Strålkastarglas till bmw e46, passar AL-glas till ZKW strålkastare?

AlexErikssoon ///M
7 december 2013 · 62 Inlägg

Finns ju två stycken olika strålkastare till e46, zkw och al. Problemet är att ZKW (som jag har) kostar 1100;-/st, medans AL glasen går på ca 300..

Har läst lite att AL-glasen passar på ZKW-strålkastarna, men dom på Schmiedmann sa att det inte passar ihop.

Någon som vet?

BMW 535d "M-sport" (2005)
zshoe Kokar ris
7 december 2013 · 923 Inlägg
"står inte v tec för turbo motor?? satans jävla skit snackare överallt!"
BMW Z3 "zshoe" (1999)
AlexErikssoon ///M
7 december 2013 · 62 Inlägg

cenoxide skrev:
http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=926369

Har sett det där jag med, men blev lite fundersam när Schmiedmann skrev det här:

"Med vår erfarenhet så kommer dom inte att passa,
Du får gärna prova med jag är helt 100% säker på att dom inte passa ihop"

Dom kanske bara vill tjäna pengar?

BMW 535d "M-sport" (2005)
zshoe Kokar ris
8 december 2013 · 923 Inlägg

från autopower;

Ljungstrand skrev:
Jag har ZKW på min faceliftade sedan och jag har bytt glas till Schmiedmanns billiga glas. Dessa passar perfekt (trots att Schmiedmann sa att de inte skulle funka!) och är gjorda av Depo.

samt;

Ljungstrand skrev:
Det passar! Har själv bytt från ZKW till Schmiedmanns billiga glas till AL och det var inga problem med passformen!

sen om ljungstrand är en tomte är ju en möjlighet också, men övriga engelska forum verkar påpeka att skillnaden mellan zkw & AL är inne i strålkastaren, närmare bestämt projektorerna

"står inte v tec för turbo motor?? satans jävla skit snackare överallt!"
BMW Z3 "zshoe" (1999)
AlexErikssoon ///M
8 december 2013 · 62 Inlägg

cenoxide skrev:
från autopower;

Ljungstrand skrev:
Jag har ZKW på min faceliftade sedan och jag har bytt glas till Schmiedmanns billiga glas. Dessa passar perfekt (trots att Schmiedmann sa att de inte skulle funka!) och är gjorda av Depo.

samt;

Ljungstrand skrev:
Det passar! Har själv bytt från ZKW till Schmiedmanns billiga glas till AL och det var inga problem med passformen!

sen om ljungstrand är en tomte är ju en möjlighet också, men övriga engelska forum verkar påpeka att skillnaden mellan zkw & AL är inne i strålkastaren, närmare bestämt projektorerna

Okej, vad bra. Testar att beställa hem ett par lyktglas då och hoppas på det bästa. big_smile

BMW 535d "M-sport" (2005)
Keps_nille
8 december 2013 · 271 Inlägg

Återkom gärna med svar om det funkade eller inte sedan smile

AlexErikssoon ///M
14 oktober 2014 · 62 Inlägg

Nästan ett år sent svar, men har aldrig blivit av att byta lyktglasen. Men nu har jag gjort det:

AL-glas passar helt perfekt på ZKW lyktor.

Schmiedmann kanske vill tjäna mer pengar när dom säger att de inte passar, inte vet jag.

Blev än jävla skillnad iaf big_smile

https://www1.garaget.org/archive/181/180154/343348/343348-3481406.jpg

Senast redigerat av AlexErikssoon (14 oktober 2014)

BMW 535d "M-sport" (2005)
Oxygen
14 oktober 2014 · 629 Inlägg

Som sagt, dom passar helt perfekt!

(Jag som är Ljungstrand på autopower...)

Senast redigerat av Oxygen (14 oktober 2014)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang