Dimmerljus Audi a4 problem

Akke88
29 december 2013 · 80 Inlägg

Hallå där ute.. söker desperat efter hjälp!

har en Audi a4 -99 sedan

vet inte hur mycket jag har googlat den senaste veckan och hört runt med folk.  problemet är att jag inte riktigt vet vad jag ska söka efter.


Okej så här är det.

Dimljuset (de röda) som är igång när man vrider på spaken vid ratten vill inte hoppa igång.
Instrumentpanelen vid hastighetsmätaren och allt däromkring lyser rött å fint som de ska göra.

men mittkonsolen är helt svart. Det enda jag har fått reda på är den Gröna kabeln som går in till stereon är den som går till dimljusen.

Jag mätte och greja med multimätaren (på den gröna kabeln). När jag vred av spaken så visa den 0.00v så klart. Men när jag vred på spaken så visa den 0.05v..  Den får ju alldeles för lite ström. och hur kan de vara så?

jag tog strömkabeln som går till stereon som såklart matar ut 12v, och koppla ihop den med gröna kabeln.  Då börja allt lysa igen. Men då lyser de konstant och de går inte att vrida av på spaken.

min tanke var att sätta dit nån brytare. så man får slå på den på kvällarna. men så vill jag ju helst inte ha det. Vill ha det som de ska vara.


Nån som vet vad jag ska göra? vad ska jag börja? nån som har varit med om något liknande?


hoppas VERKLIGEN på nått svar. har ingen lust att behöva lämna in den.

tacksam för snabba svar!

mvh

If it's too loud...
You're too old
Akke88
29 december 2013 · 80 Inlägg

http://www.nordicaudi.com/php/forum/sho … #Firstread


här är det en till kille med EXAKT samma problem. men de sluta skriva i tråden... så jäkla frustrerande

If it's too loud...
You're too old
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang