Skyltar utan EU symbol snart ett minne blott...

v2_racer
21 september 2013 · 7 Inlägg

För er som har eller har funderar på att beställa en regskylt utan S och Eu märket. Passa på och köp för snart så slutar dom säljas! Första januari 2014 så går det ej beställa längre!

Jag kommer skälv beställa en extra uppsättning skyltar till båda bilarna för att jag ska kunna byta då mina blir dåliga eller fula pga massa stenskott.

Kommer även göras andra ändringar på vissa skyltar(USA, mc osv).
Mer info:
http://www.transportstyrelsen.se/sv/Nyh … forandras/

Senast redigerat av v2_racer (21 september 2013)

magnuslindstrom
21 september 2013 · 136 Inlägg

Mina kom igår. Nu ska jag bara hitta en snygg skylthållare för den långa passar ju inte alls.. och vill inte ha synliga skruvar..  tips?

___________________________________
It takes a lot of balls playing golf like I do!
Markus1987
21 september 2013 · 498 Inlägg

Jag monterade utan skylthållare, använde dessa brickor som medföljde som shims bakom skylt och sen skruvar där jag kunde använda dessa vita ploppar över smile Blev bra faktiskt!

RannerKing www.LynxTalk.se
21 september 2013 · 420 Inlägg

Och jag fick mina förra veckan. Har bytt på alla mina bilar, mycket vettigare utan EU-märket.

Skylthållare har jag köpt på Mekonomen, men dessa finns lite överallt.

Blir att klippa skyltar i forsätningen då, så länge dom inte sätter EU-märket i mitten var skattemärket satt tidigare.

För övrigt fungerar inte länken...

Senast redigerat av RannerKing (21 september 2013)

Skruvar hellre i skotrar!
www.LynxTalk.se -Sveriges största märkesforum för snöskotrar!
Skoda Octavia II 4x4 "Scoutig..." (2005)
v2_racer
21 september 2013 · 7 Inlägg

magnuslindstrom skrev:
Mina kom igår. Nu ska jag bara hitta en snygg skylthållare för den långa passar ju inte alls.. och vill inte ha synliga skruvar..  tips?

Köp en skylthållare anpassa utan eu märke wink Bilbolaget har eller kolla med närmaste mekonomenbutik.
Regskylt utan eu har mått 480x110 mm

http://www.transportstyrelsen.se/Vag/Fo … och-bevis/

Senast redigerat av v2_racer (21 september 2013)

magnuslindstrom
21 september 2013 · 136 Inlägg

Tackar! Mekonomen it is...!

___________________________________
It takes a lot of balls playing golf like I do!
SportPilot Ubåtsingenjör
21 september 2013 · 7 228 Inlägg

gött att mc skylten blir mindre smile

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Germax
21 september 2013 · 12 086 Inlägg

"Enklare att få USA-skyltar
De mindre, ordinarie registreringsskyltarna, så kallade USA-skyltar, med måttet 300 x 110 mm har hittills utfärdats i begränsad omfattning. Begränsningar kommer att kvarstå men det blir enklare att få den mindre registreringsskylten vid till exempel ombyggnation."


Det gäller nog att utnyttja denna lättning så fort som möjligt innan dom ångrar sig som de gjorde 1995.

valle22 Smidd i rostigt stål
22 september 2013 · 933 Inlägg

Vad krävs att få "USA" skyltar? Vill de ha foto på ombyggnationen eller det är bra att efterfråga om dem?

//Valle (utan EU-diktatursskylten)

*** Riktiga bilar har bakhjulsdrift, framhjulsdrift är enbart på gräsklipparn ***
siiimooon Påstängd
22 september 2013 · 1 194 Inlägg

valle22 skrev:
Vad krävs att få "USA" skyltar? Vill de ha foto på ombyggnationen eller det är bra att efterfråga om dem?

//Valle (utan EU-diktatursskylten)

Undrar samma sak, skulle vara roligare med små skyltar. smile

Germax
23 september 2013 · 12 086 Inlägg

Med det gamla reglementet (som gäller fortf) så är det i princip omöjligt att få liten skylt på bil som haft stor skylt.
Vissa har lyckats med mer eller mindre krystade förklaringar. Det står tydligt vid ansökan att liten skylt pga ombyggnad ej beviljas, bilen får inte modifieras så den ursprungliga skylten inte får plats. Det är troligen här som lättnaden skett.

Man lär inte få små skyltar bara för att man ber om det.
En period under 1995 kunde man välja att få små skyltar till sin bil, denna möjlighet försvann snabbt.

Growe Fri fart för ett fritt folk!
23 september 2013 · 13 732 Inlägg

Germax skrev:
Med det gamla reglementet (som gäller fortf) så är det i princip omöjligt att få liten skylt på bil som haft stor skylt.
Vissa har lyckats med mer eller mindre krystade förklaringar. Det står tydligt vid ansökan att liten skylt pga ombyggnad ej beviljas, bilen får inte modifieras så den ursprungliga skylten inte får plats. Det är troligen här som lättnaden skett.

Man lär inte få små skyltar bara för att man ber om det.
En period under 1995 kunde man välja att få små skyltar till sin bil, denna möjlighet försvann snabbt.

farsan beställde sånna till sin 90:ans 745 runt det året.

ombyggnaden är det dom ska släppa på om jag förstog allt rätt när jag läste.

värsta är den där förbannade eu skit symbolen.. får väll måla ett kryss rakt över skiten

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Funkiee Saab älskare!
23 september 2013 · 4 597 Inlägg

Varför vill man ha eu symbol för??

Volvo XC70 "Polestar" (2016)
RannerKing www.LynxTalk.se
23 september 2013 · 420 Inlägg

Folk beställer nya skyltar med EU-symbol på grund av att Transportstyrelsen formulerat sig på ett sätt som gör att det uppfattas som att man inte kan beställa utan EU-symbol om man har en skylt med EU-symbolen på bilen.
Sen kanske folk inte har koll på skylthållare till den mindre skylten.

Sen är det väl 1% av befolkningen som vill ha en EU-symbol på bilen och beställer av den anledningen.

Och så skriver jag: EU-symbol, igen för det kändes som att det fanns för lite av det ordet i detta inlägg ^^

Skruvar hellre i skotrar!
www.LynxTalk.se -Sveriges största märkesforum för snöskotrar!
Skoda Octavia II 4x4 "Scoutig..." (2005)
Funkiee Saab älskare!
29 september 2013 · 4 597 Inlägg

Varför vill man ha eu symbol för??

Volvo XC70 "Polestar" (2016)
v2_racer
12 december 2013 · 7 Inlägg

En påminnelse för er som har tänkt beställa men inte gjort det än. Inte så länge kvar nu...

ultimatemartin
12 december 2013 · 111 Inlägg

varför eu-märke/S ? kanske för att man vistas med bilen utanför sveriges gränser ibland?

Volvo S70 (2000)
JossanB
12 december 2013 · 497 Inlägg

Var in och försökte beställa skyltar utan EU-märke till v70in för några dgr sen..men då kunde jag bara välja att beställa nya EU-skyltar..? Är det alltså kört redan eller finns det ngn lösning? sad

Dream as if you could live forever. Live as if you only have today.
Suprans projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=308981
v2_racer
12 december 2013 · 7 Inlägg

JossanB skrev:
Var in och försökte beställa skyltar utan EU-märke till v70in för några dgr sen..men då kunde jag bara välja att beställa nya EU-skyltar..? Är det alltså kört redan eller finns det ngn lösning? sad

Jag var inne idag och beställde och det gick bra att välja utan EU. Annars borde det går att beställa via telefon om du ringer dom.

JossanB
12 december 2013 · 497 Inlägg

v2_racer skrev:

JossanB skrev:
Var in och försökte beställa skyltar utan EU-märke till v70in för några dgr sen..men då kunde jag bara välja att beställa nya EU-skyltar..? Är det alltså kört redan eller finns det ngn lösning? sad

Jag var inne idag och beställde och det gick bra att välja utan EU. Annars borde det går att beställa via telefon om du ringer dom.

Toppen! Då ska jag göra en beställning när jag kommer hem big_smile

Dream as if you could live forever. Live as if you only have today.
Suprans projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=308981
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang