Vänstra helljus ur funktion - Saab 9-3

zacke999
26 november 2013 · 23 Inlägg

Hejsan!

Som rubriken lyder har jag problem med mitt vänstra helljus. Jag har testat att byta glödlampa och säkring, testat byta relä, samt säkring i motorrummet.

Så jag åkte till en bil verkstad för att de skulle kolla lite snabbt vad felet kunde vara, och han på verkstaden sa att det var något med någon kabel, eller elen som spökar.  Mina vindrutstorkare vägrar att fungerar i framrutan (den bakre fungerar) efter ett byta av växellåda förra veckan. Vindrutstorkarna fungerade innan bytet av växellåda.

Han sa att det gick på samma ström, men vänstra helljuset har ju varit ur funktion i några månader, medans Vindrutstorkarna fungerade.

Jag har en Saab 9-3 2.0T -00

Jag får ibland ett meddelande på min SID display att jag ska testa mitt bromsljus, och jag läste på ett inlägg av en annan som hade samma problem som jag när det gällde helljuset, då det var lampövervakningen eller vad det heter, kan behövas löda om.

Hade varit hur tacksam för helst för hjälp med detta problemet! smile

Tack i förhand,

Adam

Senast redigerat av zacke999 (26 november 2013)

Funkiee Saab älskare!
26 november 2013 · 4 597 Inlägg

kan ju vara nån jordpunkt som inte har tillräckligt bra kontakt o eftersom dom bytt låda o bökat kan det mycket väl vara jorden!

Volvo XC70 "Polestar" (2016)
zacke999
26 november 2013 · 23 Inlägg

Funkiee skrev:
kan ju vara nån jordpunkt som inte har tillräckligt bra kontakt o eftersom dom bytt låda o bökat kan det mycket väl vara jorden!

Var kan man kolla det?

Unlimited
1 december 2013 · 7 Inlägg

Visst är det så att helljusindikatorn i instrumentpanelen inte tänds också?

Byt huvudljusrelä! Det stora orange i reläboxen.

Unlimited
1 december 2013 · 7 Inlägg

Visst är det så att helljusindikatorn i instrumentpanelen inte tänds också?

Byt huvudljusrelä! Det stora orange i reläboxen.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang