Fjärrstyrning till c-lås krånglar, volvo xc70 01

Volvo_stranne
2 december 2013 · 50 Inlägg

Hej!
Mitt centrallås till bilen krånglar, kan inte riktigt förstå problemet.
problemet började för ca en vecka sen då jag skulle låsa upp bilen och inget hände (förutom att larmet gick på bilen när jag låste upp med nyckeln). Men så bytte jag batteriet i dosan och rengjorde den, hjälpte inte. Började då felsöka vid säkringarna och drog ut säkring 32, instrument, lås mm, och upptäckte att låsen klickade till och vips, de fungerade att låsa och låsa upp en gång sen slutade igen. Upprepade samma grej med säkringen, då fungerade de igen några gånger sen slutade de igen.

Så nu frågar jag er! Vart ligger felet?

Mvh André

Norpan12
2 december 2013 · 54 Inlägg

Läs ut felkoderna först...

Volvo_stranne
2 december 2013 · 50 Inlägg

Norpan12 skrev:
Läs ut felkoderna först...

Den visar inga hmm

SimonT Egen
3 december 2013 · 277 Inlägg

Inte för de e samma märke eller nånting, men min jävlades när jag bytt batteri, fick ta ut och sätta i batteri 2 gånger, ca 2 dagars mellanrum innan de krångla, nu har de funkat felfritt länge

Tobzter
3 december 2013 · 3 145 Inlägg

Volvo_stranne skrev:

Norpan12 skrev:
Läs ut felkoderna först...

Den visar inga hmm

Va lästes den av med vida eller ppc?

Dodge Charger SE "Magnum 440" (1972)
Volvo_stranne
4 december 2013 · 50 Inlägg

SimonT skrev:
Inte för de e samma märke eller nånting, men min jävlades när jag bytt batteri, fick ta ut och sätta i batteri 2 gånger, ca 2 dagars mellanrum innan de krångla, nu har de funkat felfritt länge

okej, har dock inte bytt batteri och batteriet är bra smile

tobzter skrev:

Volvo_stranne skrev:

Norpan12 skrev:
Läs ut felkoderna först...

Den visar inga hmm

Va lästes den av med vida eller ppc?

Vida och ppc? Nja, hade den hos en mekaniker som är ganska kass på volvo. Vet inte riktigt va han gjorde wink men igår fick den för sig att börja fungera igen, felfritt sen igår smile

Tobzter
4 december 2013 · 3 145 Inlägg

För att va säker på att du ska kunna läsa av den ordentligt så är de antingen med volvos vida/dice eller BSR'S ppc felkodsläsare för att läsa av hela bilen wink

Dodge Charger SE "Magnum 440" (1972)
Volvo_stranne
5 december 2013 · 50 Inlägg

tobzter skrev:
För att va säker på att du ska kunna läsa av den ordentligt så är de antingen med volvos vida/dice eller BSR'S ppc felkodsläsare för att läsa av hela bilen wink

Jahaa! Då förstår jag smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang