Kopplat extraljus fel?

Tyko
7 december 2013 · 12 Inlägg

Tjena! Jag har kopplat in 3st Bosch rally extraljus på min Saab 900. Ljusen fungerar klockrent på helljus. Då lyser helljus+extraljus. Men när jag bländar av till halvljus så slocknar högra halvljuset. Kopplat på den vita kabeln på befintliga helljuset. Finns gul och svart också... Nån som har nåt bra svar på detta?

If idoubt, flat out!!! - Colin McRae R.I.P
Saab 900i "Grupp E Rallybilen" (1986)
Pierre_r Lastbilsmekaniker
7 december 2013 · 729 Inlägg

Kollat så att inte lampan har gått sönder?

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
7 december 2013 · 14 039 Inlägg

Tyko skrev:
Tjena! Jag har kopplat in 3st Bosch rally extraljus på min Saab 900. Ljusen fungerar klockrent på helljus. Då lyser helljus+extraljus. Men när jag bländar av till halvljus så slocknar högra halvljuset. Kopplat på den vita kabeln på befintliga helljuset. Finns gul och svart också... Nån som har nåt bra svar på detta?

Du har väl kopplat med relän hoppas jag. Är det manöverspänning du tagit från den vita? Den gula och den svarta, är det nån av dom sån tillhör helljuset och som är plus kan du prova den.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Tyko
7 december 2013 · 12 Inlägg

det är kopplat med 2st relän. Den vita är den som ger utslag på multimertern när man tänder helljuset. En bekant sa att då bör man ta signalen från den så att extraljusen tänds samtidigt som de vanliga helljusen. Så alla ljus funkar på helljus läget men bara vänster halv sen när man bländar av....

If idoubt, flat out!!! - Colin McRae R.I.P
Saab 900i "Grupp E Rallybilen" (1986)
zzr94092
7 december 2013 · 4 385 Inlägg

kan ju vara så att det ena reläet brunnit ihop,har du 100W  glödlampor? en del reläer tål inte två st hundrawatt.konstigt skrivit ser jag nu,men hoppas du förstår vad jag menar

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang