Börjar bli dags och lägga upp en liten tråd om mitt senaste inköp
Bilen är en E30 325 coupe -90 som klarat sig förhållandevis bra från rost (finns lite smågrejer som ska åtgärdas på sikt)
Motorspec v2.0
M20 på 2,76L bestående av:
M20B25 block borrat till 84.50 M21 vev CX Racing H-profil stakar Smidda CP kolvar Z45 Turbo kam PPF steg 2 fjädrar Custom grenrör i svartstål GT4094R snigel Turbosmart 45mm wg 600x300 IC 3" tryckrör i RF 3,5" DP + 3,5" avlopp med 1st dämpare i RF 618 platta med 4 puck sinter låda + diff org för tillfället
Okej! På så vis. Ja, det verkar ju vara något som tenderar att jäklas, är väl meningen att det ska självjustera under mappning om ja förstått det rätt?
Har läst lite om Ecu master på fartverket. Verkar bra
De verkar hemskt bra om man ska tro de som man läser. I princip samma funktioner som ett maxx ecu minus 2 utgångar men de fina är ju att ecu master även har BT till surfplatta så man slipper ha mätare till allt
Jo, de har ju maxxecu också, och kompisen påstår att han har stöd för det i sitt vems med men han måste köpa till en blåtand. Jävla bra är det i varje fall, slipper man ha en massa smetiga mätare som bara ställer till med nått jädra fast and furious stuk^^
Efter mycke stök o bök ikväll så började vi äntligen mappa bilen, den ville inte gå alls till en början men sen så sakta så började de ta sig och tillslut så började de ge riktigt bra
Blev en helt annan bil mot tidigare, laddet ligger på ca 1,5 bar
TheMan89 skrev: Efter mycke stök o bök ikväll så började vi äntligen mappa bilen, den ville inte gå alls till en början men sen så sakta så började de ta sig och tillslut så började de ge riktigt bra
Blev en helt annan bil mot tidigare, laddet ligger på ca 1,5 bar