Släcka airbag lampa.. bmw -e34

mercedezz
7 oktober 2013 · 89 Inlägg

Hej nu är det så att jag fått anmärkning på airbag lampan, och ja dom kollar dom lamperna från och med januari i vintras tror jag. Grejjen är den att jag sprätta ut lampan bak men tydligen så sitter det en på kretskortet, skulle det gå att tejpa över den på krets kortet och seriekoppla lampan från tex olje tryckslampan som lyser på tändningen och släcks när bilen startas så att airbag lampan repeterar detta. om detta nu inte fungerar vad tror ni om att bara tejpa för dioden på kortet kan de kanske gå?

Audi A5 "A5an" (2013)
fredde85
7 oktober 2013 · 1 798 Inlägg

Nu har du ju redan fått en 2a så att tejpa lampan nu är ju lite för sent dessvärre. Kan ju även va för sent och koppla den till annnat nu när du redan fått en 2a på den då lär de kolla extra noga hade du gjort nåt av detta innan så kunde du säkert klarat dig

Senast redigerat av fredde85 (7 oktober 2013)

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer
mercedezz
7 oktober 2013 · 89 Inlägg

Det kan ju inte va försent för att koppla den till nått annat? då det fungerar likadant som att airbagen vore funktionerande. Trodde ju inte att dom brydde sig men dom har ju nyligen infört det...

Audi A5 "A5an" (2013)
fredde85
7 oktober 2013 · 1 798 Inlägg

ja de är surt att de ska bry sej om sådant nu.

Men visst koppla till annat är väl enda chansen nu om du inte fixar de så de fungerar som de ska

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer
mercedezz
7 oktober 2013 · 89 Inlägg

Ingen som vet några klassiska fel som får lampan att tändas?

Audi A5 "A5an" (2013)
Runn WS7 Avstängd
9 oktober 2013 · 1 031 Inlägg
Pontiac Trans Am WS7 E85 "Wings West" (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang