Volvo 744 -87 UTAN gnista.

jaka54
14 februari 2014 · 5 731 Inlägg

Hej!
?????
Vad menar du??
Funkar allt eller har du ytterligare fel på bilen?

SoppanSlut
14 februari 2014 · 25 Inlägg

jaka54 skrev:
Hej!
?????
Vad menar du??
Funkar allt eller har du ytterligare fel på bilen?

Tjena!

Ja jag hade ingen soppa ur spridarna. Var säkringen till spridarrelät som glappa. Åtgärdat! Bilen går nästan som den ska. Det kommer ett metalliskt knack/tick från motorn. Kollade lyftarna och dom verkade röra på sig men kan vara så att någon inte hänger med. Bilen har stått i 5 år så kan vara att det satt igen sig med olja eller något. Ska ta loss och kolla. Kan det vara något annat? Knacket/ticket kommer från motorn och ej från vattenpump eller servopump.

Tack smile

tvedberg
14 februari 2014 · 773 Inlägg

SoppanSlut skrev:

jaka54 skrev:
Hej!
?????
Vad menar du??
Funkar allt eller har du ytterligare fel på bilen?

Tjena!

Ja jag hade ingen soppa ur spridarna. Var säkringen till spridarrelät som glappa. Åtgärdat! Bilen går nästan som den ska. Det kommer ett metalliskt knack/tick från motorn. Kollade lyftarna och dom verkade röra på sig men kan vara så att någon inte hänger med. Bilen har stått i 5 år så kan vara att det satt igen sig med olja eller något. Ska ta loss och kolla. Kan det vara något annat? Knacket/ticket kommer från motorn och ej från vattenpump eller servopump.

Tack smile

alla gammla volvos knackar. smile

Senast redigerat av tvedberg (14 februari 2014)

SoppanSlut
14 februari 2014 · 25 Inlägg

tvedberg skrev:
alla gammla volvos knackar. smile

Skillnad på knack och knack. Kan aldrig tänka mig dom knackar på detta viset. Kan nog slänga upp en film inom kort om det skulle vara så. smile

mange_240
14 februari 2014 · 1 562 Inlägg

Du har inga hydrauliska lyftare på den bilen, men ett oljebyte skadar nog inte.

Senast redigerat av mange_240 (14 februari 2014)

SoppanSlut
14 februari 2014 · 25 Inlägg

mange_240 skrev:
Du har inga hydrauliska lyftare på den bilen, men ett oljebyte skadar nog inte.

Säker? Drog den slutsatsen när jag inte såg några vipparmar. Sitter det fjädrar under lyftarna isf? Oljebyte är gjort. smile

Senast redigerat av SoppanSlut (14 februari 2014)

mange_240
15 februari 2014 · 1 562 Inlägg

Ja du justerar ventilspelet med justerbrickor som ligger ovanpå lyftarna, du kan ju kolla spelet å skaffa justerbrickor om de skulle vara för stort. Lägg upp en film kanske nån kan lyssna sig till vad det kan vara.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang