytt mittkonsol till en bättre. Dragit lite kablar i kupén. Rostskyddat i hålrum och skarvar.
Mycket gjort, men mycket kvar........
Senast redigerat av Inventor (4 maj 2015)
Idrott luktar svett. Sport luktar bensin.