Paul Walker död..

GTV6
2 december 2013 · 7 Inlägg

Dax o kila innan det ballar ur helt:P

pim_pim
2 december 2013 ·

http://s22.postimg.org/x5bfcq5c1/awt6.gif

Evildan
3 december 2013 ·

Busgrabb skrev:

Evildan skrev:

Mack skrev:

Det är allmänt känt att Paul Walker i det privata hade många sportbilar själv i sin ägo, och hade ett stort motorsportintresse, så nej, allt var inte promotion för filmserien.

Till skillnad från en uppsjö namnkunniga Hollywoodstjärnor/Musiker/Journalister/Radiopratare osv?
Det jag vågar påstå är att denna skådis var inte så unik som denna tråden lutar åt.
Han är död, dom lekte F&F på allmän väg, end of story.
I verkligheten skriker inte någon "Cut" och man kan gå till sin trailer för en kall bira.

Nu stod det ju lägre upp att det fanns uppgifter om att det kan ha varit ett tekniskt fel.
Inget som är säkert men innan du häver ur dig att "så går det när man leker F&F på allmän väg" så kanske det är bra att invänta fakta!

Du måste ju varit bra avis på honom som du håller på...

Att det finns/fanns misstanke om ett tekniskt fel står att läsa i en mängd tidningar, om så vore måste detta härrört till att först påverka trottellägesgivaren eller något annat därtill hörande.
Jag förmodar att både du och jag är övrtygade om att en så säkert byggd bil som en Porsche Carrera GT med sin monocoquekonstruktion i kolfiber med av Porsches kunniga säkerhetsingenjörers övriga deformationszoner är så pass stabil att den klarar en krasch i de 45Mph (72km/h) som enligt den manglade skylten på förekommande fotografier var högsta tillåten hastighet på sträckan de färdades.
En så låg bil klättrar förmodligen inte heller över en 10"hög amerikansk trottoarkant och fortsätter några meter för att närapå pulveriseras i 72km/h, det hoppas jag att vi utan att vara några haveriexperter med enkelt bondförnuft kan inse faktumet att det gick mkt fort ögonblicken innan olyckan (därav utrycket lekt F&F).

Vad nu detta märkliga påstående hade med tråden att göra?
Avundsjuk?
Nej, jag snarare gratulerar de som lyckas slå mynt av en begränsad förmåga, som har haft turen/skickligheten att omgett sig med rätt personer för att lyckas i livet.
Det är en talang jag faktiskt till viss del beundrar.

Evildan
3 december 2013 ·

Mack skrev:

Evildan skrev:

Mack skrev:

Det är allmänt känt att Paul Walker i det privata hade många sportbilar själv i sin ägo, och hade ett stort motorsportintresse, så nej, allt var inte promotion för filmserien.

Till skillnad från en uppsjö namnkunniga Hollywoodstjärnor/Musiker/Journalister/Radiopratare osv?
Det jag vågar påstå är att denna skådis var inte så unik som denna tråden lutar åt.
Han är död, dom lekte F&F på allmän väg, end of story.
I verkligheten skriker inte någon "Cut" och man kan gå till sin trailer för en kall bira.

Varje människa oavsett kön eller ras, är unik i sig. Paul var kanske inte en oscarsvinnande skådespelare som till exempel Tom Hanks, men faktum var att det - i alla fall för mig - syntes att Paul visste, och tyckte om vad han sysslade med på film, till skillnad mot många andra skådespelare som verkligen "skådespelar" när dom sitter bakom en ratt.

Givetvis är vi alla unika individer, det var inte så jag menade utan dennes insatser inom yrket var föga "unika" eller särskilt nydanande.

Om han var så pass kunnig hade jag önskat att han haft mer inflytande angående tekniska lösningar och huruvida de fysiska lagarna oupphörligen övervinns i filmerna.
Exempel, om någon kör sin bil på högsta växeln och har motorn varvande på max, då kan man alltid alltid i F&F växla ned till en lägre växel och på något mirakulöst vis accelerera fordonet.
Jag vet det är ingen dokumentärserie men det är ju ett hån mot motorintresserade att göra på så vis, det är ändå inte tänkt som en komedi likt Bluesbrothers?

cruel88 CREW FTR
3 december 2013 · 435 Inlägg

läste nån artikel att polisen tror de gick runt 160km/h och nu finns de även övervaknings film på olyckan. sen söker polisen i området efter personer som filmat bilen innan olyckan och under olyckan enligt en källa ska de finnas ett antal person som sitter på sånt matrial.

FUCKTARD RACING CREW
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
3 december 2013 · 14 056 Inlägg

cruel88 skrev:
läste nån artikel att polisen tror de gick runt 160km/h och nu finns de även övervaknings film på olyckan. sen söker polisen i området efter personer som filmat bilen innan olyckan och under olyckan enligt en källa ska de finnas ett antal person som sitter på sånt matrial.

Jag vet inte om det hjälper så mycket med alla spekulationer om-hur-när olyckan gick till. Dom båda har avlidigt och det är ju väldigt tragiskt. För min egen del så räcker det så här, man behöver inte älta allt till förbannelse. Givetvis är det väldigt många som sörjer dessa båda men dom kommer aldrig tillbaks till livet hur mycket vi än vill, tyvärr.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
cruel88 CREW FTR
3 december 2013 · 435 Inlägg

sant men polisen måste vilket fall utreda detta annars sköter dom inte sitt jobb och när dom är kända så skriver pressen om de!

Vettemannen skrev:

cruel88 skrev:
läste nån artikel att polisen tror de gick runt 160km/h och nu finns de även övervaknings film på olyckan. sen söker polisen i området efter personer som filmat bilen innan olyckan och under olyckan enligt en källa ska de finnas ett antal person som sitter på sånt matrial.

Jag vet inte om det hjälper så mycket med alla spekulationer om-hur-när olyckan gick till. Dom båda har avlidigt och det är ju väldigt tragiskt. För min egen del så räcker det så här, man behöver inte älta allt till förbannelse. Givetvis är det väldigt många som sörjer dessa båda men dom kommer aldrig tillbaks till livet hur mycket vi än vill, tyvärr.

/Benny

FUCKTARD RACING CREW
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
3 december 2013 · 14 056 Inlägg

cruel88 skrev:
sant men polisen måste vilket fall utreda detta annars sköter dom inte sitt jobb och när dom är kända så skriver pressen om de!

Vettemannen skrev:

cruel88 skrev:
läste nån artikel att polisen tror de gick runt 160km/h och nu finns de även övervaknings film på olyckan. sen söker polisen i området efter personer som filmat bilen innan olyckan och under olyckan enligt en källa ska de finnas ett antal person som sitter på sånt matrial.

Jag vet inte om det hjälper så mycket med alla spekulationer om-hur-när olyckan gick till. Dom båda har avlidigt och det är ju väldigt tragiskt. För min egen del så räcker det så här, man behöver inte älta allt till förbannelse. Givetvis är det väldigt många som sörjer dessa båda men dom kommer aldrig tillbaks till livet hur mycket vi än vill, tyvärr.

/Benny

Jovisst måste polisen göra sitt men tyvärr så kommer det mesta alltid fram till alla skvallerblaskor och då vet alla hur mycket dom skriver p.g.a. deras kändisskap.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
viccoA
3 december 2013 · 3 110 Inlägg

160 är inte häpnandsväckande fort med tanke på bilen (0-200 under 10s).

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
3 december 2013 · 14 056 Inlägg

viccoA skrev:
160 är inte häpnandsväckande fort med tanke på bilen (0-200 under 10s).

Näe, det är säkert inte speciellt fort i sig men 100 kan vara för fort även för en sån bil på fel ställe! Det är väl lite så man får se det.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Hamilton
3 december 2013 · 8 864 Inlägg

160 inte fort, hur tänker ni nu?
Det är ju beviserligen stoppet som dödar  och inte hastigheten.

Fotograf på tierpidag.se
cruel88 CREW FTR
3 december 2013 · 435 Inlägg

Ingen har sagt att 160 är snabbt här, de nämndes i artikeln bara, men tappar man bilen så gör man och då kan de gå illa. Enligt samma artikel så stog de att hade den inte träffat stolpen som klyvde bilen, hade dom klarat sig . Ja vet inte vad ja ska säga bara att det är tragiskt och tråkigt att de har hänt, håll er på bana bil vänner .

FUCKTARD RACING CREW
Muttley
3 december 2013 ·

viccoA skrev:
160 är inte häpnandsväckande fort med tanke på bilen (0-200 under 10s).

Tog inte halkkörningen?  Tänkte om du hade fått testa stolen som de hade förr.
Allt över gånghastighet kan döda dig.
Om de nu körde 160km/h in i ett massivt föremål så är chansen ganska liten att klara sig.

SportPilot Ubåtsingenjör
3 december 2013 · 7 232 Inlägg

vad finns det för mening i att diskutera vilken hastighet de höll ?

Båda dog, trist som fan ... han va en bra skådis med ett stort bilintresse och verkade dessutom vara en väldigt bra person

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
viccoA
3 december 2013 · 3 110 Inlägg

Nu tror jag ni missuppfattar mig lite...
Det jag menar är att många sitter i sin sura Volvo och tänker shit 160 km/h i tättbebyggt område... Det är rätt, det är alldeles för fort, det jag menade är att det är bara någon sekunds verk om man trycker lite på gasen i den aktuella biltypen.

Muttley
3 december 2013 ·

CHEEVA skrev:
vad finns det för mening i att diskutera vilken hastighet de höll ?

Båda dog, trist som fan ... han va en bra skådis med ett stort bilintresse och verkade dessutom vara en väldigt bra person

Nej de finns väl ingen mening med det.  Bättre att diskutera något alls än att skriva vila i frid.
Eftersom hastigheten dödade i detta fall så är de rätt relevant kan jag också tycka.

turbodeath
3 december 2013 · 2 452 Inlägg

nu kommer en dum fråga,men i vilket nummer från bilsport fanns den supran som han signerade åt nån kille som hade byggt en kopia på den i första filmen....finns den supran kvar?nån som vet.

döden kommer tillbaka
fredda_king Fotograf
3 december 2013 · 1 319 Inlägg

turbodeath skrev:
nu kommer en dum fråga,men i vilket nummer från bilsport fanns den supran som han signerade åt nån kille som hade byggt en kopia på den i första filmen....finns den supran kvar?nån som vet.

det var väll en norman som hade den?

Fotograf.
vårdad bil är bra bil
turbodeath
3 december 2013 · 2 452 Inlägg

japp det stämmer var en norrman som hade den,såpass vet jag,men försöker hitta vilket nr i bilsport med den var med i....

döden kommer tillbaka
Busgrabb Rejsa ?
3 december 2013 · 2 959 Inlägg

Evildan skrev:

Busgrabb skrev:

Evildan skrev:

Till skillnad från en uppsjö namnkunniga Hollywoodstjärnor/Musiker/Journalister/Radiopratare osv?
Det jag vågar påstå är att denna skådis var inte så unik som denna tråden lutar åt.
Han är död, dom lekte F&F på allmän väg, end of story.
I verkligheten skriker inte någon "Cut" och man kan gå till sin trailer för en kall bira.

Nu stod det ju lägre upp att det fanns uppgifter om att det kan ha varit ett tekniskt fel.
Inget som är säkert men innan du häver ur dig att "så går det när man leker F&F på allmän väg" så kanske det är bra att invänta fakta!

Du måste ju varit bra avis på honom som du håller på...

Att det finns/fanns misstanke om ett tekniskt fel står att läsa i en mängd tidningar, om så vore måste detta härrört till att först påverka trottellägesgivaren eller något annat därtill hörande.
Jag förmodar att både du och jag är övrtygade om att en så säkert byggd bil som en Porsche Carrera GT med sin monocoquekonstruktion i kolfiber med av Porsches kunniga säkerhetsingenjörers övriga deformationszoner är så pass stabil att den klarar en krasch i de 45Mph (72km/h) som enligt den manglade skylten på förekommande fotografier var högsta tillåten hastighet på sträckan de färdades.
En så låg bil klättrar förmodligen inte heller över en 10"hög amerikansk trottoarkant och fortsätter några meter för att närapå pulveriseras i 72km/h, det hoppas jag att vi utan att vara några haveriexperter med enkelt bondförnuft kan inse faktumet att det gick mkt fort ögonblicken innan olyckan (därav utrycket lekt F&F).

Vad nu detta märkliga påstående hade med tråden att göra?
Avundsjuk?
Nej, jag snarare gratulerar de som lyckas slå mynt av en begränsad förmåga, som har haft turen/skickligheten att omgett sig med rätt personer för att lyckas i livet.
Det är en talang jag faktiskt till viss del beundrar.

Påstår inte att det gått i 45 Mph men att säga att dom leker F&F för att dom gasar på lite med en rätt vass prestandabil är väl med att ta i?

Autotech
BMW 335D (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang