Volvo 142 Custom

LångtidsProjekt Låg. Påbörjade detta projekt 2007, men saker kom i vägen ett par år.....Planen är fortfarande samma som då, luftfjädring, vitmotor (nu 960 3.0), V40 panel... Resten får komma som det kommer.
  • 726 Följare
  • 901 323 Visningar
  • Uppdaterades senast 5 oktober 2019
Monkey-FreaK
24 oktober 2014 · 165 Inlägg

Dr_struts skrev:

Monkey-FreaK skrev:
Om du kan få mk18 fälgarna special svetsade så du får ett sjukt jävla djup i dom så hade dom suttit som handsken på handen! efter som dom sitter på typ alla volvo bilar!^^

Just det som är problemet dom sitter på "alla" Volvo... Sen passar dom inte bilens linjer nå vidare heller tycker jag smile

det var just därför jag tänkte om han får dom omsvetsade och bräddade, så det blir ett jävla djup i fälgen! då slår han alla volvo raggare på hest längder!

Dr_struts
24 oktober 2014 · 1 861 Inlägg

Monkey-FreaK skrev:

Dr_struts skrev:

Monkey-FreaK skrev:
Om du kan få mk18 fälgarna special svetsade så du får ett sjukt jävla djup i dom så hade dom suttit som handsken på handen! efter som dom sitter på typ alla volvo bilar!^^

Just det som är problemet dom sitter på "alla" Volvo... Sen passar dom inte bilens linjer nå vidare heller tycker jag smile

det var just därför jag tänkte om han får dom omsvetsade och bräddade, så det blir ett jävla djup i fälgen! då slår han alla volvo raggare på hest längder!

Eller så kör han med något nytt fast med samma putskant ^^ Han kan ju inte ha så mycket bredare kant endå det tar ju i skärmkanten tongue

Ford Sierra GT "Tredje gången gillt" (1992)
Monkey-FreaK
24 oktober 2014 · 165 Inlägg

Dr_struts skrev:

Monkey-FreaK skrev:

Dr_struts skrev:

Just det som är problemet dom sitter på "alla" Volvo... Sen passar dom inte bilens linjer nå vidare heller tycker jag smile

det var just därför jag tänkte om han får dom omsvetsade och bräddade, så det blir ett jävla djup i fälgen! då slår han alla volvo raggare på hest längder!

Eller så kör han med något nytt fast med samma putskant ^^ Han kan ju inte ha så mycket bredare kant endå det tar ju i skärmkanten tongue

han kan ju bygga på den inåt så är inte skärmkanten något problem wink

Dr_struts
24 oktober 2014 · 1 861 Inlägg

Monkey-FreaK skrev:

Dr_struts skrev:

Monkey-FreaK skrev:

det var just därför jag tänkte om han får dom omsvetsade och bräddade, så det blir ett jävla djup i fälgen! då slår han alla volvo raggare på hest längder!

Eller så kör han med något nytt fast med samma putskant ^^ Han kan ju inte ha så mycket bredare kant endå det tar ju i skärmkanten tongue

han kan ju bygga på den inåt så är inte skärmkanten något problem wink

Så du menar att han ska korta bakaxeln? tongue

Ford Sierra GT "Tredje gången gillt" (1992)
Monkey-FreaK
24 oktober 2014 · 165 Inlägg

Dr_struts skrev:

Monkey-FreaK skrev:

Dr_struts skrev:

Eller så kör han med något nytt fast med samma putskant ^^ Han kan ju inte ha så mycket bredare kant endå det tar ju i skärmkanten tongue

han kan ju bygga på den inåt så är inte skärmkanten något problem wink

Så du menar att han ska korta bakaxeln? tongue

och även kapa upp hjulhusen. ska man få in några feta fälgar i en 140 så får man svetsa om hjulhusen^^

Paulit
24 oktober 2014 · 684 Inlägg

Monkey-FreaK skrev:

Dr_struts skrev:

Monkey-FreaK skrev:

han kan ju bygga på den inåt så är inte skärmkanten något problem wink

Så du menar att han ska korta bakaxeln? tongue

och även kapa upp hjulhusen. ska man få in några feta fälgar i en 140 så får man svetsa om hjulhusen^^

Nja, inte om man vill ha kvar baksätet någorlunda intakt. Och det SKA jag. Ett annat alternativ är förstås att massera skärmplåten utåt... wink

MK18 testet, läs: testet, var mest för att se hur en fälg med hyfsad kant ser ut på bilen, samt fysiskt testa ET mått, däck, omkrets mm....

Monkey-FreaK
24 oktober 2014 · 165 Inlägg

Paulit skrev:

Monkey-FreaK skrev:

Dr_struts skrev:

Så du menar att han ska korta bakaxeln? tongue

och även kapa upp hjulhusen. ska man få in några feta fälgar i en 140 så får man svetsa om hjulhusen^^

Nja, inte om man vill ha kvar baksätet någorlunda intakt. Och det SKA jag. Ett annat alternativ är förstås att massera skärmplåten utåt... wink

MK18 testet, läs: testet, var mest för att se hur en fälg med hyfsad kant ser ut på bilen, samt fysiskt testa ET mått, däck, omkrets mm....

jooo vill man ha baksätet så kan det ju bli lite svårt.... B-)

Dr_struts
24 oktober 2014 · 1 861 Inlägg

Man ska inte stirra sig blind på fälgkant cleana linjer är mycket mer värda! ^^

Ford Sierra GT "Tredje gången gillt" (1992)
aDedorsson Maskinförare
25 oktober 2014 · 681 Inlägg

Äh jag tror ni är avundsjuka grabbar, Tummen upp för Mk18, tyckte de gjorde sig jävligt bra på bilen smile

Kolla in min volvo 142 T5 projekt tråd! :)
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=264442
Fredrik_M Freude am fahren
25 oktober 2014 · 428 Inlägg

aDedorsson skrev:
Äh jag tror ni är avundsjuka grabbar, Tummen upp för Mk18, tyckte de gjorde sig jävligt bra på bilen smile

Kan bara hålla med, jag trodde inte alls på Mk18 men det blev mycket snyggare än jag hade kunnat föreställa mig.

Peugeot 107 "Pendlarbilen" (2008)
Dr_struts
25 oktober 2014 · 1 861 Inlägg

aDedorsson skrev:
Äh jag tror ni är avundsjuka grabbar, Tummen upp för Mk18, tyckte de gjorde sig jävligt bra på bilen smile

Ska jag va ärlig hade jag gärna tagit ett par MK18 till saaben jag har men aldrig att jag skulle sätta det på en volvo jag har tröttnat på det som fan bara på skolan jag går har det vart tre 7/900 som stått med sådana tongue

Ford Sierra GT "Tredje gången gillt" (1992)
BlueScreeen
25 oktober 2014 · 2 030 Inlägg

tyckte  det där såg bra ut! smile

Kolla gärna in mitt V40 projekt där jag lackerar min V40 på egen hand och rostlagar! :)
Motorrenovering och uppfräschning av min V70R -98 finns att följa här: Bluescreen's V70R
Räddningen av min och sambons Laserblå V70R -00, finner du bland mina projekt.
Volvo V40 T4 "R-Design" (2001)
Mr_Moore
28 oktober 2014 · 9 Inlägg

Läst hela tråden nu. Grymt bygge och snygga lösningar på det ena och det andra.
I mitt tycke så har bilen sett bäst ut med fälgar utan kant eller liten kant, blev som för mycket med Mk18 fälgarna

Paulit
28 oktober 2014 · 684 Inlägg

Mr_Moore skrev:
Läst hela tråden nu. Grymt bygge och snygga lösningar på det ena och det andra.
I mitt tycke så har bilen sett bäst ut med fälgar utan kant eller liten kant, blev som för mycket med Mk18 fälgarna

Hoppas du haft en trevlig läs-stund!
Och jag är nog benägen att hålla med i fälgkantsfrågan.. Vet inte om det bara är MK18 modellen som gör det, men jag sneglar mer åt det konkava hållet än bredkantsfälg faktiskt..

Jiiimmie
5 november 2014 · 1 830 Inlägg

Kollat igenom tråden och är inte ett dugg avundsjuk absolut inte!! smile

Skulle ja vart du så skulle ja kört på fälgar som man brukar se på jänk bilar smile

Milkman Lillen
6 november 2014 · 213 Inlägg

Hej å hå.
Jasså de är aktivitet i garaget.

Mitt STÅR STILLA.
Deluxe.

Jag tycker de blev asfläsk med Mk 18.
VEM fan bryr sig vad alla andra tycker.
De sitter 1000gånger bättre på din bil än en 740.
Och trycka skärmen utåt....det bli FETT , de kommer jag måsta göra.
Jag skulle gärna fläska dit exakt såna fälgar bara för att höra alla gnälla och vara avis smile

Volvo 142 "VWolvo" (1970)
MR_T
29 november 2014 · 2 340 Inlägg

Hallå någon hemma?

Thor Hot Rod "Modern Hot Rod" (2019)
Paulit
29 november 2014 · 684 Inlägg

MR_T skrev:
Hallå någon hemma?

Hallå MR_T!

Ja, jag skulle vilja svara nej på den frågan faktiskt.... big_smile
Fast det kan jag inte. Har bara ingen lust att vara i garaget för tillfället, varför det är så här kan jag inte svara på...
Planerar och funderar på bygget hela tiden, men kan inte få arslet ur soffan och gå dit..
Förhoppningsvis hittar jag dit snart!!!

MR_T
29 november 2014 · 2 340 Inlägg

Paulit skrev:

MR_T skrev:
Hallå någon hemma?

Hallå MR_T!

Ja, jag skulle vilja svara nej på den frågan faktiskt.... big_smile
Fast det kan jag inte. Har bara ingen lust att vara i garaget för tillfället, varför det är så här kan jag inte svara på...
Planerar och funderar på bygget hela tiden, men kan inte få arslet ur soffan och gå dit..
Förhoppningsvis hittar jag dit snart!!!

Ibland är stjärten för tung så den fastnar i soffan smile Du får förbjuda dig själv att gå ut i garaget så kommer lusten smile

Själv har man ett garage i det nyinflyttade huset som är full i bråte så mitt sug till bilen blir som större än borra in huvudet i bråtet.

Thor Hot Rod "Modern Hot Rod" (2019)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang