Blinkning vid låsning

amoreex
22 oktober 2013 · 2 712 Inlägg

Tjena alla!
Svårt att sätta en Rubrik på denna tråd som enkelt beskriver det jag är ute efter..

Iaf, jag har en Mitsubishi Galant -99a

Med fjärrlås etc,
Jag hade där gärna velat att blinkersen blinkade när jag låste, nu är det endast innebelysningen som blinker till 2 ggr när jag låser bilen. vilket enligt mig kan vara svårt att se på dagtid vilket några säkert kan hålla med om..

Är det någon som vet något enkelt sätt att koppla så blinkersen blinkar till 2 ggr precis som innerbelysningen ?
Kan ju inte riktigt ta ström därifrån för då lär ju blinkersen lysa när takbelysningen lyser med ju.. och detta är ju inte okej!

Alla seriösa svar mottages gärna!

Mvh

Plötsliga stoppet är det som dödar..
Saab 9-3 SC "Biopower" (2008)
henke_99 Offroad Racing
22 oktober 2013 · 3 122 Inlägg

Nånstans är ju låset inkopplat på bilens innerbelysning, koppla den kabeln till varningsblinkersen istället.

Edit: nu förutsätter jag att det inte är nåt originalmonterat tjafs, i så fall måste nåt vara trasigt.

Senast redigerat av henke_99 (22 oktober 2013)

Den som spar han har, fast inte lika roligt...
Chevrolet Blazer "Real Fullsize" (1988)
GMC Suburban 2500 "6.5l Turbodiesel" (1995)
amoreex
22 oktober 2013 · 2 712 Inlägg

henke_99 skrev:
Nånstans är ju låset inkopplat på bilens innerbelysning, koppla den kabeln till varningsblinkersen istället.

Edit: nu förutsätter jag att det inte är nåt originalmonterat tjafs, i så fall måste nåt vara trasigt.

Så vitt jag vet är det ej monterat original..

Men går det isåfall en separat kabel till belysningen för att den skall blinka ?

Om det är så enkelt att det är en separat kabel så kan man ju lätt dra den till varningsblinkersen

Plötsliga stoppet är det som dödar..
Saab 9-3 SC "Biopower" (2008)
MikkoHansen
22 oktober 2013 · 265 Inlägg

dra nu inte kabeln så att de blinkar i inredningen varje gång du blinkar smile

Volvo S70 2.5T "Silverpilen" (1999)
Volvo V70 2.4T "Parketten" (2002)
amoreex
22 oktober 2013 · 2 712 Inlägg

MikkoHansen skrev:
dra nu inte kabeln så att de blinkar i inredningen varje gång du blinkar smile

Självklart inte, vore bra om man på något vis kunde montera nån form utav diod som hindrar strömmen från att gå i en viss riktning.

Plötsliga stoppet är det som dödar..
Saab 9-3 SC "Biopower" (2008)
henke_99 Offroad Racing
22 oktober 2013 · 3 122 Inlägg

Det kan man lösa med ett eller flera relän. (tänkte inte på bara det du ska göra nu utan rent allmänt när flera saker ska styra samma funktion utan att påverka varandra)

Den som spar han har, fast inte lika roligt...
Chevrolet Blazer "Real Fullsize" (1988)
GMC Suburban 2500 "6.5l Turbodiesel" (1995)
amoreex
22 oktober 2013 · 2 712 Inlägg

henke_99 skrev:
Det kan man lösa med ett eller flera relän. (tänkte inte på bara det du ska göra nu utan rent allmänt när flera saker ska styra samma funktion utan att påverka varandra)

Jo det vet jag också.
Har bara funderat ett tag på hur man skall lösa det..
Mina värsta dilemman är följande :

Fixa så inte belysningen blinkar när jag använder blinkers, löses med diod antar jag,
Ordna så att blinkersen ej lyser när innebelysningen lyser... blir ju irriterande med konstant blinkers när man har dörren öppen..

Plötsliga stoppet är det som dödar..
Saab 9-3 SC "Biopower" (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang