Mekonomen E-handel

turbokill
23 oktober 2013 · 347 Inlägg

Hej,

Jag jobbar på Mekonomen E-handel och undrar hur synen överlag ser ut på vår hemsida. Vi jobbar för att ständigt förbättra hemsidan med de hjälpmedel vi har. När ni som kunder ringer in och har funderingar på hur man exempelvis hittar artiklar på hemsidan så försöker vi att kontinuerligt bygga om sidan och göra den mer lättnavigerad.

Men min fråga är nu vad tycker ni om vår hemsida? Har ni några funderingar eller tankar på förbättringsområden eller eventuella förändringar?

Med vänlig hälsning
Ludvig

Mercedes W124 300TDT "vroom vroom" (1995)
Bamzefan Bondmeckare
23 oktober 2013 · 246 Inlägg

Har handlat rätt mycket därifrån tidigare i år. Tycker hemsida är enkel och lätt att förstå, men gillar inte det extra fönster som kommer fram när man söker efter delar med hjälp av registreringsnummer. Det enda jag saknar är att få grejerna hemskickade eller till närmaste Posten/DHL-ombud. Annars tycker jag det bara vart fördelar med att handla hos er, speciellt förmånen att kunna använda kortrabatten online

Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum
Nuvarande fordon: Opel Rekord E -79, Volvo 940 GL -94
Ex: Volvo 740 SE -92 (såld)
Volvo 940 GL "Skorven" (1994)
Opel Rekord E 2,0S Berlina "2200mil Orenoverad" (1979)
turbokill
23 oktober 2013 · 347 Inlägg

Bamzefan skrev:
Har handlat rätt mycket därifrån tidigare i år. Tycker hemsida är enkel och lätt att förstå, men gillar inte det extra fönster som kommer fram när man söker efter delar med hjälp av registreringsnummer. Det enda jag saknar är att få grejerna hemskickade eller till närmaste Posten/DHL-ombud. Annars tycker jag det bara vart fördelar med att handla hos er, speciellt förmånen att kunna använda kortrabatten online

Tack för din åsikt!

Vilket fönster tänker du på? är det den svarta rutan under produktbilden, länka gärna ett exempel.
Till din andra synpunkt så jobbar vi på en lösning för att kunna skicka till närmaste postenombud så det är på gång!

Med vänlig hälsning
Ludvig

Mercedes W124 300TDT "vroom vroom" (1995)
Nordic_Drivers
23 oktober 2013 · 349 Inlägg

Bamzefan skrev:
... Det enda jag saknar är att få grejerna hemskickade eller till närmaste Posten/DHL-ombud.

Det är för att dom vill undvika att kunden får 14 dagars ångersrätt enligt hemdistansavtalslagen. De är smarta vet du.

Kika gärna in vårt Gulf-inspirerade Porsche 924 projekt :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=289782
BMW M3 E46 "M Performance" (2001)
turbokill
23 oktober 2013 · 347 Inlägg

Tanso skrev:

Bamzefan skrev:
... Det enda jag saknar är att få grejerna hemskickade eller till närmaste Posten/DHL-ombud.

Det är för att dom vill undvika att kunden får 14 dagars ångersrätt enligt hemdistansavtalslagen. De är smarta vet du.

Hej,

Här kan du läsa mer om våran ångerrätt/returrätt. http://www.mekonomen.se/kund-hos-oss/om … -och-retur

Som jag skrev tidigare är vi nära en lösning på att kunna skicka nästintill hela vårat sortiment via posten, så det är på gång smile

Med vänlig hälsning
Ludvig

Mercedes W124 300TDT "vroom vroom" (1995)
volvoentusiasten
23 oktober 2013 · 4 005 Inlägg

Så OTROLIGT mycket bättre med den nya websidan istället för den dåliga popup-webshop som man aldrig hittade något i..

Pierre_r Lastbilsmekaniker
23 oktober 2013 · 729 Inlägg

Jag tycker det har blivit mycket svårare att hitta vissa grejer.
Som tex vanliga relä man tror ju dom borde ligga under reservdelar eller tillbehör, nej dom hittar man under förbrukning...
Oftast är den enda infon om reläerna att dom är till 12volt, inte vilken ampere dom är på.

Elkablar och annat som finns på rulle, jag vill veta priset på en full rulle. Inte bara per meter.

Henkix
23 oktober 2013 · 6 737 Inlägg

tycker ni borde lägga ut allt ni säljer, hälften av sakerna mekonomen säljer finns ju inte på hemsidan.
tänker då mest på motorlager kolvringar m.m smile

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
Danne8331
23 oktober 2013 · 649 Inlägg

Det enda negativa är att man inte kan hitta allt online.

Köpte lite avgasrörsdelar idag, tänkte gå in på hemsidan och kolla vad det kostade men fanns inga rördelar där.

Förutom det är det en topnotch hemsida

För att bli gammal och vis, måste man vara ung och dum.
Bamzefan Bondmeckare
24 oktober 2013 · 246 Inlägg

turbokill skrev:

Bamzefan skrev:
Har handlat rätt mycket därifrån tidigare i år. Tycker hemsida är enkel och lätt att förstå, men gillar inte det extra fönster som kommer fram när man söker efter delar med hjälp av registreringsnummer. Det enda jag saknar är att få grejerna hemskickade eller till närmaste Posten/DHL-ombud. Annars tycker jag det bara vart fördelar med att handla hos er, speciellt förmånen att kunna använda kortrabatten online

Tack för din åsikt!

Vilket fönster tänker du på? är det den svarta rutan under produktbilden, länka gärna ett exempel.
Till din andra synpunkt så jobbar vi på en lösning för att kunna skicka till närmaste postenombud så det är på gång!

Med vänlig hälsning
Ludvig

Hade inte vart inne och sett den senaste uppdateringen av er webbshop, den nya är som sagt mycket bättre än den gamla med popup fönstret smile

Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum
Nuvarande fordon: Opel Rekord E -79, Volvo 940 GL -94
Ex: Volvo 740 SE -92 (såld)
Volvo 940 GL "Skorven" (1994)
Opel Rekord E 2,0S Berlina "2200mil Orenoverad" (1979)
turbokill
28 oktober 2013 · 347 Inlägg

linuslinje skrev:
Så OTROLIGT mycket bättre med den nya websidan istället för den dåliga popup-webshop som man aldrig hittade något i..

Kul att höra Linus! smile

Pierre_r skrev:
Jag tycker det har blivit mycket svårare att hitta vissa grejer.
Som tex vanliga relä man tror ju dom borde ligga under reservdelar eller tillbehör, nej dom hittar man under förbrukning...
Oftast är den enda infon om reläerna att dom är till 12volt, inte vilken ampere dom är på.

Elkablar och annat som finns på rulle, jag vill veta priset på en full rulle. Inte bara per meter.

Tack för tipset! Ska se till att se över reläerna, vilket blir en liten utmaning. Dock kanske jag inte kan göra något åt placeringen på hemsidan, men ska kolla upp det.

Henkix skrev:
tycker ni borde lägga ut allt ni säljer, hälften av sakerna mekonomen säljer finns ju inte på hemsidan.
tänker då mest på motorlager kolvringar m.m smile

Danne8331 skrev:
Det enda negativa är att man inte kan hitta allt online.

Köpte lite avgasrörsdelar idag, tänkte gå in på hemsidan och kolla vad det kostade men fanns inga rördelar där.

Förutom det är det en topnotch hemsida

Anledningen till detta är för att vi inte lagerför alla dessa produkter hos våran grossist i Strängnäs, utan butikerna köper detta från externa leverantörer. Men jag ska se till att ta frågan högre så det lyfts att intresset finns smile

//Ludvig, Mekonomen E-handel

Mercedes W124 300TDT "vroom vroom" (1995)
Zmirro
28 oktober 2013 · 183 Inlägg

Mer information om delarna tycker jag hade varit bra. Tycker de står ytterst lite. Är inte alltid det är 100% att det stämmer då man söker på sitt reg nr. Så att ha lite mer info hade gjort det mkt lättare.


Iövrigt så är denna sidan mkt bättre än de gamla popupskrotet!

BMW 330D "M-Performance" (2014)
turbokill
29 oktober 2013 · 347 Inlägg

Zmirro skrev:
Mer information om delarna tycker jag hade varit bra. Tycker de står ytterst lite. Är inte alltid det är 100% att det stämmer då man söker på sitt reg nr. Så att ha lite mer info hade gjort det mkt lättare.


Iövrigt så är denna sidan mkt bättre än de gamla popupskrotet!

Hej, tack för åsikten!

Vi jobbar som sagt för fullt med att lösa detta och vet att informationen inte alltid riktigt håller måtten, men vi på kundtjänsten finns för att hjälpa till med att hitta den informationen du söker tills vidare smile



Fler som har åsikter? Vi är väldigt tacksamma för tips från er!


// Ludvig

Mercedes W124 300TDT "vroom vroom" (1995)
dawwe ...has left the building...
29 oktober 2013 · 4 474 Inlägg

Ni är alldeles för dyra, webbpriset borde vara LÄGRE än ert butikspris. Förresten, ni är alldeles för dyra oavsett, jämför gärna era priser med andra liknande sidor där man säljer märkes delar, tex www.autoteilemann.de. Autoteilemann VS Mekonomen , ni är si så där 200% dyrare...Tysken är billigare även om man räknar med frakten (19€+14€)... Det är inte för inte ni kallas för Dyronomen...

Senast redigerat av dawwe (29 oktober 2013)

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
torpis Forummoderator
30 oktober 2013 · 10 572 Inlägg

Lite gulligt att man får hämta sin pryl i närmsta butik när man webshoppar. Klickade slumpartat in ett bilbatteri eftersom det var det jag tittade på senast hos er.

Förvisso en tung pryl, men erbjud iaf ett postalternativ för dem med, det är ju trots allt en postordershop.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
turbokill
1 november 2013 · 347 Inlägg

torpis skrev:
Lite gulligt att man får hämta sin pryl i närmsta butik när man webshoppar. Klickade slumpartat in ett bilbatteri eftersom det var det jag tittade på senast hos er.

Förvisso en tung pryl, men erbjud iaf ett postalternativ för dem med, det är ju trots allt en postordershop.

Hej Torpis,

Detta kommer att åtgärdas på måndag nästa vecka (V.45) då vi ca kl 16:00 kommer att börja skicka även reservdelar till postombud. Däremot faller fortfarande vissa delar under andra villkor, exempelvis skrymmande, brandfarligt och tunga gods kommer att gå till butiker.

Med vänlig hälsning
Ludvig, Mekonomen E-handel

Mercedes W124 300TDT "vroom vroom" (1995)
turbokill
4 november 2013 · 347 Inlägg

NU! Mina kära garagetvänner, nu kan ni beställa via Mekonomen.se och dessutom välja att hämta ut era reservdelar på ert närmsta postombud!

Med vänliga hälsningar
Ludvig, Mekonomen E-handel

Mercedes W124 300TDT "vroom vroom" (1995)
partyvan
4 november 2013 · 1 071 Inlägg

Hittat lite saker som skulle behöva lite mer info.

Står frp men hur många är det i en frp?
http://www.mekonomen.se/bil/forbrukning … -pa20342sv

Och sen saknar väl typ allt i denna kategori storlek / hål diameter
http://www.mekonomen.se/bil/forbrukning … geSize=100

Onödigt inlägg^^
Volkswagen Caddy "Caddylack" (1996)
turbokill
5 november 2013 · 347 Inlägg

partyvan skrev:
Hittat lite saker som skulle behöva lite mer info.

Står frp men hur många är det i en frp?
http://www.mekonomen.se/bil/forbrukning … -pa20342sv

Och sen saknar väl typ allt i denna kategori storlek / hål diameter
http://www.mekonomen.se/bil/forbrukning … geSize=100

Hej,

Jag har nu korrigerat informationen gällande skruvsockeln. Gällande din andra åsikt kan jag tipsa om att du kan sortera med hjälp av filtreringen till vänster på skärmen. Där kan du filtrera ut dimension, invändig diameter, längd samt pris smile

Med vänlig hälsning
Ludvig

Mercedes W124 300TDT "vroom vroom" (1995)
turbokill
6 november 2013 · 347 Inlägg

Hej igen,

Inga fler som har tips? Er hjälp är det mest värdefulla vi kan få då vi vill förbättra er vistelse på våran hemsida.

Med vänlig hälsning
Ludvig, Mekonomen E-handel

Mercedes W124 300TDT "vroom vroom" (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang