Helljusindikeringen lyser hela tiden Golf GTI 1999.

D4AWD
30 oktober 2013 · 177 Inlägg

Hej!

Har fått lite problem med golfen efter jag satte xenon i helljuset. Allting fungerar som det ska men helljusindikeringen på instrumentpanelen lyser på halvstyrka hela tiden. När jag sätter igång helljuset så lyser den med full styrka som den brukar göra. Allt fungerar ju som det ska så det gör ju egentligen inget men det är störigt och man tror att helljuset är på hela tiden big_smile

Jag köpte HID Decoder från xenonkungen (http://www.xenonkungen.com/se/xenon/lam … 9-16v.html) i tron om att det var någon varning och att bilen tror att helljuslampan är sönder. Men det hjälpte inte.

Är det någon som vet hur man fixar detta?

MVH Linus

valle22 Smidd i rostigt stål
30 oktober 2013 · 933 Inlägg

Dessa bilar behöver ej dekodern som du köpt, hur är det kopplat? Med relä förmodar jag...

*** Riktiga bilar har bakhjulsdrift, framhjulsdrift är enbart på gräsklipparn ***
D4AWD
30 oktober 2013 · 177 Inlägg

Okay!

Strömmen till ballasten kommer direkt från sladdarna till original H1 lampan. Bör jag koppla det via relä istället?

Tack för svar! smile

MVH Linus

valle22 Smidd i rostigt stål
31 oktober 2013 · 933 Inlägg

Zeecor skrev:
Okay!

Strömmen till ballasten kommer direkt från sladdarna till original H1 lampan. Bör jag koppla det via relä istället?

Tack för svar! smile

MVH Linus

Det är säkrast, ingen beskrivning som följde med som du kunde få nån pejl på hur man kan montera/koppla?

*** Riktiga bilar har bakhjulsdrift, framhjulsdrift är enbart på gräsklipparn ***
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang