Biltemas OBDII felcodsläsare & volvo v40 '00 (skitgrej möter skrot?)

robinthelauner
29 december 2013 · 1 Inlägg

Hej, jag köpte precis biltemas (nya) felcodeläsare OBDII Gauge, den som samtidigt ska vara färddator.
Kostar 999,- / artikelnr 32-270 (återköps inte av biltema)

Pluggat in den i min Volvo V40 1.6 från 2000 och fick 'bara' en felcode under Scan/DTC och samma under Scan/Pendeing med 'generell OBDII-code' (Volvo ej med på listan i medföljande software)

- P0340 camshaft position sensor  - (ska väl byta den -om det lönar sig)

Nu är det så att jag egentligen ville ha felcoden till Airbag-lampan som lyser, och helst släcka den.

Kan det vara så att grejen bara läser motor-felcoder, eller är min skitbil för gammal ?
Jag tror bilen stöder inte CAN (vad nu det är för nåt).

Är det någon som vet vidare ... har jag köpt fel ? Codläsaren alltså, bilen var heltklart ett felköp !

Bilen ska besiktigas i februari och vi har egentligen inga pengar att leka med, skiten måste rullar

så ... Tack för alla tips och ledtrådar !

turbodeath
29 december 2013 · 2 452 Inlägg

det ska återköpas av biltema,ring till huvudkontoret o förklara då ska dom skriva vilka bilar dom stöder,hade samma problem o efter många om o men så fick dom ta den tillbaka,finns nån annan sida där du kan köpa bättre samnt billigare...den är skit den läsaren,för den läser ej felkoder som inte finns i systemet som dom har.

döden kommer tillbaka
Tobzter
29 december 2013 · 3 145 Inlägg

Tyvärr e de bara volvo's VIDA/DICE eller Bsr's PPC felkodsläsare som är helt tillförlitlig till volvo å få mest information utfrån

Dodge Charger SE "Magnum 440" (1972)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang