Opel omega b 95a instrumentpanelen slutade fungera efter försök att få ut felkoder.(problem löst)

Norrby89
26 september 2013 · 320 Inlägg

Okej har precis skaffat mig en Opel omega B för en struntsumma som jag tänkte fixa iordning..

problem ett va att motorlampan lyste och den hade fått någon form av varvstopp vid 4500 varv men när jag skulle läsa ut felkoderna så upptäckte jag att jag försökt göra det på fel kontakt.. Finns nämligen en kontakt vid vänster fjäderben fram där man skulle sätta ett gem eller liknande vilket jag gjorde dock resulterade de i att nu fungerar inga av mätarna på instrumentpanelen ändast batteri lampan som lyser (motor lampan har också slocknat) och hittade då att det va tydligen bara på 96or eller nyare man skulle använda den kontakten då man på tidigare modeller ska koppla i en kontakt vid säkringarna.

dock kan jag ibte göra detta längre då inget på instrumentpanelen fungerar.. Så någon som vet om de finns någon lätt lösning på detta eller kan jag ha gjort bort mig totalt?

Edit: körde nyss hem bilen och kunde då även konstatera att även stereon är död, och det tog några min innan elhissarna fungerade, har provat plocka bort minuspolen på batteriet nu och ska vänta en 10-15min å kolla om det gör någon skillnad men finns det något annat man kan kolla eller är risken stor att jag kortslutit någon box?

visade sig att det var en sökring som hade gått såklart smile bytte och sen vipps så kunde jag lätt se att det år kamaxelgivaren som behöver bytas smile något att se fram emot imorgon efter jobbet ^^

Senast redigerat av Norrby89 (27 september 2013)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang