Saab 9-5 Aero startar inte

ashys
13 januari 2014 · 53 Inlägg

Hej alla kunniga medlemmar smile

Det är så att kompisens bil startar ibland bara. Det är en saab 9-5 aero sedan -03 som inte startar för det ofta. Han har lämnat bilen till saab och då har de kollat att startmotorn fungerar, bra batteri har bilen också. Jag tyckte då att det är något fel på tändningslåset men i förrgår beställde jag tändningslås åt honom så vi bytte det idag men bilen startar ändå inte. Jag hade beställt bara kolven där man stoppar nyckeln i. Den tog vi ut och bytte med det gamla. Bilen har fortfarande samma problem.

Ni som är kunniga, vad tycker ni? vad kan vara felet? Startmotorn fungerar, bra batteri i bilen, tändningslås kolven bytte vi också men bilen startar ändå inte. All ström kommer i bilen när jag vrider nyckeln men motorn börjar inte ens jobba eller klickar inte ens. Han säger att bilen startar ibland efter 15-20 minuters försök då vrider han bara nyckeln. tyckte att det måste vara nåt fel med tändningslåset då men är inte säker. Jag såg på bildelsbasen att vissa tändningslås är tillsammans med växelspak och sånt. Ska jag beställa hela delen tillsammans med växelspak eller hur fixar jag bilen?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang