Koppla förbi startspärr golf mk3/seat cordoba

AntrE
20 januari 2014 · 2 140 Inlägg

Håller nu på att bli heligt förbannad då tändningslåset började glappa så jag förlorade lyse och fläkt. Beställde nytt tändningslås med nyckel ink. dörrhandtag. I hopp om att få samma nyckel runtom, MEN då har dom ju satt i någon helvet*ts startspärr så bilen startar men dör i samma veva. Hinner inte ens lägga den på varvstoppen i ren ilska.

Hur löser jag detta? Byta ut tändplattan från det nya låset till det gamla och leva med 2 nycklar? Klippa några kablar till den där förbannade startspärren? För allvarligt talat vem fan vill ha en sådan här liten skitbil endå?

Det är av modellen som sitter runt nyckelhålet i tändningslåset, från SIEMENS.

/Arg

Senast redigerat av AntrE (20 januari 2014)

Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
J3n5
20 januari 2014 · 792 Inlägg

Det är Valborg snart, spara bilen tills dess!

Mazda Miata "Turbo" (1991)
Swedenrockers Living life on two wheels.....
20 januari 2014 · 835 Inlägg

Tejpa fast gamla nyckeln (eller dess chip) i närheten av spolen på det nya tändlåset. I värsta fall så får du plocka bort chippet ur den nya nyckel ifall den stör.

Garaget.org
Ditt dagcenter på nätet.
Audi A1 (2014)
AntrE
20 januari 2014 · 2 140 Inlägg

Swedenrockers skrev:
Tejpa fast gamla nyckeln (eller dess chip) i närheten av spolen på det nya tändlåset. I värsta fall så får du plocka bort chippet ur den nya nyckel ifall den stör.

Inget chip från den nya nyckeln, men jag gör ett försök!

Tackar dig swedenrockers!! Kommer bara tejpa fast den gamla nyckeln i ringen och snöra upp den under plasten någonstans! Mycket bra och många tack du besparade mig ett hundratal svordomar!

Senast redigerat av AntrE (20 januari 2014)

Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang