Mazda RX7 Ny setup 2018

Mazda RX7 FD3S
  • 106 Följare
  • 145 594 Visningar
  • Uppdaterades senast 24 november 2019
sk0rpan
24 januari 2015 · 301 Inlägg

gött, igår kom mitt nya sprut äntligen, sedan har jag fixat och donat med an kopplingar till bränslet samt nya spridarkontaktdon då dom gamla var bra slitna.. och dessutom skavda kablar.. sånt kan man inte ha

lackade camarons motorblock en gång i tiden med samma lack som insuget nu fast annan kulör, det höll utan prob och körde då 418hp och den blev nog hyfsat varm. så jag tror det ska hålla smile ska till garaget på lör igen(idag) så det kommer snart upd

550rwhp är la inte fel! då behöver man inte skämmas iaf, hurvida det är körbart vetefan förstås.. men det är bara skicka på och hoppas på de bästa!

Mazda RX-7 (1994)
BraBanan
24 januari 2015 · 142 Inlägg

sk0rpan skrev:
gött, igår kom mitt nya sprut äntligen, sedan har jag fixat och donat med an kopplingar till bränslet samt nya spridarkontaktdon då dom gamla var bra slitna.. och dessutom skavda kablar.. sånt kan man inte ha

lackade camarons motorblock en gång i tiden med samma lack som insuget nu fast annan kulör, det höll utan prob och körde då 418hp och den blev nog hyfsat varm. så jag tror det ska hålla smile ska till garaget på lör igen(idag) så det kommer snart upd

550rwhp är la inte fel! då behöver man inte skämmas iaf, hurvida det är körbart vetefan förstås.. men det är bara skicka på och hoppas på de bästa!

revo-tune's ta2 rx7a kör 600hk, tror den inte har problem med körbarhet.
dock lite mer aero på den! wink

Projekt mazda rx7 "Azureus-7" http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=264308
www.an88.seAN-kopplingar och slang.
www.dsgbutiken.se Sjukt bra service och hjälp.
www.vegoria.se Jobbet, allt möjligt bra!
Mazda rx-7 "Azureus" (1993)
Nissan Gt-r (2011)
sk0rpan
24 januari 2015 · 301 Inlägg

har dragit lite bränsle och monterat nya spridare samt kontakdon till spridarna.. fyfan va ryggen värker!, (jaa jag är sjukskriven för diskbuktning med ischias så det är la inte så konstig men endå)
men det är monterat och läck testat så det är färdigt smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/111/110833/110833-a676ae5bff02cd44803f1bc5ceb9409a.jpg

usch sicken ful kabelhärva! men det får va sålänge.. nästa år ska maskinen ur och ner till Jörgen är det tänkt så man kan plocka lite mer effekt. men för i år får det bli vad det blir

https://www1.garaget.org/gallery/images/111/110833/110833-ea6d3e127560406c8695aa5c7925331e.jpg


Och som sagt sprutet har kommit big_smilebig_smilebig_smile ska koppla imorgon om ryggen tillåter

https://www1.garaget.org/gallery/images/111/110833/110833-211e951043fe7aaee69befbe83ab9f77.jpg

Senast redigerat av sk0rpan (24 januari 2015)

Mazda RX-7 (1994)
sk0rpan
25 januari 2015 · 301 Inlägg

nån som är sugen på mitt gamla apexi? bilen har ju krånglat med misständningar.. vet inte om det berodde på sprutet eller nån skadad kabel.. lär jag ju mäsrka när jag ska mappa nästa gång

https://www1.garaget.org/gallery/images/111/110833/110833-7d66c2b59e05f051401e2713fa668676.jpg

SÅLT

Senast redigerat av sk0rpan (26 januari 2015)

Mazda RX-7 (1994)
sk0rpan
26 januari 2015 · 301 Inlägg

fick tag i en osthyvel med smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/111/110833/110833-ad33b75200e117bbd2d4d982b5c7cbc5.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/images/111/110833/110833-7127ae3b2bffe0932f4660f7e255fdd6.jpg

Mazda RX-7 (1994)
sk0rpan
27 januari 2015 · 301 Inlägg

just det! har ju skaffat shortshifter med (BYEBYE syncrings!!) men skit samma det är gött med korta arm rörelser iaf smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/111/110833/110833-db34f88dea06e67caa03d5fbab46d674.jpg

Mazda RX-7 (1994)
sk0rpan
27 januari 2015 · 301 Inlägg

tror inte jag nämnde mina greddy pulleys heller utom den till servo det är en though factory har även till veven men vet inte om jag ska använda den hmm

https://www1.garaget.org/gallery/images/111/110833/110833-7d7e09af1413fa7836425c35d7ebac25.jpg

Mazda RX-7 (1994)
MartZink
27 januari 2015 · 110 Inlägg

Många schyssta delar smile

Wolf_ Tårtbitsracing
27 januari 2015 · 136 Inlägg

blir fint de där john...

tror körbarheten blir rätt okej ändå med tanke på hur effektkurvorna på wankel brukar se ut... o tog ju glidlagrad snurra så ingen Heinz effekt hoppas jag...   även funderat på o byta vinge, men 10k för de just nu är mkt...
hus har precis införskaffats så lägger lite kosing på det förs, men hoppas på o dyka upp 10e maj på mantorp med hondaklubben o köra skiten ur alla big_smile

jalla på lite så du kan komma dit med wink

/WOLF
Mazda RX-7
Mazda MX-6 "Rödingen" (1993)
Suzuki Swift Sport "Zc33s" (2018)
sk0rpan
27 januari 2015 · 301 Inlägg

Wolf_ skrev:
blir fint de där john...

tror körbarheten blir rätt okej ändå med tanke på hur effektkurvorna på wankel brukar se ut... o tog ju glidlagrad snurra så ingen Heinz effekt hoppas jag...   även funderat på o byta vinge, men 10k för de just nu är mkt...
hus har precis införskaffats så lägger lite kosing på det förs, men hoppas på o dyka upp 10e maj på mantorp med hondaklubben o köra skiten ur alla big_smile

jalla på lite så du kan komma dit med wink

aa det är sant smile hoppas jag slipper massa jävla strul med misständningar nu iaf :S är ju tröttsamt att inte kunna gaasa ordentligt haha smile ja det hade vart kul och visa hondorna vart skåpet ska stå smile

ska se vad vädret säger i april där när man ska mappa men borde ju hinna till 10e maj
vad kostar det att köra då? har aldrig kört bana innan men det är fan dags att ge sig ut o testa nu. ska även försöka ta mig till action meet och se vad man kan få för tider på stripen

när ska du mappa?

mvh

Mazda RX-7 (1994)
sk0rpan
27 januari 2015 · 301 Inlägg

MartZink skrev:
Många schyssta delar smile

jaa det måste man ju ha smile och mer lär det bli börjar få sug efter ny snurra sen, men helt onödigt innan maskin blivit ordentligt preppad.. ska fixa maskin när jag sålt camaron smile

Mazda RX-7 (1994)
Wolf_ Tårtbitsracing
28 januari 2015 · 136 Inlägg

Inte snackat med Gzon än om mappningstid.. men måste få in de mellan flytt till hus o allt innan 10e maj smile

de har inte släppt platser till Rejsa.nu än, men tror d är 800kr

/WOLF
Mazda RX-7
Mazda MX-6 "Rödingen" (1993)
Suzuki Swift Sport "Zc33s" (2018)
Dunlap Speedhunter
28 januari 2015 · 133 Inlägg

Härlig tråd big_smile Kul att du satsar på motorn också! Tidigt i tråden nämnde du F100/F110 relät, jag hade problemet med kylarpipet när jag fick min bil. Det försvann dock när jag plockade isär relät och lödde bort högtalaren haha. Lampan slutade lysa när jag singelkonverterade den också smile

Ang. Tändproblemet hoppas jag (för min skull) att det inte är Apexit som spökar, jag kör med Apexisprut och har också tänkt satsa på lite hästar smile Hur som helst måste ju detta följas!

Volkswagen Golf MK1 "Eulalia 3" (1982)
sk0rpan
28 januari 2015 · 301 Inlägg

Dunlap skrev:
Härlig tråd big_smile Kul att du satsar på motorn också! Tidigt i tråden nämnde du F100/F110 relät, jag hade problemet med kylarpipet när jag fick min bil. Det försvann dock när jag plockade isär relät och lödde bort högtalaren haha. Lampan slutade lysa när jag singelkonverterade den också smile

Ang. Tändproblemet hoppas jag (för min skull) att det inte är Apexit som spökar, jag kör med Apexisprut och har också tänkt satsa på lite hästar smile Hur som helst måste ju detta följas!

aa klart man måste ju ha maskin med haha smile det kunde tydligen vara så att apexit spöka ibland men det gäller ju inte alla apexi utan bara för oss med grov otur haha hoppas det funkar bra för dig iaf, hur mkt tänkte du plocka ut då?

kul att du följer ska prova min nya vinge imorrn och se om jag hinner koppla sprutet med smile

Mazda RX-7 (1994)
Dunlap Speedhunter
28 januari 2015 · 133 Inlägg

sk0rpan skrev:
aa klart man måste ju ha maskin med haha smile det kunde tydligen vara så att apexit spöka ibland men det gäller ju inte alla apexi utan bara för oss med grov otur haha hoppas det funkar bra för dig iaf, hur mkt tänkte du plocka ut då?

kul att du följer ska prova min nya vinge imorrn och se om jag hinner koppla sprutet med smile

Haha eller hur! big_smile Vi får se om det håller, är sugen på ett MaxxECU om det då fungerar till wankel hehe. Jag vet inte hur mycket jag är ute efter, min är oportad och oförstärkt så som den står nu kan jag inte plocka ut nå intressanta siffror hmm Men skulle vara väldigt nöjd ifall jag tog mig till ca 400 i motorn oportad smile

Härligt! Jag är sugen på en liknande vinge som du köpte, dock vill jag ha en hyffsat hög en smile

Volkswagen Golf MK1 "Eulalia 3" (1982)
sk0rpan
28 januari 2015 · 301 Inlägg

Dunlap skrev:

sk0rpan skrev:
aa klart man måste ju ha maskin med haha smile det kunde tydligen vara så att apexit spöka ibland men det gäller ju inte alla apexi utan bara för oss med grov otur haha hoppas det funkar bra för dig iaf, hur mkt tänkte du plocka ut då?

kul att du följer ska prova min nya vinge imorrn och se om jag hinner koppla sprutet med smile

Haha eller hur! big_smile Vi får se om det håller, är sugen på ett MaxxECU om det då fungerar till wankel hehe. Jag vet inte hur mycket jag är ute efter, min är oportad och oförstärkt så som den står nu kan jag inte plocka ut nå intressanta siffror hmm Men skulle vara väldigt nöjd ifall jag tog mig till ca 400 i motorn oportad smile

Härligt! Jag är sugen på en liknande vinge som du köpte, dock vill jag ha en hyffsat hög en smile

aa jag hitta den vingen begagnad för 2000:- så jag klagar inte smile

jag ska lämna min motor till jörgen sen när camaron är såld, det blir inte så farligt dyrt att studda/dowla och porta hos han endå beroende på hur maskin såg ut. jag har för mig att brabanan kör med maxxecu (om jag inte minns fel finns nog i hans tråd isåfall)

jag va lite inne på det också men det landade ändå på haltech

såg att jag följer din tråd med men du har inte upd på ett tag nu! ÖKA wink säger jag som har stått still ett halvår.  alltid kul med fler wankel vänner smile

Senast redigerat av sk0rpan (28 januari 2015)

Mazda RX-7 (1994)
Dunlap Speedhunter
28 januari 2015 · 133 Inlägg

sk0rpan skrev:
aa jag hitta den vingen begagnad för 2000:- så jag klagar inte smile

jag ska lämna min motor till jörgen sen när camaron är såld, det blir inte så farligt dyrt att studda/dowla och porta hos han endå beroende på hur maskin såg ut. jag har för mig att brabanan kör med maxxecu (om jag inte minns fel finns nog i hans tråd isåfall)

jag va lite inne på det också men det landade ändå på haltech

såg att jag följer din tråd med men du har inte upd på ett tag nu! ÖKA wink nej då,  alltid kul med fler wankel vänner smile

Vilket kap! big_smile Härligt att lämna in, har själv tänkt göra det när jag är färdig med utseendet och har hunnit spara ihop pengar igen (alltså typ år 2020). Alltså när man studdar/dowlar så förstärker man motorn genom att byta ut de genomgånende bultarna va? Har inte blivit tillräckligt insatt känner jag hehe. roll

Haltech vet jag att många kör med, speciellt de som tävlar med wankelmotorer smile
Jag är sjuukt sugen på att börja igen, men i mitt garage hemma är det för lite plats för att skruva. Brukar vara i min fars verkstad då det finns gott om verktyg, maskiner och diverse lyftar smile Men där finns inte plats för stunden, så jag kan inte återuppta mitt projekt riktigt ännu roll

Eller hur, alltid kul när man hittar någon som delar intresse för wankel!

Volkswagen Golf MK1 "Eulalia 3" (1982)
sk0rpan
28 januari 2015 · 301 Inlägg

suddkit är ju att du byter ut bulten som håller ihop maskin, extra dowels är extra styrpinnar (det finns ju två orginal )som hjälper till så att inte blocket sviktar och vrider sig, vilket som är bäst fråga inte mig finns en miljon trådar om vad folk tycker, men jag har fått uppfattningen av att överdimentionerade studs av typ titan eller dyl ska vara topp of the line..

men bara vad jag tycker mig läsa på nätet hur det är irl är ju nåt helt annat så det får jörgen svara på när jag ska lämna in min maskin, hade gärna provat o porta o sånt själv, men inte på min enda maskin det är isåfall om man skaffar en vid sidan om man kan leka med smile

Senast redigerat av sk0rpan (28 januari 2015)

Mazda RX-7 (1994)
sk0rpan
29 januari 2015 · 301 Inlägg

Wolf_ skrev:
Inte snackat med Gzon än om mappningstid.. men måste få in de mellan flytt till hus o allt innan 10e maj smile

de har inte släppt platser till Rejsa.nu än, men tror d är 800kr

aa men hojta till då när dom släpps så ska jag se om inte jag kan krama fram cash och mappning innan dess smile

Mazda RX-7 (1994)
gzon
29 januari 2015 · 50 Inlägg

Klart vi fixar mappning innan dess. smile

//Martin
Gzon Tuning AB
Mazda RX-7 "Pro Street TAnu Winner 2016" (1987)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang