Lupo demontering av dörrsida?

EGGxDesign
23 januari 2014 · 70 Inlägg

Hej, jag har skaffat mig en Lupo 1,4 för ett tag sedan smile otroligt nöjd! nu har jag kommit till de stadiet att jag vill demontera dörrsidan (övre) delen där handtaget sitter! jag vill ha tips och eventuellt bilder på vilken typ av clips de sitter med, hur jag ska få bort den hel! om de är skruvar. Vore jätte tacksamt om de är någon som kan förklara utförligt eller som har en bild på hur de ser ut!

Mvh Erik

Nissan S13 (1992)
Sjoning
1 december 2014 · 5 Inlägg

EGGxDesign skrev:
Hej, jag har skaffat mig en Lupo 1,4 för ett tag sedan smile otroligt nöjd! nu har jag kommit till de stadiet att jag vill demontera dörrsidan (övre) delen där handtaget sitter! jag vill ha tips och eventuellt bilder på vilken typ av clips de sitter med, hur jag ska få bort den hel! om de är skruvar. Vore jätte tacksamt om de är någon som kan förklara utförligt eller som har en bild på hur de ser ut!

Mvh Erik

Ska ta bort mina dörrsidor i veckan, både övre och undre! Fick du några tips eller bilder? smile

EGGxDesign
1 december 2014 · 70 Inlägg

eftersom de inte står nånstans så får man prova sig fram! den övre sitter med 2 skruvar! och ett gäng clips, man får ta en tunn mejsel och lossa på "luckan" som sitter på handtaget, sen skruvar man ur 2 torx och skruvar bort låspinnen sen sliter man till uppåt, hälften av alla clips kommer sitta kvar i dörren, och de får man limma om. sen hakar man bara av vajern till dörr öppnaren så är dörrsidan lös, den undre dörrsidan sitter med 3 skruvar i underkant, sen bryter man försiktigt i bak-kant så sitter de 2 clips som ska släppas på, sen är de bara lyft upp den så är den också borta! Hoppas de hjälpte lite iaf!

Mvh

Nissan S13 (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang