Angående:Intressekoll angående bilträff i Arninge, Täby

-jakobsson
28 november 2013 · 164 Inlägg

Tjäna!

Jag och några kompisar är sugna på att dra ihop en bilträff i Arninge (Täby) då det knappt finns några träffar norr om Stockholm och vi tänkte se om det finns något intresse för detta.

Tanken är att det ska vara en parkeringsplats-träff förslagsvis på Willysparkeringen i Arninge. Parkeringen är lagom stor, bra upplyst och det finns p-hus ifall vädret skulle vara kasst.

Förhoppningsvis kan det bli många bilar och mycket folk då det är nära till Vallentuna, Vaxholm, Täby, Åkersberga, Norrtälje, Sollentuna, Stockholm City osv.

För er som inte känner till området så väl så finns följande saker i närheten:

*Statoil (öppet till 24.00)
*Max (öppet till 23.00)
*Donken i Hägernäs (dygnet runt-öppet, 2 minuter därifrån)
*Shell (obemannad i Arninge)
*Shell i Roslags Näsby (dygnet runt-öppet, 5 min därifrån)

Vore skitkul om så många som möjligt var intresserade så skriv gärna om ni tycker att detta låter som en bra idé och försök få med så många som möjligt. (Skriv även om ni vet att fler kan komma)

Om intresset finns så kommer vi skicka in en ansökan om tillstånd till farbror blå så att det inte blir några konstigheter när det väl drar ihop sig.

Freddy80
29 november 2013 · 23 Inlägg

Tjenna . Väldigt  få träffar här ute sad . mest söder om stan.   samt är det vinter off seson smile .   bättre o ladda för våren för sånt smile .

/Fredrik / Täby

Toyota Corolla "Fat Bluebrid" (1997)
Toyota RAV4 "FXE 4x4" (2004)
-jakobsson
30 november 2013 · 164 Inlägg

Freddy80 skrev:
Tjenna . Väldigt  få träffar här ute sad . mest söder om stan.   samt är det vinter off seson smile .   bättre o ladda för våren för sånt smile .

/Fredrik / Täby

Jo det är ju precis vad vi också kände sad kanske borde nämnt att vi inte bara tänkte ha en träff utan hoppas såklart på många bilar och skönt folk så att det kan bli en återkommande träff (kanske var och varannan helg eller åtminstone en i månaden) smile

Håller med dig om att våren och sommaren förmodligen är en bättre tid för bilträff (min bil är också undanställd nu över vintern) men nog finns det alltid några som är intresserade även vintertid. Dessutom vill vi ju bara kolla om folk är intresserade av detta nu så att vi isåfall kan ansöka om tillstånd smile känner på mig att det kan ta ett bra tag innan man får något besked så då kanske det blir lagom till våren i alla fall wink

Tillie
2 december 2013 · 5 Inlägg

Jag anmäler mig för en ev arningeträff. Väldigt många år sen sist. Vill ni ha hjälp med roddning så skrik till.

Mvh/Robin

Tillie
2 december 2013 · 5 Inlägg

Vet även fler som är intresserade. Rullar ifrån Å-berga

Freddy80
2 december 2013 · 23 Inlägg

Jag anmäler mig med.  Kommer.  men först till våren 2014 smile .

Toyota Corolla "Fat Bluebrid" (1997)
Toyota RAV4 "FXE 4x4" (2004)
Tillie
3 december 2013 · 5 Inlägg

Precis! Nu står bilen under täcket i garaget wink

M_Jocke
3 december 2013 · 7 Inlägg

Ingen höst/vinterträff? Finns ju folk som har bilar som tål lite regn och snö också! big_smile

lill-svensken
10 december 2013 · 39 Inlägg

Tjena!
Jag är med på en (eller flera) Arningeträffar.
Vinter eller sommar spelar ingen roll, helst båda. wink


Ses på fredag Jakobsson.

Kolla gärna in min kärra!: Audi S3
-jakobsson
13 december 2013 · 164 Inlägg

Tillie skrev:
Jag anmäler mig för en ev arningeträff. Väldigt många år sen sist. Vill ni ha hjälp med roddning så skrik till.

Mvh/Robin

Härligt! Blir fint med lite amerikanskt på träffen också smile hojtar till om vi behöver hjälp

Mvh Andreas

-jakobsson
13 december 2013 · 164 Inlägg

Freddy80 skrev:
Jag anmäler mig med.  Kommer.  men först till våren 2014 smile .

Låter fint det!

-jakobsson
13 december 2013 · 164 Inlägg

M_Jocke skrev:
Ingen höst/vinterträff? Finns ju folk som har bilar som tål lite regn och snö också! big_smile

Haha, så sant så! Men är det snö ute behövs det dock knappt arrangeras nån träff då det är fullt av sladdsuget bilfolk där ändå smile till exempel förra fredagen när första snön kom så var det bilar överallt i Arninge (:

Qorran
3 januari 2014 · 726 Inlägg

Det finns folk som är sugna på en träff smile spika datum så för jag det vidare på Facebook i gruppen Stockholms Bilträffar smile

bjornen_93
13 januari 2014 · 27 Inlägg

Är helt klart på med träffar i norr ort!

http://www.garaget.org/?car=250271
"Oversteer is when you're having fun, and your friends in the car think they're going to die. Understeer is when you're friends in the car are having fun, and you think you're going to die."
Volvo 945 "TTR" (1998)
Volvo 940 "ÖTT" (1996)
Ford Hotrod "raggar bilen" (1931)
-jakobsson
13 januari 2014 · 164 Inlägg

Qorran skrev:
Det finns folk som är sugna på en träff smile spika datum så för jag det vidare på Facebook i gruppen Stockholms Bilträffar smile

Uppskattar hjälpen med att sprida ordet vidare! Återkommer med datum när vi bestämt något smile

-jakobsson
13 januari 2014 · 164 Inlägg

bjornen_93 skrev:
Är helt klart på med träffar i norr ort!

Härligt! big_smile

Qorran
14 januari 2014 · 726 Inlägg

Bra. Vänta inte förlänge bara.. annars drar jag ihop något själv wink

BlackAss
16 januari 2014 · 131 Inlägg

Grymt bra idé, jag är på!! wink

BearNewstrom
16 januari 2014 · 84 Inlägg

Säg ett datum o en tid bah! smile

Audi Q7 (2012)
Audi A4 b7 "Then GOOe" (2008)
Volkswagen Bubbla "Zwittzy" (1961)
JoRacing
17 januari 2014 · 15 Inlägg

Låter som en grym idé! Är på vilken årstid som helst! smile

Livet börjar vid 200!
Audi A4 1.8T Quattro "STCC" (2003)
Audi A4 B8 "Ådin" (2009)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang