Blinkersrelä Peugeot 207 -07

Trollguden
23 september 2013 · 1 Inlägg

Hej, kan verkligen ingenting om bilar men har plötsligt intresserat mig massor för belysningen i bilen. Har köpt massor utav dioder och har installerat allt utan problem men sen var det ju blinkersen.

Hade hoppats att jag skulle slippa behöva byta blinkersrelä eller installera motstånd på varje blinkers men tyvärr så blev det inte fallet. Blinkersen blinkar precis som dom ska när man använder varningsblinkersen men alldeles för snabbt när man bara använder en utav blinkersen. Jag tror inte jag kommer att klara av att installera motstånd på varje diod så har nu siktat in mig på blinkersrelät. Det tickande ljudet kommer i närheten av blinkersspaken så jag gissar att det sitter där? Någon som har bytt detta och kan ge mig en liten guide för nybörjare? Skulle bli evigt tacksam då jag älskar hur dioderna lyser och inte vill byta tillbaka till vanliga glödlampor.

TLDR: En nybörjare undrar vart blinkersrelät sitter på en peugeot 207 -07, har bytt till dioder som blinkar för snabbt men normalt när varningslampan är igång.

Tack!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang