Kontakt började smälta, volvo s40

ttefwes
23 december 2013 · 192 Inlägg

Tjenare, jo idag så när jag hade åkt ca en mil med bilen så öppnade jag huven när jag va framme för att kolla spolarvätska, jag kände då en stark lukt av smält plast..

Hittade felet och det va hel/halvljus kontakten som hade börjat smälta av någon konstig anledning,


Jag har nyligen kopplat in DRLljus på bilen men dom är inte kopplade med ljusen på bilen alls, så det kan väl inte vara det?

Några andra föralag?,  för starka lampor är det inte då dom suttit på bilen flera månader utan något har hänt..smile

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
23 december 2013 · 14 048 Inlägg

ttefwes skrev:
Tjenare, jo idag så när jag hade åkt ca en mil med bilen så öppnade jag huven när jag va framme för att kolla spolarvätska, jag kände då en stark lukt av smält plast..

Hittade felet och det va hel/halvljus kontakten som hade börjat smälta av någon konstig anledning,


Jag har nyligen kopplat in DRLljus på bilen men dom är inte kopplade med ljusen på bilen alls, så det kan väl inte vara det?

Några andra föralag?,  för starka lampor är det inte då dom suttit på bilen flera månader utan något har hänt..smile

Dålig kontakt nånstans kan ge varmgång och det kan smälta.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
ttefwes
23 december 2013 · 192 Inlägg

Vettemannen skrev:

ttefwes skrev:
Tjenare, jo idag så när jag hade åkt ca en mil med bilen så öppnade jag huven när jag va framme för att kolla spolarvätska, jag kände då en stark lukt av smält plast..

Hittade felet och det va hel/halvljus kontakten som hade börjat smälta av någon konstig anledning,


Jag har nyligen kopplat in DRLljus på bilen men dom är inte kopplade med ljusen på bilen alls, så det kan väl inte vara det?

Några andra föralag?,  för starka lampor är det inte då dom suttit på bilen flera månader utan något har hänt..smile

Dålig kontakt nånstans kan ge varmgång och det kan smälta.

/Benny

Hur menar du då? Vad är det som kan ha hänt?

Denniz_ Turbo?
23 december 2013 · 440 Inlägg

Om du får dålig kontakt så kan de bli varmt och i värsta fall smälta, ta isär kontakten och skrapa rent om du har så spruta i kontakt spray. Sen är de bara att testa igen få se om de funkar och hålla lite koll smile

Hoppas på ett rökfyllt 2014!
Buntband Racing
ottorb
24 december 2013 · 320 Inlägg

vanligt förrekommande fenomen på de bilarna, finns repsats hos volvo

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang