Paul Walker död..

FreZz
1 december 2013 · 36 Inlägg

usch fy fan, synd att en sådan person ska dö...
det var ju F&F filmerna som fick in mig i bilar och totalt såld på r34 gtr...
nej usch fy fan vila i frid Paul Walker!

highXspeed Crazy
1 december 2013 · 698 Inlägg

Mycket tråkigt. Må han och polaren vila i frid.

SportPilot Ubåtsingenjör
1 december 2013 · 7 229 Inlägg

trist som fan ... han var en stor förebild sad

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Bobzza
1 december 2013 · 273 Inlägg

alain skrev:
Trevlig samling var det ikväll i Göteborg ca 280 personer var på plats, höll på till kl: 22.00
GP och Aftonbladet var på plats och tog bilder.

http://img36.imageshack.us/img36/4986/fup9.JPG

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a … 7944496.ab

alain www.bimmerpower.org
2 december 2013 · 3 995 Inlägg

Tack för länken Frontline.
På: visa alla bilder, bilden nr2 finns jag med 2 ljus i händerna som ska på plats.
Kändes konstigt i magen under kvällen, speciellt under tyst minuten.
Respekt visade alla som var med.
Tack till alla som var med, även till dem som inte kunde komma men tänkte på honom.

Senast redigerat av alain (2 december 2013)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW X5 4.4i (2006)
BMW 530i (2003)
alain www.bimmerpower.org
2 december 2013 · 3 995 Inlägg
varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW 530i (2003)
BMW X5 4.4i (2006)
jetta16v
2 december 2013 · 1 534 Inlägg

Mycket fin gest att hedra honom så, återigen, kan fortfarande inte komma över denna tråkiga nyhet.

sad

CarpeDiem German Engineering
2 december 2013 · 9 081 Inlägg

Tragiskt sad

R.I.P

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
Fyndler
2 december 2013 · 175 Inlägg

R.I.P snubben som gjorde att man fick blicken till bilar och Japanska dessutom. Sjukt

Volvo 850 T5 "T-Röd" (1994)
BMW 320i (2001)
BudgetDunkaren Osponsrad
2 december 2013 · 1 631 Inlägg

swooosh skrev:
undra hur fort dom körde, måste gått alldeles för fort inne i ett samhälle!

Rätt så mkt för fort.. skamligt att det nästan bara postas R.i.P PW och knapp ngt om Rodas runt om i världsmedia !
Tråkigt för bägges familjer.

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)
Aquilla
2 december 2013 · 299 Inlägg

Lowmotion skrev:
Paul Walker förändrade verkligen hur vi ser på japanska bilar och satte skyline på kartan för många.
Det är en tragisk förlust för både filmindustrin och tuningvärlden.
hela Shotmonkey - street clan sänder sina kondoleanser till hans familj och vänner
www.facebook.com/shotmonkey

tur att jag japanska bilar inte är mycket mer än plastiga tv-spelsbilar då smile

En generell BMW ägare: njuter mer av bilen än sambon eller frun, om den har någon vilket inte alltid är vanligt. Åker då gärna en omväg med bilen för att få chans att visa upp sig och gärna med dimljusen på. Mer intresserad av hur han blir uppfattad i sin bil än utanför, Tror det är en snabb sportbil han köpt fast det viktigaste är ändå att den andas premium och status bland arbetskamraterna.
Volvo 940 Turbo "Classic Green" (1997)
Ford Sierra RS Cosworth 4x4 "Moondust Silver" (1992)
jetta16v
2 december 2013 · 1 534 Inlägg

Aquilla skrev:

Lowmotion skrev:
Paul Walker förändrade verkligen hur vi ser på japanska bilar och satte skyline på kartan för många.
Det är en tragisk förlust för både filmindustrin och tuningvärlden.
hela Shotmonkey - street clan sänder sina kondoleanser till hans familj och vänner
www.facebook.com/shotmonkey

tur att jag japanska bilar inte är mycket mer än plastiga tv-spelsbilar då smile

Sant, älskar F&F-filmerna och Paul Walker, både i hans roller och som person, men kommer för det inte ha ett begränsat intresse för just japsare.

I ett bilintresse så ryms många kategorier bilar, måste inte vara japsare bara för att man gillar PW & F&F.

Själv föredrar jag tyskt som vissa andra

lol


Autobahnraser från 2004 tyckte jag var rätt underhållande(ur ett bilperspektiv)

smile

Evildan
2 december 2013 ·

Tragiskt på så många vis, förutom att de två familjerna har mist sina kära har dessa "familjefäder" i sin tur visat sin likgiltighet gentemot just sina respektive familjer genom att framföra ett mkt snabbt fordon i väldigt hög hastighet på allmän väg, hade detta tilldragit sig på en bana hade eventuellt bägge gossarna fortfarande varit vid liv.
Ren och skär tur att dom inte tog fler med sig till pärleporten så där på en helgeftermiddag.

Vad vill jag ha sagt med detta inlägg då undrar den nyfikne längst bak?

Om inte ens en så välrenommerad tävlingsförare som Roger Rodas som tävlat på nivåer de flesta av oss här inne bara kan drömma om inte lyckas bibehålla kontrollen över en Porsche Carrera GT på torr jämn amerikansk asfalt så kör troligtvis ingen av oss här inne bättre än den avlidna Mr.Rodas med sin vedbotrimmade ********* så hedra deras minne istället och visa hänsyn till era familjer och övriga trafikanter och håll er på banan när det ska åkas fort.

(F.Lindgren: Ska dom milsvitt höja kvalitén på filmerna nu?)

Senast redigerat av Evildan (2 december 2013)

B-Body GM B-Body Nörd
2 december 2013 · 370 Inlägg

RIP Roger Rodas


https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68590/68590-529a1fd0f5708b4cc2044e737ceffa25.jpg

Senast redigerat av B-Body (2 december 2013)

CHEVROLET, a high quality product from General Motors
Pioneer CDJ 2000 nexus + DJM 2000 nexus + RMX 500 + HDJ 2000 W + S-DJ08
jetta16v
2 december 2013 · 1 534 Inlägg

B-Body skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/images/69/68590/68590-529a1fd0f5708b4cc2044e737ceffa25.jpg

För alla som tjatar om att det är synd om föraren så säger jag, det är förarens fel att de kraschade och bägge dog.

Så han var både orsaken till att han själv dog och var även vållande till en annan persons död.

Det är faktiskt lite skillnad om man dör pga sitt eget misstag eller någon annans..

Låter lite hjärtlöst kanske men visst är det även tråkigt att föraren dog, ville bara sätta perspektiv på det hela..

Djo
2 december 2013 · 10 157 Inlägg

Ja nu ska vi inte börja diskutera massa annat i tråden tragiskt tycker jag det är fortfarande vems fel eller vem föraren var spelar inte någon roll tragisk olycka hur som.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Vertigo Räser Förer
2 december 2013 · 386 Inlägg

Djo skrev:
Ja nu ska vi inte börja diskutera massa annat i tråden tragiskt tycker jag det är fortfarande vems fel eller vem föraren var spelar inte någon roll tragisk olycka hur som.

Det har väll en jävla betydelse??? Om inte han roger hade kört så kanske paul hade levt istället!

Swedish Bmw Mafia
Ett riktigt sprut, det enda rätta
Lindbäck Motorsport @ facebook
Bmw M535 Turbo
Djo
2 december 2013 · 10 157 Inlägg

reyland skrev:

Djo skrev:
Ja nu ska vi inte börja diskutera massa annat i tråden tragiskt tycker jag det är fortfarande vems fel eller vem föraren var spelar inte någon roll tragisk olycka hur som.

Det har väll en jävla betydelse??? Om inte han roger hade kört så kanske paul hade levt istället!

Nu tolkade du mig fel det jag menade med vem föraren var alltså om det var Roger Rodas tant agda eller bosse bildoktorn så är deras död också likväll tragisk.

Sen vet dom ju bara av vittnen att den där Roger satte sig på förar sidan dom har ju inte kunnat identifiera dom ännu så vem som faktiskt körde vid tillfället är inte hugget i sten ännu även om det finns mistankar och är mest troligt att Roger körde.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
jh-hindersson OVERBOOSTED
2 december 2013 · 852 Inlägg

http://noje.se.msn.com/nyheter/maskinfe … alkers-bil

---------------------Enligt uppgifter till sajten TMZ kraschade sportbilen som Walker och föraren Roger Rodas färdades i till följd av ett maskinfel. Källor som uppges stå i nära förbindelse med den verkstad där bilen förvarades och sköttes om, säger att det kan ha rört sig om en läcka i bilens styrsystem.

Källorna påpekar att det finns flera tecken som tyder på att Roger Rodas – en professionell racingförare, som även han omkom i olyckan – inte är att skylla för kraschen. Bland annat konstaterar de en märkbar avsaknad av bromsspår vid olycksplatsen och de bromsspår som syns är i räta linjer och inte kurviga, vilket skulle kunna tala för teorin om att föraren inte kunde påverka styrningen på bilen.

TMZ:s uppgiftslämnare anger att den Porsche Carrera GT som Walker och Rodas färdades i, inte hade modifierats och sällan användes, vilket de ser som tecken på ett fabriksfe----------

R.I.P Paul Walker!!!!
länk projekttråd- Toyota Supra MKIV 2JZ GTE & VOLVO amazon :)
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=234893
Toyota Supra mkiv "OVERBOOST v2" (1996)
Volvo 940 "15900mil" (1992)
Scania-Jonte Scania v8. Din dröm, min verklighet.
2 december 2013 · 461 Inlägg

B-Body skrev:
RIP Roger Rodas


http://www1.garaget.org/gallery/images/69/68590/68590-529a1fd0f5708b4cc2044e737ceffa25.jpg

R.I.P Roger Rodas.

Sluta tjata om den där jävla Paul Walker nu! Han är död, vi har fattat det nu!

Scania v8 - din dröm, min verklighet.
Mvh Jonathan
Volvo 745GL TD "Usa import" (1989)
Volkswagen LT35 "PUYen" (1992)
Volvo 745GL Tdic "Stella" (1989)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang