Lägga till en fjärde knapp på fjärr Volvo S/V70

Kajzeeer
8 oktober 2013 · 64 Inlägg

Hejsan! Jag har en V70 GLT 98... På fjärrkontrollen har jag tre knappar (Lås upp, Lås och lås upp bagageluckan) Men jag vill minnas att det i vissa fall även finns en variant med en fjärde gul knapp. Vore det utan större omständigheter möjligt att bara löda dit en knapp och byta skal för att nyttja denna funktion? Eller måste denna programmeras in?
Ha det gott och tack på förhand smile

Volvo V70 "The rolling olive" (1998)
UnfoldAndragaz
8 oktober 2013 · 177 Inlägg

Jag bytte från en knapp till två, var tvungen att programmera om.. dock så var det till en annan bil men är troligtvis samma smile

Volvo 850 T5 "Turbo Charged" (1995)
Peugeot 206 GTI "Peugeot 206 GTI" (2000)
Peugeot 206 GTI 2.0 "Projekt 206 GTI" (2000)
LeonST Soppgubbe
8 oktober 2013 · 900 Inlägg

Kajzeeer skrev:
Hejsan! Jag har en V70 GLT 98... På fjärrkontrollen har jag tre knappar (Lås upp, Lås och lås upp bagageluckan) Men jag vill minnas att det i vissa fall även finns en variant med en fjärde gul knapp. Vore det utan större omständigheter möjligt att bara löda dit en knapp och byta skal för att nyttja denna funktion? Eller måste denna programmeras in?
Ha det gott och tack på förhand smile

Den 4:de knappen är röd, och den funktionen finns bara på den amerikanska modellen, men det ska väl gå att programera in. Skulle vilja ha den funktionen oxå smile
När s70 var "ny" så gjorde några (vet inte vilka) en sån test video och då pratade dom om just den larm funktionen, letar som  fan men hittar inget tongue

Senast redigerat av V70Drive (8 oktober 2013)

När du tittar på två trassor vet du,
att när du har bestämt dig för vilken som är höger,
så kan du vara säker på att den andra är vänster
Volvo V50 D2 "Summum" (2011)
Volvo S60 "Pappas" (2016)
Kajzeeer
8 oktober 2013 · 64 Inlägg

Andragaz skrev:
Jag bytte från en knapp till två, var tvungen att programmera om.. dock så var det till en annan bil men är troligtvis samma smile

Aha okej, jo det är nog så. Tack för svar!

Volvo V70 "The rolling olive" (1998)
Kajzeeer
8 oktober 2013 · 64 Inlägg

V70Drive skrev:

Kajzeeer skrev:
Hejsan! Jag har en V70 GLT 98... På fjärrkontrollen har jag tre knappar (Lås upp, Lås och lås upp bagageluckan) Men jag vill minnas att det i vissa fall även finns en variant med en fjärde gul knapp. Vore det utan större omständigheter möjligt att bara löda dit en knapp och byta skal för att nyttja denna funktion? Eller måste denna programmeras in?
Ha det gott och tack på förhand smile

Den 4:de knappen är röd, och den funktionen finns bara på den amerikanska modellen, men det ska väl gå att programera in. Skulle vilja ha den funktionen oxå smile

Jaså den är röd till och med? Har väl förväxlat det med de nyare modellerna som har den gula knappen... Aha vad surt! Har en teknikgeek i mitt kontaktnät, ska se om han vill ta sig på utmaningen smile

Volvo V70 "The rolling olive" (1998)
LeonST Soppgubbe
8 oktober 2013 · 900 Inlägg

Kajzeeer skrev:

V70Drive skrev:

Kajzeeer skrev:
Hejsan! Jag har en V70 GLT 98... På fjärrkontrollen har jag tre knappar (Lås upp, Lås och lås upp bagageluckan) Men jag vill minnas att det i vissa fall även finns en variant med en fjärde gul knapp. Vore det utan större omständigheter möjligt att bara löda dit en knapp och byta skal för att nyttja denna funktion? Eller måste denna programmeras in?
Ha det gott och tack på förhand smile

Den 4:de knappen är röd, och den funktionen finns bara på den amerikanska modellen, men det ska väl gå att programera in. Skulle vilja ha den funktionen oxå smile

Jaså den är röd till och med? Har väl förväxlat det med de nyare modellerna som har den gula knappen... Aha vad surt! Har en teknikgeek i mitt kontaktnät, ska se om han vill ta sig på utmaningen smile

Spola till ca 2:50 där pratar de om just den funktionen smile
http://www.youtube.com/watch?v=1PqTru3OIvU

Berätta hur det gick sen smile

När du tittar på två trassor vet du,
att när du har bestämt dig för vilken som är höger,
så kan du vara säker på att den andra är vänster
Volvo V50 D2 "Summum" (2011)
Volvo S60 "Pappas" (2016)
Kajzeeer
8 oktober 2013 · 64 Inlägg

V70Drive skrev:

Kajzeeer skrev:

V70Drive skrev:

Den 4:de knappen är röd, och den funktionen finns bara på den amerikanska modellen, men det ska väl gå att programera in. Skulle vilja ha den funktionen oxå smile

Jaså den är röd till och med? Har väl förväxlat det med de nyare modellerna som har den gula knappen... Aha vad surt! Har en teknikgeek i mitt kontaktnät, ska se om han vill ta sig på utmaningen smile

Spola till ca 2:50 där pratar de om just den funktionen smile
http://www.youtube.com/watch?v=1PqTru3OIvU

Berätta hur det gick sen smile

Intressant klipp smile Det ska jag göra!

Volvo V70 "The rolling olive" (1998)
Brådhis * Voff voff *
9 oktober 2013 · 10 279 Inlägg

Det enda den röda gör är att med ett knapptryck sluta kretsen "Lock" + "Baklucka" vilket ger panikfunktionen som drar igång larmet. Som röda triangeln på nyare Volvo.

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Kajzeeer
9 oktober 2013 · 64 Inlägg

Brådhis skrev:
Det enda den röda gör är att med ett knapptryck sluta kretsen "Lock" + "Baklucka" vilket ger panikfunktionen som drar igång larmet. Som röda triangeln på nyare Volvo.

//Brådhis

Okejokej det låter som mycket jobb för lite... Men rariteter är ju alltid skoj wink

Volvo V70 "The rolling olive" (1998)
Brådhis * Voff voff *
9 oktober 2013 · 10 279 Inlägg

V70Drive skrev:

Kajzeeer skrev:
Hejsan! Jag har en V70 GLT 98... På fjärrkontrollen har jag tre knappar (Lås upp, Lås och lås upp bagageluckan) Men jag vill minnas att det i vissa fall även finns en variant med en fjärde gul knapp. Vore det utan större omständigheter möjligt att bara löda dit en knapp och byta skal för att nyttja denna funktion? Eller måste denna programmeras in?
Ha det gott och tack på förhand smile

Den 4:de knappen är röd, och den funktionen finns bara på den amerikanska modellen, men det ska väl gå att programera in. Skulle vilja ha den funktionen oxå smile
När s70 var "ny" så gjorde några (vet inte vilka) en sån test video och då pratade dom om just den larm funktionen, letar som  fan men hittar inget tongue

Kan ju flika in att amerikanska fjärrdosorna går på en annan frekvens än svenska/europeiska så om jag inte minns fel går det ej att ha en amerikansk ihop med en svensksåld bil. Iaf inte utan att byta själva larmenheten i bilen.

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang