150A generator Lupo 1.4?

str8
1 november 2013 · 218 Inlägg

tjena

tänkte höra ifall någon vet vilka 150A generatorer som skulle kunna passa rakt av på en Lupo 1.4 (AHW)

passar ex. en generator från en Sharan rakt på? smile

tack på förhand

Volkswagen Lupo 1.4 "JDM Killer" (2000)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
1 november 2013 · 17 478 Inlägg

str8 skrev:
tjena

tänkte höra ifall någon vet vilka 150A generatorer som skulle kunna passa rakt av på en Lupo 1.4 (AHW)

passar ex. en generator från en Sharan rakt på? smile

tack på förhand

Nu vet inte jag varför du vill ha en 150A. Men antar att du har "stora förbrukare" i bilen? Slår du på dessa kommer bilen att gå tungt. Men passar den och du är beredd på detta så kör på.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
str8
2 november 2013 · 218 Inlägg

Dieselsmurfen skrev:

str8 skrev:
tjena

tänkte höra ifall någon vet vilka 150A generatorer som skulle kunna passa rakt av på en Lupo 1.4 (AHW)

passar ex. en generator från en Sharan rakt på? smile

tack på förhand

Nu vet inte jag varför du vill ha en 150A. Men antar att du har "stora förbrukare" i bilen? Slår du på dessa kommer bilen att gå tungt. Men passar den och du är beredd på detta så kör på.

Ja jo, de hade ju inte varit någon större vits om jag inte haft några "stora förbrukare"... Frågan var förvisso om en generator från en Sharan passar rakt på? ^^

Volkswagen Lupo 1.4 "JDM Killer" (2000)
Caffe
2 november 2013 · 1 436 Inlägg

Kolla vad generatorn heter och sök på ebay. Jag sökte på artikelnumret för min (annan bil) och fick upp massa eftermarknadsersättare på både 150 och 200 amp. Där står också vilka modeller de passar på. Kanske vanligare för Cheva än Folka men värt ett försök.

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.
_DamnIt R1 driver!
2 november 2013 · 5 128 Inlägg

Hoppas du hittar något! Kollar lite jag med. smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang