Vart sitter Fläktslutsteg/Fläktmotstånd i BMW X5 - 2002

Piratstikin 2015 Dbakuten.
26 november 2013 · 5 092 Inlägg

fläkten gick i timmar efter at bilen stängts av = noll batteri i bilen var 3e dag
slutade i dag att fungera helt och säkringen är fortfarande hel. har kollat bakom handskfacket (där  bmw sa att den skulle sitta) utan resultat. Kollade även under ratten eller ovanför pedalerna men hittade ingenting alls.

Någon som vet mer exakt vart den prylen sitter? kanske till och med har bilder? google svek mig på den punkten iallafalll när man letar till en X5a sad

Någon som kan hjälpa? lite drygt att inte ha någon fläkt nu när det börjar bli lite kyligare om dagarna tongue

AlRydberg
27 november 2013 · 70 Inlägg

den sitter inte som på e36an nere på förar sidan bakom plasten ? bytta på min e36 nyss å den satt där i alla fall . tog typ 10min smile

Piratstikin 2015 Dbakuten.
27 november 2013 · 5 092 Inlägg

AlRydberg skrev:
den sitter inte som på e36an nere på förar sidan bakom plasten ? bytta på min e36 nyss å den satt där i alla fall . tog typ 10min smile

nja, har kollat där, samt bakom handskfacket. ringe bmw och dom sa bakom handskfacket men kan inte se det någonstans tongue

ser  ut som man får lämna in den hmm

Bagarn
27 november 2013 · 689 Inlägg

Det sitter på passagerarsidan nere vid fötterna, om du kollar in under handsfacket mot mittkonsollen så ser du ca 6 kablar som går in i fläktmotståndet!

Piratstikin 2015 Dbakuten.
27 november 2013 · 5 092 Inlägg

Bagarn skrev:
Det sitter på passagerarsidan nere vid fötterna, om du kollar in under handsfacket mot mittkonsollen så ser du ca 6 kablar som går in i fläktmotståndet!

okej, behöver alltså inte ens montera bort handskfacket? hittade bara några dosor som såg ut att vara typ som dom kontakterna, men var bara en plast del som antagligen vrider reglagen till hur fläkten ska blåsa.

Bagarn
28 november 2013 · 689 Inlägg

Piratstikin skrev:

Bagarn skrev:
Det sitter på passagerarsidan nere vid fötterna, om du kollar in under handsfacket mot mittkonsollen så ser du ca 6 kablar som går in i fläktmotståndet!

okej, behöver alltså inte ens montera bort handskfacket? hittade bara några dosor som såg ut att vara typ som dom kontakterna, men var bara en plast del som antagligen vrider reglagen till hur fläkten ska blåsa.

Nej nej de enda du demonterar är plasten/tyget på sidan av mittkonsollen!
Ska se om ja kan fixa en bild imorgon! Hoppas bara du slipper byta fläktmotor för då måste man lyfta på hela brädan smile

Piratstikin 2015 Dbakuten.
29 november 2013 · 5 092 Inlägg

Bagarn skrev:

Piratstikin skrev:

Bagarn skrev:
Det sitter på passagerarsidan nere vid fötterna, om du kollar in under handsfacket mot mittkonsollen så ser du ca 6 kablar som går in i fläktmotståndet!

okej, behöver alltså inte ens montera bort handskfacket? hittade bara några dosor som såg ut att vara typ som dom kontakterna, men var bara en plast del som antagligen vrider reglagen till hur fläkten ska blåsa.

Nej nej de enda du demonterar är plasten/tyget på sidan av mittkonsollen!
Ska se om ja kan fixa en bild imorgon! Hoppas bara du slipper byta fläktmotor för då måste man lyfta på hela brädan smile

Ja jätte gärna en bild smile tror jag vet vilken plast/tyg grej du mnar men en bild på vart den är smile

Låter sjukt drygt att få lyfta på hla brädan isåfall, då blir det fan skroten tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang