Ombyggnad supra mk4 inför våren :)

Ombyggnad av bilen, blir ändra på utsidan lite och bygga om inredningen och även börja fina/trimma upp motorn mer! Dags att börja bygga så man får som man vill ha det :)
  • 80 Följare
  • 63 816 Visningar
  • Uppdaterades senast 30 september 2016
mattiasofc
1 februari 2014 · 152 Inlägg

lindstrome skrev:
Bygger du egen bur eller har du köpt en färdig som ska i? smile

jag köpte delar från finess men bygger den som skruvbur så blir lite eget smile gött att kunna ta ur den om man vill smile

Toyota supra "Ridox supran" (1995)
calle2jz
1 februari 2014 · 371 Inlägg

mattiasofc skrev:

lindstrome skrev:
Bygger du egen bur eller har du köpt en färdig som ska i? smile

jag köpte delar från finess men bygger den som skruvbur så blir lite eget smile gött att kunna ta ur den om man vill smile

Okej. Finess verkar bra. Många som köper där. Ja det är alltid gött att kunna skruva ur buren smile

mattiasofc
1 februari 2014 · 152 Inlägg

lindstrome skrev:

mattiasofc skrev:

lindstrome skrev:
Bygger du egen bur eller har du köpt en färdig som ska i? smile

jag köpte delar från finess men bygger den som skruvbur så blir lite eget smile gött att kunna ta ur den om man vill smile

Okej. Finess verkar bra. Många som köper där. Ja det är alltid gött att kunna skruva ur buren smile

Ja hörde runt med många och folk rekommenderade det aå fick prova köpa en där smile ja på besiktningen är det gött att kunna smile

Toyota supra "Ridox supran" (1995)
mattiasofc
1 februari 2014 · 152 Inlägg

Tänkte höra med nån av er här, tänkte bygga om vevhusventilationen med catchtank och stålombunda slangar, måste man ha tank med filter eller går det utan? Tänkte med besiktningen och så.

Tacksam för svar! Mvh Mattias smile

Toyota supra "Ridox supran" (1995)
calle2jz
1 februari 2014 · 371 Inlägg

mattiasofc skrev:
Tänkte höra med nån av er här, tänkte bygga om vevhusventilationen med catchtank och stålombunda slangar, måste man ha tank med filter eller går det utan? Tänkte med besiktningen och så.

Tacksam för svar! Mvh Mattias smile

Det finns två alternativ. Antingen kan du ha en tank med ett filter. Men då kan du få nedslag på besiktningen. Eller så kan du göra det med seriöst åh sätta slang ifrån tanken till röret mellan luftfiltret och turbon så blir det återcirkulernade.

mattiasofc
2 februari 2014 · 152 Inlägg

lindstrome skrev:

mattiasofc skrev:
Tänkte höra med nån av er här, tänkte bygga om vevhusventilationen med catchtank och stålombunda slangar, måste man ha tank med filter eller går det utan? Tänkte med besiktningen och så.

Tacksam för svar! Mvh Mattias smile

Det finns två alternativ. Antingen kan du ha en tank med ett filter. Men då kan du få nedslag på besiktningen. Eller så kan du göra det med seriöst åh sätta slang ifrån tanken till röret mellan luftfiltret och turbon så blir det återcirkulernade.

Okej tack för svar! Då har jag några alternativ att välja på! smile

Toyota supra "Ridox supran" (1995)
calle2jz
2 februari 2014 · 371 Inlägg

mattiasofc skrev:

lindstrome skrev:

mattiasofc skrev:
Tänkte höra med nån av er här, tänkte bygga om vevhusventilationen med catchtank och stålombunda slangar, måste man ha tank med filter eller går det utan? Tänkte med besiktningen och så.

Tacksam för svar! Mvh Mattias smile

Det finns två alternativ. Antingen kan du ha en tank med ett filter. Men då kan du få nedslag på besiktningen. Eller så kan du göra det med seriöst åh sätta slang ifrån tanken till röret mellan luftfiltret och turbon så blir det återcirkulernade.

Okej tack för svar! Då har jag några alternativ att välja på! smile

http://www.garagewhifbitz.co.uk/index.p … -1625.html

mattiasofc
3 februari 2014 · 152 Inlägg

Blev att beställa lite saker idag, bild kommer när jag fått hem allt! smile

*Cuscotype os fjäderbenstag bak
*Cuscotype fjäderbenstag kolfiber fram
*hks lila oljefilter
*Japspeed - 13 raders Oljekyl / Filter flytt kit
* d1 lila Catchtank till vevhuset
*an10 stålombundenslang med an10 kopplingar
* lila kamdrev
* aliminum kylarplåt
*aluminiumrör kylare
*polerad aliminumkåpa tändstift

Hoppas att motorn blir bra till våren också smile

Toyota supra "Ridox supran" (1995)
Astroid
4 februari 2014 · 284 Inlägg

mattiasofc skrev:
Blev att beställa lite saker idag, bild kommer när jag fått hem allt! smile

*Cuscotype os fjäderbenstag bak
*Cuscotype fjäderbenstag kolfiber fram
*hks lila oljefilter
*Japspeed - 13 raders Oljekyl / Filter flytt kit
* d1 lila Catchtank till vevhuset
*an10 stålombundenslang med an10 kopplingar
* lila kamdrev
* aliminum kylarplåt
*aluminiumrör kylare
*polerad aliminumkåpa tändstift

Hoppas att motorn blir bra till våren också smile

Härligt!! Vart beställde du ifrån? smile

mattiasofc
4 februari 2014 · 152 Inlägg

Astroid skrev:

mattiasofc skrev:
Blev att beställa lite saker idag, bild kommer när jag fått hem allt! smile

*Cuscotype os fjäderbenstag bak
*Cuscotype fjäderbenstag kolfiber fram
*hks lila oljefilter
*Japspeed - 13 raders Oljekyl / Filter flytt kit
* d1 lila Catchtank till vevhuset
*an10 stålombundenslang med an10 kopplingar
* lila kamdrev
* aliminum kylarplåt
*aluminiumrör kylare
*polerad aliminumkåpa tändstift

Hoppas att motorn blir bra till våren också smile

Härligt!! Vart beställde du ifrån? smile

Ja det ska bli kul smile från suprastore.com, japtuning, j-spec, bestparts.se och badassparts smile

Toyota supra "Ridox supran" (1995)
mattiasofc
6 februari 2014 · 152 Inlägg

Blev även att beställa:
*nytt insug
* 90 mm billet spjällhus
*fuelrail kitt

Och kanske blir nya Bosch 1680 spridare idag med smile

Toyota supra "Ridox supran" (1995)
calle2jz
6 februari 2014 · 371 Inlägg

mattiasofc skrev:
Blev även att beställa:
*nytt insug
* 90 mm billet spjällhus
*fuelrail kitt

Och kanske blir nya Bosch 1680 spridare idag med smile

tänk på att bosch "1700cc" går ner sig till ca 1400cc efter ett tag, för jag antar att det är dom du menar? smile dom är väll igentligen på 1680cc har jag för mig

mattiasofc
7 februari 2014 · 152 Inlägg

lindstrome skrev:

mattiasofc skrev:
Blev även att beställa:
*nytt insug
* 90 mm billet spjällhus
*fuelrail kitt

Och kanske blir nya Bosch 1680 spridare idag med smile

tänk på att bosch "1700cc" går ner sig till ca 1400cc efter ett tag, för jag antar att det är dom du menar? smile dom är väll igentligen på 1680cc har jag för mig

Okej tack det visste jag inte! smile dom är begagnade så då kanske dom redan gått ner då hmm får vänta och köpa helt nya om ett tag i stället då!  Ja det är allt dom smile tack för tipset!

Toyota supra "Ridox supran" (1995)
calle2jz
7 februari 2014 · 371 Inlägg

mattiasofc skrev:

lindstrome skrev:

mattiasofc skrev:
Blev även att beställa:
*nytt insug
* 90 mm billet spjällhus
*fuelrail kitt

Och kanske blir nya Bosch 1680 spridare idag med smile

tänk på att bosch "1700cc" går ner sig till ca 1400cc efter ett tag, för jag antar att det är dom du menar? smile dom är väll igentligen på 1680cc har jag för mig

Okej tack det visste jag inte! smile dom är begagnade så då kanske dom redan gått ner då hmm får vänta och köpa helt nya om ett tag i stället då!  Ja det är allt dom smile tack för tipset!

ja, Maxxtuning sålde tex av sina för 400Kr/st bara för att bli av med dom. det finns andra spridare som är bättre till samma priser så du tänkerpådet smile Mvh Calle

mattiasofc
7 februari 2014 · 152 Inlägg

lindstrome skrev:

mattiasofc skrev:

lindstrome skrev:
tänk på att bosch "1700cc" går ner sig till ca 1400cc efter ett tag, för jag antar att det är dom du menar? smile dom är väll igentligen på 1680cc har jag för mig

Okej tack det visste jag inte! smile dom är begagnade så då kanske dom redan gått ner då hmm får vänta och köpa helt nya om ett tag i stället då!  Ja det är allt dom smile tack för tipset!

ja, Maxxtuning sålde tex av sina för 400Kr/st bara för att bli av med dom. det finns andra spridare som är bättre till samma priser så du tänkerpådet smile Mvh Calle

Okej smile Vet du några bra? Tanken är ju att den ska upp till 700-800 hjulhästar och kör på v-power smile

Toyota supra "Ridox supran" (1995)
andreaslidnert
7 februari 2014 · 55 Inlägg

Då är de dags för helsmidd motor då smile

Toyota supra mkiv "kaninjävel" (1995)
mattiasofc
7 februari 2014 · 152 Inlägg

andreaslidnert skrev:
Då är de dags för helsmidd motor då smile

Ja det blir det om ett tag är tanken! smile ska bara köpa på mig alla delar innan smile

Toyota supra "Ridox supran" (1995)
barrre Evolution Garage
7 februari 2014 · 394 Inlägg

mattiasofc skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/images/186/185387/185387-feed68fbb753f401f2615d861e7bfbe7.jpg
Planen var ju att komma så långt som mjöligt med buren idag men han bara fått upp bågen innan gasen tog slut.. Så får blir att fortsätta nån dag snart smile

Tips!
Sätt buren på upphöjningen lite längre bak. Annars blir det lite ont om plats för framsätet om du är lång eller vill kunna fälla sätena! smile

Projekttråd: Volvo 242 med 2JZ
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Toyota Supra TT VVTi "Brukis" (1998)
Volvo 242 2JZ "Den gule" (1975)
Opel Commodore Coupé V8 "Kommandoran" (1970)
mattiasofc
7 februari 2014 · 152 Inlägg

barrre skrev:

mattiasofc skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/images/186/185387/185387-feed68fbb753f401f2615d861e7bfbe7.jpg
Planen var ju att komma så långt som mjöligt med buren idag men han bara fått upp bågen innan gasen tog slut.. Så får blir att fortsätta nån dag snart smile

Tips!
Sätt buren på upphöjningen lite längre bak. Annars blir det lite ont om plats för framsätet om du är lång eller vill kunna fälla sätena! smile

Tack för tipset! smile ja den är upphöjd har även bultförband Och ska köra med stela sportstolar och gjort för dom stolarna och orginal smile

Toyota supra "Ridox supran" (1995)
mattiasofc
8 februari 2014 · 152 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/186/185387/185387-0f29150c7a3b8946e6356bbebed5edcb.jpg
Bur bygge idag, även köpt lite ljud idag kommer upp bild sen smile
Trevlig helg på er! smile

Toyota supra "Ridox supran" (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang