Koppla tillbaka evap mm i T5 elhärva

Nyman_
11 december 2013 · 602 Inlägg

Hej. Bygger T5a i min volvo 740.
Det är så att i somras skickade jag min elhärva till l-m-r för jag inte kände mej riktigt säker på klippningen (vilket i efterhand va dumt och onödigt) nu när man satt sej in i det så verkar det inte riktigt lika krångligt.

Men i alla fall, jag fick till baka allt efter en tid och märkte redan då att dom klippt bort lamdalampan, så den fick jag löda tillbaka.
Men nu efter mycket fifflande med elen och så har jag märkt att de fattas endel saker!

Laddtrycksstyrningen borta
PTC borta
EVAP borta
Och Diagnosen....

Skrev med dom och svaret var "den är klippt precis som alla andra vi gör och dom funkar"

Okej jo det går ju då tänkte jag.
Men efter att jag kolla runt lite har jag fattat det som att, evap måste jag ha, eller ett motstånd annars kommer motorn sättas i (felsäkert läge, jag kommer inte ihåg vad de kallas)

Laddtryckstyrningen ska också helst finnas eller ett motstånd där med.

Diagnosen går ju att skippa men lite jobbigt att felsöka kanske.

Så idag har jag kollat lite för att lista ut vilka kablar i kontaktstyckena som ska lödas tillbaka, ganska korta så svårt att se färgen men de ska man ju kunna klura ut, sen på 850s elschema så är ju såklart varje kontakt numrerad, men de sitter ju inga nummer på kontaktstyckena??
Förutom 1-13 eller va det var på de svarta stycket.
Men i dom "vita" hittar jag inga.

Blev lite långt men jag hoppas någon orkar läsa och kan ge något tips.
Drar en djup suck, inte alls kul Sad

Alltså vilka kablar/nr är det på kontakterna till främst, evap och laddtryckstyrningen.


Mvh Alexander Nyman

i will make you a offer, you can't refuse... //Vito Corleone
Volvo V90 R-design "Rödingen" (2017)
Mobeerg carzy
27 augusti 2014 · 461 Inlägg

Kom du fram till något? Samma likadant med min lmr härva.

Team BSG
Nyman_
31 augusti 2014 · 602 Inlägg

Mobeerg skrev:
Kom du fram till något? Samma likadant med min lmr härva.

Jo fan bilen startade, inte satt tillbaka dom grejerna men verkar funka nu iaf, men inte provkört den ännu dock

i will make you a offer, you can't refuse... //Vito Corleone
Volvo V90 R-design "Rödingen" (2017)
Mobeerg carzy
31 augusti 2014 · 461 Inlägg

Ok! Jag har Diagnos och magnetventil ditsatt iallafall, tar ett motstånd istället för EVAPEN. Sägs ju att det går med felkod o limphome läge annars, lite segt.

Team BSG
Nyman_
2 september 2014 · 602 Inlägg

Yes diagnosen kopplade jag tillbaka också,
Precis, för vissa funkar det utan och vissa inte, har felkod på den men limphome märker man väl inte förens man kör den tror jag, så de visar sej ännu ifall min funkar utan eller inte.
Trist att det ska bli krångel i vilket fall hmm

i will make you a offer, you can't refuse... //Vito Corleone
Volvo V90 R-design "Rödingen" (2017)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang