Baslåda

Velvon
19 oktober 2013 · 16 Inlägg

Tjenare, har lite problem med baslådan
köpte steg + låda i förra veckan o allt har fungerat som det ska. men igår när jag var på väg hem från jobbet så dog baslådan helt! kollade säkringarna i steget samt vid batteriet och dessa vart hela.
har även kontrollerat remote kabeln. o steget lyser grönt

Tacksam för svar. och är inte allt för hemma i billjud kanske något enkelt jag missat?

Volvo 740 (1988)
Drönirettab
19 oktober 2013 · 21 761 Inlägg

Mät för säkerhets skull att det kommer fram rätt spänning på stegets plint där strömkablar och remotekabel sitter, kolla också att högtalarkablarna sitter som de ska i lådan och i steget. Verkar allting okej så kan du testa med en extern ljudkälla (tex mp3 eller annat) som du kopplar in direkt till stegets lågnivå med en kabel som du vet fungerar. smile

Vilken sorts säkring sitter vid batteriet, AGU (rörsäkring) eller ANL (platt säkring)?

Velvon
20 oktober 2013 · 16 Inlägg

AGU, har även testat att ta tjejens låda + steg o lika dött där med.
och har även kollat igenom alla kablar. testade även att dra från + på stegem direkt till remote i steget men inget svar där heller, men funderar på om de är lågnivåkabl ändå.. men dem funkade i polarens bil.. men de kan inte va så att de är ngt med sterion?

Volvo 740 (1988)
Drönirettab
20 oktober 2013 · 21 761 Inlägg

Gör den där spänningsmätningen först, alltså på stegets plint där strömkablar och remotekabel sitter anslutna. Stereon ska vara påslagen vid mätningen. Visar det på rätt spänning vid både strömkablar och remotekabel så kan du testa med en extern ljudkälla för att eventuellt utesluta bilstereon. smile

AGU har tyvärr en förmåga att kunna glappa i säkringshållaren, dessutom kan den se hel ut fastän den är trasig.

Velvon
20 oktober 2013 · 16 Inlägg

Drönirettab skrev:
Gör den där spänningsmätningen först, alltså på stegets plint där strömkablar och remotekabel sitter anslutna. Stereon ska vara påslagen vid mätningen. Visar det på rätt spänning vid både strömkablar och remotekabel så kan du testa med en extern ljudkälla för att eventuellt utesluta bilstereon. smile

AGU har tyvärr en förmåga att kunna glappa i säkringshållaren, dessutom kan den se hel ut fastän den är trasig.

Okej, ska ta och göra denna mätning. jo jag har med hört detta så har testat att byta säkring osv.
åter kommer imon om de inte skulle stämma.

Volvo 740 (1988)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
21 oktober 2013 · 17 385 Inlägg

Jag ser att du har en tråd i rätt forum. Låser denna.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang