Projekt Ford Focus RS +500Hk

Syftet med detta projekt ska bli att uppnå 500Hk ! Sen vad som sker på vägen dit brukar vara allt möjligt.. både krångel och enorm glädje ! Hoppas ni väljer att följa mig på min väg dit ! Välkomna !
  • 162 Följare
  • 109 177 Visningar
  • Projektet avslutat 19 augusti 2015
opA
20 juli 2014 · 302 Inlägg

Ja, här var de ett tag sen man uppdaterade men finns inte mycket att uppdatera om.

Bilen går på helgerna lika bra som innan men jag väntar fooooooooortfarande på att få min bil färdigmappad. Fattas ~50WHP enligt herrarna och de är väl dom jag fortfarande väntar på att dom ska få ut.. men what to do. Jag får vänta på.

Finns saker man är sugen på att köpa men.. jag vet inte. Har ingen större lust.. en ny stereo har jag funderat på vääääldigt länge.

http://i.ebayimg.com/00/s/MTAyNFgxMDI0/z/f~oAAOxyhTFSQRQM/$(KGrHqNHJDcFIzNvJoovBSQRQL8o2!~~60_57.JPG

.. men får aldrig tummen ur. Stereon som sitter i original är ju tokvärdelös. Och med ett AUX-uttag som sitter i handsfacket ?!??!? Förstår inte hur de tänkte där på Ford..

Även sugen på K-sports bromskit fram..  Spec-R:s oilbreatherkit för bilar med +500hk lockar rätt mycket med. Tydligen välbehövligt.. £576+£150 surcharge för att slippa ha bilen stående ett tag svider lite dock.

Ja de är en djungel detta med bilar och vad som behövs iallafall.. aldrig är man nöjd smile Och pengar i överflöd har man inte heller som kan hjälpa till haha smile Mycket, MYCKET mer mekkunskaper vore inte dumt heller ! smile

Nåja.. de va min update de. Tjoho smile

Volvo V60 Polestar "Autotech" (2015)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
20 juli 2014 · 2 571 Inlägg

You live and you learn! wink För mig är bra ljud A och O i bilen och jag är jävligt nöjd över Volvos egna prylar i V50n. Men hade det varit undermåligt hade jag inte tvekat en sekund på att lösa problemet. Kostar ju såklart på lite för vettiga saker men när allt är på plats så är det ju definitivt värt det. Du får prioritera helt enkelt.
Jag kommer försöka jaga rätt på en kabelmatta och anslutning för USB och en vettig blåtandslösning till min bil framöver, sedan är jag nöjd.

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
opA
20 juli 2014 · 302 Inlägg

En liten förfrågan till mina följare !

Någon här som är bra på coiloverinställningar ? Detta med retur och dämpning och allt vad de heter är ju en djungel för en annan och skulle behöva hjälp att ställa in mina. Har levt med stenhård bil sen jag köpte den och folk som åker med börjar få slut på klagoropen över njurskadorna dom får/fått big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99288/99288-f465e00b18ff99b1f2ef027660c1bb0b.jpg

GAZ coilovers som ser ut såhär..
Vilken av dessa de sen är de vette tusan.. http://www.gazshocks.com/products

Nåja.. någon som kan, kanske ? Är de bara att experimentera med reglaget på ?

hyrbil skrev:
You live and you learn! wink För mig är bra ljud A och O i bilen och jag är jävligt nöjd över Volvos egna prylar i V50n. Men hade det varit undermåligt hade jag inte tvekat en sekund på att lösa problemet. Kostar ju såklart på lite för vettiga saker men när allt är på plats så är det ju definitivt värt det. Du får prioritera helt enkelt.
Jag kommer försöka jaga rätt på en kabelmatta och anslutning för USB och en vettig blåtandslösning till min bil framöver, sedan är jag nöjd.

Jag var med nöjd med high performance stereon i Volvon och ljudet i sig är väl inte riktigt så dåligt i Forden men stereon i sig är kass med 0 radiomottagning m.m. Vill ju gärna ha bluetoothfunktionen.. lite smidigare. Sen att de är GPS m.m i den stereon ovanför gör ju inte saken värre smile

Volvo V60 Polestar "Autotech" (2015)
Fiesta_Racing Ford fantast
20 juli 2014 · 1 607 Inlägg

är väll bara att köra ändra lite köra lite till och ändra lite mer tills du är nöjd. ska själv köpa gaz coils sen till mitt bygge

mitt projekt http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=260519
spacers.se
katt åt lampa lös i magen
en volvo är som aids när man fått den blir man aldrig av med den
volvodrajvor
20 juli 2014 · 313 Inlägg

Bra är om balansen mellan HF-VB och VF-HB är rätt, som ett bord med fyra ben, är något ben kortare kan man vicka på bordet och det ger obalans tongue kolla om du har någon i närheten med fyra vågar (heter det så i plural?) att ställa bilen på och justera höjderna därefter, har man kommit så långt man kan med höjden kan man lägga i vikter eller flytta runt befintliga prylar.

Sen tror jag, är mest egna spekulationer men tror FWD mår bra av lite framåtlut för bästa grepp på drivhjulen när man accar, eftersom när man accar sker en viktförflyttning bakåt (kan se fronten lyftas) med lägre vikt på framhjulen, lite framåtlut bör motverka detta smile

Kompressionen bestämmer hur trög dämparen är att trycka ihop, och returen är hur trög den är att dra isär igen, kör också med mina på det hårdaste men borde kanske be någon med kunskaper ställa in det tongue

Senast redigerat av volvodrajvor (20 juli 2014)

Volvo C70 T5 "RR70" (2000)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
20 juli 2014 · 2 571 Inlägg

opA skrev:
Jag var med nöjd med high performance stereon i Volvon och ljudet i sig är väl inte riktigt så dåligt i Forden men stereon i sig är kass med 0 radiomottagning m.m. Vill ju gärna ha bluetoothfunktionen.. lite smidigare. Sen att de är GPS m.m i den stereon ovanför gör ju inte saken värre smile

Då har du ju svaret där, köp stereon och byt omedelbums! smile

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
Ermin
20 juli 2014 · 94 Inlägg

Jag har en sådan stereo i min Mondeo är riktigt nöjd med den. Så det e ett måste smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/5/4565/4565-f469b4f5ab3545e18ab9f08f999f5932.jpg

hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
20 juli 2014 · 2 571 Inlägg

Snyggt, det skrek verkligen inte eftermarknad om den heller vilket förstås är bra. smile Nu vet du vad du ska beställa opA!

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
opA
22 juli 2014 · 302 Inlägg

Fiesta_Racing skrev:
är väll bara att köra ändra lite köra lite till och ändra lite mer tills du är nöjd. ska själv köpa gaz coils sen till mitt bygge

Ja de är förstås de enklaste ! Tänkte mer bara så de inte blir som volvodrajvor förklarar under att man ställer in den lite fel på någon sida så blir de kanske bara ännu värre ! roll

volvodrajvor skrev:
Bra är om balansen mellan HF-VB och VF-HB är rätt, som ett bord med fyra ben, är något ben kortare kan man vicka på bordet och det ger obalans tongue kolla om du har någon i närheten med fyra vågar (heter det så i plural?) att ställa bilen på och justera höjderna därefter, har man kommit så långt man kan med höjden kan man lägga i vikter eller flytta runt befintliga prylar.

Sen tror jag, är mest egna spekulationer men tror FWD mår bra av lite framåtlut för bästa grepp på drivhjulen när man accar, eftersom när man accar sker en viktförflyttning bakåt (kan se fronten lyftas) med lägre vikt på framhjulen, lite framåtlut bör motverka detta smile

Kompressionen bestämmer hur trög dämparen är att trycka ihop, och returen är hur trög den är att dra isär igen, kör också med mina på det hårdaste men borde kanske be någon med kunskaper ställa in det tongue

Kanske bäst om t.ex Autotech sköter denna inställningen med då helt enkelt då dom har dessa grejer.. nåja, vi får väl se vad som blir av i år.... om alls ! tongue

hyrbil skrev:
Då har du ju svaret där, köp stereon och byt omedelbums! smile

Jag är galet sugen !!!!!!!!!!!

Ermin skrev:
Jag har en sådan stereo i min Mondeo är riktigt nöjd med den. Så det e ett måste smile

http://www1.garaget.org/gallery/images/ … 9f5932.jpg

Fy fasiken de där var ju hur snyggt som helst !!!

Är du nöjd med radiomottagningen ?
Fungerar bluetoothen bra ?
Fungerar navigationen bra ?

Något extra plus eller minus du vill ge den ??

hyrbil skrev:
Snyggt, det skrek verkligen inte eftermarknad om den heller vilket förstås är bra. smile Nu vet du vad du ska beställa opA!

coolcool

Volvo V60 Polestar "Autotech" (2015)
volvodrajvor
22 juli 2014 · 313 Inlägg

opA skrev:
Kanske bäst om t.ex Autotech sköter denna inställningen med då helt enkelt då dom har dessa grejer.. nåja, vi får väl se vad som blir av i år.... om alls ! tongue

Oki, vill nästan minnas att förra ägaren skrev att den var fyrhjulsvägd, förmodligen har de försökt få den så nära 50/50 viktfördelning mellan bak och fram som möjligt, samt 50/50 mellan diagonalerna.

Spinner den något i 2an rakt fram på torr asfalt? smile

Kan tillägga att jag har 62,09% vikt fram och 37,91 bak, utan förare med 10L bränsle wink sen 50,83/49,17 mellan diagonalerna och 50,34/49,67 mellan vänster/höger vilket var förvånande då höjden ställdes in med måttband utan våg tongue

Senast redigerat av volvodrajvor (22 juli 2014)

Volvo C70 T5 "RR70" (2000)
opA
23 juli 2014 · 302 Inlägg

volvodrajvor skrev:
Oki, vill nästan minnas att förra ägaren skrev att den var fyrhjulsvägd, förmodligen har de försökt få den så nära 50/50 viktfördelning mellan bak och fram som möjligt, samt 50/50 mellan diagonalerna.

Spinner den något i 2an rakt fram på torr asfalt? smile

Kan tillägga att jag har 62,09% vikt fram och 37,91 bak, utan förare med 10L bränsle wink sen 50,83/49,17 mellan diagonalerna och 50,34/49,67 mellan vänster/höger vilket var förvånande då höjden ställdes in med måttband utan våg tongue

Menar du spinner på hjulen på 2:ans växel på torr asfalt ? Det gör den på 1-4:an till och från.. åtminstone 1-3:an tongue
Eller hur menar du ?

Volvo V60 Polestar "Autotech" (2015)
volvodrajvor
23 juli 2014 · 313 Inlägg

opA skrev:

volvodrajvor skrev:
Oki, vill nästan minnas att förra ägaren skrev att den var fyrhjulsvägd, förmodligen har de försökt få den så nära 50/50 viktfördelning mellan bak och fram som möjligt, samt 50/50 mellan diagonalerna.

Spinner den något i 2an rakt fram på torr asfalt? smile

Kan tillägga att jag har 62,09% vikt fram och 37,91 bak, utan förare med 10L bränsle wink sen 50,83/49,17 mellan diagonalerna och 50,34/49,67 mellan vänster/höger vilket var förvånande då höjden ställdes in med måttband utan våg tongue

Menar du spinner på hjulen på 2:ans växel på torr asfalt ? Det gör den på 1-4:an till och från.. åtminstone 1-3:an tongue
Eller hur menar du ?

Nä ville bara höra efter hur greppet är smile FRS med 265:or är väl nästan så bra det kan bli med FWD. Ser fram emot nästa mappning av Atech och kanske kanske en mätarfilm om man har tur tongue

Volvo C70 T5 "RR70" (2000)
opA
24 juli 2014 · 302 Inlägg

volvodrajvor skrev:
Nä ville bara höra efter hur greppet är smile FRS med 265:or är väl nästan så bra det kan bli med FWD. Ser fram emot nästa mappning av Atech och kanske kanske en mätarfilm om man har tur tongue

Aha..  ja smalare däck går nog inte att ha på iallafall om man vill ha något fäste.

Ja jag har sett fram emot nästa mappning i 3 månader nu wink

Volvo V60 Polestar "Autotech" (2015)
Toume
24 juli 2014 · 71 Inlägg

Din bil blir bara bätte och bättre med tiden big_smile

Crima ...
24 juli 2014 · 113 Inlägg

opA skrev:

volvodrajvor skrev:
Nä ville bara höra efter hur greppet är smile FRS med 265:or är väl nästan så bra det kan bli med FWD. Ser fram emot nästa mappning av Atech och kanske kanske en mätarfilm om man har tur tongue

Aha..  ja smalare däck går nog inte att ha på iallafall om man vill ha något fäste.

Ja jag har sett fram emot nästa mappning i 3 månader nu wink

Hum jag har ju fäste från 2-3:an med mina däck på torr asfalt då smile

Senast redigerat av Crima (24 juli 2014)

Ermin
29 juli 2014 · 94 Inlägg

opA skrev:

Ermin skrev:
Jag har en sådan stereo i min Mondeo är riktigt nöjd med den. Så det e ett måste smile

http://www1.garaget.org/gallery/images/ … 9f5932.jpg

Fy fasiken de där var ju hur snyggt som helst !!!

Är du nöjd med radiomottagningen ?
Fungerar bluetoothen bra ?
Fungerar navigationen bra ?

Något extra plus eller minus du vill ge den ??

hyrbil skrev:
Snyggt, det skrek verkligen inte eftermarknad om den heller vilket förstås är bra. smile Nu vet du vad du ska beställa opA!

coolcool

Är riktigt nöjd med den gött att ha allt i ett typ gps mm smile
Det bästa med den är att allt ser org ut smile
Som sagt har inte haft några bekymmer med alls.

opA
29 juli 2014 · 302 Inlägg

Toume skrev:
Din bil blir bara bätte och bättre med tiden big_smile

Thaaanx ! big_smile

Crima skrev:
Hum jag har ju fäste från 2-3:an med mina däck på torr asfalt då smile

Mysko.. men men smile

Ermin skrev:
Är riktigt nöjd med den gött att ha allt i ett typ gps mm smile
Det bästa med den är att allt ser org ut smile
Som sagt har inte haft några bekymmer med alls.

Du har PM !

------

Dags för update.. köpbehovet tog över förra veckan roll

Idag kom de ett paket från Posten hem till en !

https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99288/99288-bc76b2bf1e040295920a7b228f1827ad.jpg

Vad kan de va ? En stereo ! cool big_smile

Planerade ihop en installation med Simon och voíla, nu sitter den där !

https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99288/99288-c141c65c57e8929a57859352f08efe66.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99288/99288-214204cf4a8eb51618823c2309f71f2c.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99288/99288-dcef3efd0e2ee6efaacca47d10fabb1b.jpg

Tack som fan för hjälpen, Simon ! Du är en klippa ! cool

Stereon i sig fungerar väl helt okej ! Inte den snabbaste men man vänjer väl sig.. GPS:en verkar fungera rätt okej med den lilla kilometern jag hunnit testat den hitttils.

De enda som inte verkar fungera är radion.. får inte in någon mottagning alls. Har haft problem med radion även i originalstereon som inte heller fick någon mottagning om man inte va mitt i en storstad.

Får se om jag får svar från Ermin vad de kan vara för något annars är den väl kaputt på den fronten.

Nåja..

En förfrågan till er som kör RS-bilar !!!
ARN Racing har hört av sig till Andreas_Performance om vi inte kan bli ett gäng med RS-bilar som kommer upp till deras sommarlandsträff den 23:e augusti och få oss en egen hörna på deras parkering.

Kolla upp hur eran ledighet ser ut och om ni kan och hör av er så fixar vi ihop en karavan upp så vi kommer dit tillsammans !

Volvo V60 Polestar "Autotech" (2015)
Andreas_Performance
30 juli 2014 · 418 Inlägg

Ser mycket bra ut Christian! Har varit inne på en sån stereo ett tag jag med så väntar på update om jag ska köpa en eller inte wink Fick man med skivan till GPS.en? smile

Gött du får ut infon om sommarlandsträffen! smile

Skoda Octavia RS "Flickvännens Turbo Brukis" (2003)
gesson
30 juli 2014 · 11 Inlägg

Grymt kul att följa din tråd.

Är tyvärr borta den 23e annars hade det varit givet!

hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
23 december 2014 · 2 571 Inlägg

Jaha vad händer här då? big_smile

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang