Volvo 142 Custom

LångtidsProjekt Låg. Påbörjade detta projekt 2007, men saker kom i vägen ett par år.....Planen är fortfarande samma som då, luftfjädring, vitmotor (nu 960 3.0), V40 panel... Resten får komma som det kommer.
  • 726 Följare
  • 901 457 Visningar
  • Uppdaterades senast 5 oktober 2019
IX ____________________________________
1 september 2014 · 1 340 Inlägg

Hade glömt att du körde med den brädan, ser ju riktigt häftigt ut big_smile Blir bra när du får ihop inredningen smile

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P
Volvo 740 GLT "16 fina ventiler" (1990)
oscargrundstrom
1 september 2014 · 171 Inlägg

när bilens inredning är lite "nyare" så hade ju kanske c70 stolar passat bra smile

super-mario tidsoptimist-javisst!
1 september 2014 · 274 Inlägg

Ja vad ska man skriva...håller med alla andra att den ser ju för rå ut! Förslaget på stolar kan väl vara Volvo C70, utan nackstöd naturligtvis. Vet dock inte hur det är med passformen, men de fixar du :-)

Peugeot 605 SLDT "assmover" (1995)
Ford galaxie 500 "lowlineer" (1964)
Peugeot 508 sw "miljöbiln" (2012)
Iceen -Iceen Garage-
2 september 2014 · 772 Inlägg

Va riktigt kul att få se bilen i verkligheten! smile

Sponsorer: Spacer.se
ICEEN GARAGE
Följ gärna min projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 15&p=1
Chevrolet S10 "Stance truck" (1999)
quinna 50% Uppfinnar-Jocke, 50% Dynamit-Harry
2 september 2014 · 1 301 Inlägg

Skitkul att se att det händer något i tråden. Ser riktigt fränt ut med V40-brädan. Lite matchning i färger och renare stolar så kommer det bli helrätt!

Problem är till för att lösas, och lösningar är till för att revolutioneras.
www.dinjacka.se - Kläder för dig som vill bli igenkänd!
Wolf_89 Wolf_89
2 september 2014 · 446 Inlägg

Tycker som många andra att ser lite konstigt ut just nu. MEN du är ju långt ifrån klar . Kan ev va stolarna som gör att det ser konstigt ut oxå. Ny instrument panel, org stolar. Så om du får tillgång till något nyare stolar fram så kommer det nog bli bättre. Kan ev va färg skillnaden som gör det oxå. Förutom det så har du en riktigt snygg 142.

Bayerische Motoren Werke. For the Win.
The only time a BMW owner willingly removes his car from the road. Is to remove the road from the car.
Never Argue With An Idiot. They´ll Lower You To Their Level And Then Beat You With Experience.
Vobee
2 september 2014 · 13 Inlägg

Nu har jag läst igenom hela tråden,tog tre dagar BTW. Mycket imponerade bygge och roligt att följa.
Tycker nästan taksänkningen påminner lite om min 142 smile väldigt snyggt.

Chevrolet VAN G20 "SunTrip" (1989)
Dr_struts
2 september 2014 · 1 861 Inlägg

Jag tror allt blir feting najs med stolarna som är bara allt får matchande klädsel!

Ford Sierra GT "Tredje gången gillt" (1992)
Paulit
2 september 2014 · 684 Inlägg

oscargrundstrom skrev:
när bilens inredning är lite "nyare" så hade ju kanske c70 stolar passat bra smile

super-mario skrev:
Ja vad ska man skriva...håller med alla andra att den ser ju för rå ut! Förslaget på stolar kan väl vara Volvo C70, utan nackstöd naturligtvis. Vet dock inte hur det är med passformen, men de fixar du :-)

Ska kolla lite på C70 stolarna, men är skeptisk till storleken, kan vara för breda....

Iceen skrev:
Va riktigt kul att få se bilen i verkligheten! smile

Det tycker jag med! big_smile

quinna skrev:
Skitkul att se att det händer något i tråden. Ser riktigt fränt ut med V40-brädan. Lite matchning i färger och renare stolar så kommer det bli helrätt!

Skynda du på med de där marinmotorerna nu, så man får se din ram komma till!! smile

Wolf_89 skrev:
Tycker som många andra att ser lite konstigt ut just nu. MEN du är ju långt ifrån klar . Kan ev va stolarna som gör att det ser konstigt ut oxå. Ny instrument panel, org stolar. Så om du får tillgång till något nyare stolar fram så kommer det nog bli bättre. Kan ev va färg skillnaden som gör det oxå. Förutom det så har du en riktigt snygg 142.

Jag ska prova hur det ser ut med svart inredning också vid tillfälle, möjligtvis i morgon om inget dyker upp, har lite svarta delar ligger också! Dock V40 framstolar, men ska testa lite som sagt för att se....

Vobee skrev:
Nu har jag läst igenom hela tråden,tog tre dagar BTW. Mycket imponerade bygge och roligt att följa.
Tycker nästan taksänkningen påminner lite om min 142 smile väldigt snyggt.

Hoppas det var tre dagar av nöje! big_smile
Taksänkningen påminner lite om din, men ändå inte! big_smile

Dr_struts skrev:
Jag tror allt blir feting najs med stolarna som är bara allt får matchande klädsel!

Ja, JAG ser potentialen iallafall, det är så svårt att fånga helhetsintrycket på några bilder, tycker man får en lite annan uppfattning i verkligheten...

Paulit
2 september 2014 · 684 Inlägg

Före och efter, finns det potential? Tycker personligen det är en rätt snygg idé!!! TACK Patrik!

https://www1.garaget.org/gallery/images/123/122628/122628-c4575057300a8270fac49fb29a23d3ad.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/123/122628/122628-113b57eb3054ceae6857a6afdbd65410.jpg

Dr_struts
2 september 2014 · 1 861 Inlägg

Paulit skrev:
Före och efter, finns det potential? Tycker personligen det är en rätt snygg idé!!! TACK Patrik!

http://www1.garaget.org/gallery/images/123/122628/122628-c4575057300a8270fac49fb29a23d3ad.jpg
http://www1.garaget.org/gallery/images/123/122628/122628-113b57eb3054ceae6857a6afdbd65410.jpg

Ja jävlar va snyggt gjort! Det där va fan sjukligt grymt wink (a)

Ford Sierra GT "Tredje gången gillt" (1992)
epafolle
3 september 2014 · 718 Inlägg

Riktigt fint med inredningen på den sista bilden. Gör det så smile

Kolla gärna fotoalbum för mer bilder på gamla bilar!
Rust is not a crime
Volvo 245 "M50" (1976)
Wolf_89 Wolf_89
3 september 2014 · 446 Inlägg

Passar plötsligt mkt bättre. HAr du målat el är det gjort  med datorn för att se hur det blir? V40 Stolarna är vell inte vikbara. Som det ska va på 2ddr bilar?

Bayerische Motoren Werke. For the Win.
The only time a BMW owner willingly removes his car from the road. Is to remove the road from the car.
Never Argue With An Idiot. They´ll Lower You To Their Level And Then Beat You With Experience.
Snoogiloo
3 september 2014 · 685 Inlägg

Wolf_89 skrev:
Passar plötsligt mkt bättre. HAr du målat el är det gjort  med datorn för att se hur det blir? V40 Stolarna är vell inte vikbara. Som det ska va på 2ddr bilar?

Vet inte exakt hur det är med v40 stolarna men dom gamla S/V70 stolarna är iaf vikbara i ryggstödet. Så helt omöjligt är det inte att det finns på v40 också!

Lillkanto Inbiten Volvonörd
3 september 2014 · 799 Inlägg

Assnyggt!!

Volvo V70N 2,5T projekt>>> http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=290249
www.skogenracing.com
Volvo 944 Turbo+ 1991
Volvo 854 SE 1995
Honda Legend Ka7 "Bossen" (1992)
Wolf_89 Wolf_89
3 september 2014 · 446 Inlägg

Snoogiloo skrev:

Wolf_89 skrev:
Passar plötsligt mkt bättre. HAr du målat el är det gjort  med datorn för att se hur det blir? V40 Stolarna är vell inte vikbara. Som det ska va på 2ddr bilar?

Vet inte exakt hur det är med v40 stolarna men dom gamla S/V70 stolarna är iaf vikbara i ryggstödet. Så helt omöjligt är det inte att det finns på v40 också!

Jo dom är vikbara men inte på samma sätt som säten från en bil med 2 dörrar. Men vist kan det funka med v40 sätena. Men ska bli spännande och se vad han gör.

Bayerische Motoren Werke. For the Win.
The only time a BMW owner willingly removes his car from the road. Is to remove the road from the car.
Never Argue With An Idiot. They´ll Lower You To Their Level And Then Beat You With Experience.
Snoogiloo
3 september 2014 · 685 Inlägg

Wolf_89 skrev:

Snoogiloo skrev:

Wolf_89 skrev:
Passar plötsligt mkt bättre. HAr du målat el är det gjort  med datorn för att se hur det blir? V40 Stolarna är vell inte vikbara. Som det ska va på 2ddr bilar?

Vet inte exakt hur det är med v40 stolarna men dom gamla S/V70 stolarna är iaf vikbara i ryggstödet. Så helt omöjligt är det inte att det finns på v40 också!

Jo dom är vikbara men inte på samma sätt som säten från en bil med 2 dörrar. Men vist kan det funka med v40 sätena. Men ska bli spännande och se vad han gör.

Hur menar du att det är annorlunda vikning?
Jag har 2 stolar från en V70R som skall in i min 142a iaf och med hjälp av 2 spakar precis i lederna till stolsryggen så kan jag fälla hela ryggen framåt så att den tar i ratten/instrumentbrädan. Mellan dessa 2 spakarna så kommer jag svetsa fast ett rör så att jag lätt kan dra i bägge samtidigt, typ som det ser ut i framkant på icke el stolar när man skall flytta bak stolen.

Men ja det ska bli skoj och se hur det hela slutar wink Alltid roligt med ny inredning i en gammal bil big_smile

Senast redigerat av Snoogiloo (3 september 2014)

Wolf_89 Wolf_89
3 september 2014 · 446 Inlägg

Snoogiloo skrev:

Wolf_89 skrev:

Snoogiloo skrev:

Vet inte exakt hur det är med v40 stolarna men dom gamla S/V70 stolarna är iaf vikbara i ryggstödet. Så helt omöjligt är det inte att det finns på v40 också!

Jo dom är vikbara men inte på samma sätt som säten från en bil med 2 dörrar. Men vist kan det funka med v40 sätena. Men ska bli spännande och se vad han gör.

Hur menar du att det är annorlunda vikning?
Jag har 2 stolar från en V70R som skall in i min 142a iaf och med hjälp av 2 spakar precis i lederna till stolsryggen så kan jag fälla hela ryggen framåt så att den tar i ratten/instrumentbrädan. Mellan dessa 2 spakarna så kommer jag svetsa fast ett rör så att jag lätt kan dra i bägge samtidigt, typ som det ser ut i framkant på icke el stolar när man skall flytta bak stolen.

Men ja det ska bli skoj och se hur det hela slutar wink Alltid roligt med ny inredning i en gammal bil big_smile

Men det är vel även spaken för att justera ryggstödets lutning? Framåt och bakåt? De jag tänker på är en separat spak som brukar finnas på säten på 2ddr bilar. En spak som gör så att man kan fälla fram sätet och sen tillbaka det exakt där det va innan. Så man slipper justera sätet varje gång någon ska in och ut ur baksätet.

Bayerische Motoren Werke. For the Win.
The only time a BMW owner willingly removes his car from the road. Is to remove the road from the car.
Never Argue With An Idiot. They´ll Lower You To Their Level And Then Beat You With Experience.
volvo-majkii
3 september 2014 · 548 Inlägg

Jag erkänner härmed att jag inte har en aning om vad jag snackar om! 142 stolarna passar dö gött om du gör som på den nedre bilden! Skit snyggt!!!!

Mindre risk för understyrning om man alltid ser till att ha överstyrning ;)
Kolla gärna in mitt nya projekt, Volvo Amazon "Amzen"
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=280706
Lillkanto Inbiten Volvonörd
3 september 2014 · 799 Inlägg

Wolf_89 skrev:

Snoogiloo skrev:

Wolf_89 skrev:

Jo dom är vikbara men inte på samma sätt som säten från en bil med 2 dörrar. Men vist kan det funka med v40 sätena. Men ska bli spännande och se vad han gör.

Hur menar du att det är annorlunda vikning?
Jag har 2 stolar från en V70R som skall in i min 142a iaf och med hjälp av 2 spakar precis i lederna till stolsryggen så kan jag fälla hela ryggen framåt så att den tar i ratten/instrumentbrädan. Mellan dessa 2 spakarna så kommer jag svetsa fast ett rör så att jag lätt kan dra i bägge samtidigt, typ som det ser ut i framkant på icke el stolar när man skall flytta bak stolen.

Men ja det ska bli skoj och se hur det hela slutar wink Alltid roligt med ny inredning i en gammal bil big_smile

Men det är vel även spaken för att justera ryggstödets lutning? Framåt och bakåt? De jag tänker på är en separat spak som brukar finnas på säten på 2ddr bilar. En spak som gör så att man kan fälla fram sätet och sen tillbaka det exakt där det va innan. Så man slipper justera sätet varje gång någon ska in och ut ur baksätet.

Nä det han talar om är två spakar bakom/under sätet som, när man trycker ner båda samtidigt, fäller ryggstödet framåt. Tror det är för att man ska kunna lasta in långa grejer i bilen.

Volvo V70N 2,5T projekt>>> http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=290249
www.skogenracing.com
Volvo 944 Turbo+ 1991
Volvo 854 SE 1995
Honda Legend Ka7 "Bossen" (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang