Skumt problem med torkarna.

wazee
24 oktober 2013 · 28 Inlägg

fett dålig på sånt där men ska ev. ta bort kontakten på gamla motorn och skarva ihop kablarna så att ja kan sätta dit den kontakten på nya torkarmotorn ja har o sen koppla in den motorn..

om jag inte får bilen såld tongue tröttnat som fan på att försöka fixa det

wazee
25 oktober 2013 · 28 Inlägg

Kul, nu när man typ kom på vad felet var (förmodligen spaken) o hade tänkt att åka o skaffa en.. så går servo remmen av på bilen.. Jag hade hunnit haft bilen i knappt 2 månader. Frågade förra ägaren; han sa att han aldrig bytt så den hade väl inte bytts på ett bra tag. Nu är det väl bara att försöka sälja bilen..

crescentcompact
25 oktober 2013 · 280 Inlägg

Servorem är ju relativt enkelt/billigt att åtgärda och spaken byter du enkelt. Om inte resten av bilen är skit så är det värt att fixa till.

/Fredrik

jannetso
13 november 2015 · 23 Inlägg

gammal post det här men det finns säkert folk som läser den ändå.

på Nissan Almera 98-02 så är det mest troligt att det är reläet när torkarna stannar lite random på intervall men fungerar i övrigt..

finns många goda råd var det sitter.. på min 2! (lär mig tydligen inte) Almeror så satt det till höger innanför handsfacket .. sitter bara ett där fast skruvat i A-stolpen lämplig verktyg är litet spärrskaft med lång förlängare och 10 hylsa .. handsfacket tar du bort utan verktyg då gångjärnen är 2 plastpluppar..

bästa sättet att hitta det här reläet är att... *LYSSNA* när du drar i spaken så hör du var det klickar.. såvida det inte är helt paj förstås
om du kommer fram till var det är och det sitter fler reläer så sätter ett finger mot ett relä i taget så känner du vilket som klickar när du drar i spaken..

lycka till
Janne

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang