BoS Träff på Mantorp! Karavan från Skövde!

DJLeo
2 februari 2014 · 126 Inlägg

http://i201.photobucket.com/albums/aa66/MrPorsche/Plansch2014.jpg

Den 24/5 är det dags att bege sig mot Mantorp Park!

För de som känner för att deltaga i en Karavan ifrån Skövde så är ju detta ett ypperligt tillfälle att köra på tycker jag!

Träffen startar ju 08:00 och denna karavan är för de som vill vara i god tid! Siktar på att vara framme vid Mantorp Park mellan 07:30 och 08:00, Restiden är ca 2h 15min, samt några stopp på vägen! så jag räknar med ca 3h i restid!

Då jag gör det här själv så uppskattas all hjälp jag kan få!

Startpunkt från Skövde kommer senare!

Starttid 04:30, sjukt tidigt! Men då kan vi förhoppningsvis få relativt bra platser! smile

REGLER:

INGA OMKÖRNINGAR I LEDET!!! TÄNK PÅ ER SJÄLVA OCH BILARNA! VI VILL INTE HA NÅGRA VARKEN FYSISKA ELLER MATERIELLA SKADOR!

INGEN BUSKÖRNING UNDER KARAVANEN!!!

KOM I TID OM NI VILL ÅKA MED!!!

SKRÄP OCH ANNAT SOM NI VILL SLÄNGA SLÄNGER VI VID STOPP I SOPTUNNOR! VI VILL VÄL INTE SMUTSA NER BMW:s RYKTE? Risken är även stor att skräp, burkar etc. träffar bakomvarande bil!

KOMMER ATT FINNAS EN LEDARBIL GIVETVIS! DEN FÖLJER VI! SÅ BLIR ALLT SNYGGT NÄR VI KOMMER FRAM! (utses på plats, måste ju vara nått fett!)

HÅLL AVSTÅND TILL FRAMFÖRVARANDE BIL!!! Olyckan kan snabbt vara framme!

Om ni har frågor eller vill hjälpa till med detta så får ni gärna skriva här eller i PM!

Audi - The 4 rings of power!
DJLeo
2 februari 2014 · 126 Inlägg

OBSERVERA att karavanen AVGÅR 04:30!!!

Audi - The 4 rings of power!
DJLeo
2 februari 2014 · 126 Inlägg

http://www.hitta.se/vagbeskrivning#stop … övde+(postort)&via=6528813:1448380|askersund+(postort)

För er som är intresserade av vilken väg vi åker så åker vi Skövde-Tibro-Karlsborg-Askersund-Motala-Mantorp!

Vi kör nog på ett stopp på något bra ställe i Askersund om vi hittar en bra parkering där! Som sagt Startpunkt samt rastpunkt/er kommer längre fram!

ENDAST BMW ÄR TILLÅTET I KARAVANEN!!!

Audi - The 4 rings of power!
DJLeo
2 februari 2014 · 126 Inlägg

Officiell sida Bimmers Of Sweden: www.bimmersofsweden.se

Officiellt evenemang på Facebook: https://www.facebook.com/events/5799940 … l_activity

Audi - The 4 rings of power!
DJLeo
2 februari 2014 · 126 Inlägg

Anmälan:
Endast för att få ett humm om hur många vi blir!
Skriv gärna vad du åker i för bil efter namnet!

1. Jesper Leo 320i Touring E36
2.
3.
4.
5.
6.

Audi - The 4 rings of power!
evozz
2 februari 2014 · 122 Inlägg

Vid Volvo-handlaren Rejmes i Askersund finns det en rätt stor parkering, ett tips!

Vi ses på Mantorp smile

Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
Mazda 626 (1988)
BMW 328i "M-Sport" (2013)
DJLeo
2 februari 2014 · 126 Inlägg

Det låter sjukt bra! Det tages i beaktning! smile Tack för tipset!

Det gör vi!

Audi - The 4 rings of power!
P-K Everyday´s my birthday, cause bitches love cake.
2 februari 2014 · 501 Inlägg

I´ll be there! smile

Vi som kommer köra lågt. hur ser stoppen ut? eventuellt så skulle jag kunna hissa upp den några cm innan avfärd och så kanske man kan ha ett stopp ganska nära mantorp som man kan ta och sänka ner den igen? smile

men som sagt så självklart så kommer jag hänga med smile kör vit e36 smile

Stil>Funktion
DJLeo
2 februari 2014 · 126 Inlägg

Härligt! Som evozz sa så finns en stor parkering vid Rejmes i Askersund! Tror det blir bra där!
Men ett tips är att ändå höja lite innan avfärd! Tror vägen inte är mer än skaplig dit tyvärr! Men visst går det att åka lågt! smile

P-K skrev:
I´ll be there! smile

Vi som kommer köra lågt. hur ser stoppen ut? eventuellt så skulle jag kunna hissa upp den några cm innan avfärd och så kanske man kan ha ett stopp ganska nära mantorp som man kan ta och sänka ner den igen? smile

men som sagt så självklart så kommer jag hänga med smile kör vit e36 smile

Audi - The 4 rings of power!
xevyyr
2 februari 2014 · 22 Inlägg

Gött att ni kör över Jönköping, då lär ju Göteborg och Skåne karavanerna ansluta där, samt då vi Jönköpingsbor smile

BMW 320d Touring "Black Widow" (2006)
DJLeo
2 februari 2014 · 126 Inlägg

Tyvärr så åker vi inte över jönköping! Vi åker Tibro-Karlsborg-Askersund-Motala-Mantorp! Den vägen är närmare och roligare att åka samt mindre trafik!

xevyyr skrev:
Gött att ni kör över Jönköping, då lär ju Göteborg och Skåne karavanerna ansluta där, samt då vi Jönköpingsbor smile

Audi - The 4 rings of power!
DJLeo
2 februari 2014 · 126 Inlägg

http://www.hitta.se/vagbeskrivning#star … övde+(postort)&via=6528813:1448380|askersund+(postort)&stop=6472156:1469385|mantorp+park+mantorp++(anläggning)

Nu är det rätt rutt! Förra länken var felaktig!

För er som är intresserade av vilken väg vi åker så åker vi Skövde-Tibro-Karlsborg-Askersund-Motala-Mantorp!

Vi kör nog på ett stopp på något bra ställe i Askersund om vi hittar en bra parkering där! Som sagt Startpunkt samt rastpunkt/er kommer längre fram! Förmodligen Rejmes i Askersund!

ENDAST BMW ÄR TILLÅTET I KARAVANEN!!!

Audi - The 4 rings of power!
xevyyr
2 februari 2014 · 22 Inlägg

DJLeo skrev:
Tyvärr så åker vi inte över jönköping! Vi åker Tibro-Karlsborg-Askersund-Motala-Mantorp! Den vägen är närmare och roligare att åka samt mindre trafik!

xevyyr skrev:
Gött att ni kör över Jönköping, då lär ju Göteborg och Skåne karavanerna ansluta där, samt då vi Jönköpingsbor smile

Din länk funkar dåligt wink
Synd, det hade vart fett tongue

BMW 320d Touring "Black Widow" (2006)
DJLeo
2 februari 2014 · 126 Inlägg

xevyyr skrev:

DJLeo skrev:
Tyvärr så åker vi inte över jönköping! Vi åker Tibro-Karlsborg-Askersund-Motala-Mantorp! Den vägen är närmare och roligare att åka samt mindre trafik!

xevyyr skrev:
Gött att ni kör över Jönköping, då lär ju Göteborg och Skåne karavanerna ansluta där, samt då vi Jönköpingsbor smile

Din länk funkar dåligt wink
Synd, det hade vart fett tongue

Stod även under länken vilken rutt vi kommer köra! men ja lite synd är det allt!

Audi - The 4 rings of power!
BrateN
3 februari 2014 · 16 Inlägg

tjenare! kul att åka tsms med andra bmw tokar upp!smile åkte med ett par bilar förra året från skövde..smile
dock åkte vi via jönköping, galet kul, tänkte att jag skulle åka till jönköping å möta upp igen smile
är det bestämt att ni åker via Karlsborg osv? kul att nån tar initiativ, men jag gör somsagt som förra året.. smile

DJLeo
3 februari 2014 · 126 Inlägg

BrateN skrev:
tjenare! kul att åka tsms med andra bmw tokar upp!smile åkte med ett par bilar förra året från skövde..smile
dock åkte vi via jönköping, galet kul, tänkte att jag skulle åka till jönköping å möta upp igen smile
är det bestämt att ni åker via Karlsborg osv? kul att nån tar initiativ, men jag gör somsagt som förra året.. smile

inget är ju helt 100 ännu! Jag hade nog tänkt mig att försöka synka ihop med örebroarna! Anledningen till att jag vill att vi kör över Karlsborg-Askersund är för att det finns många bra spotts ut med vägen att ta lite bilder osv. Sen är den lite kortare och en roligare väg att åka!smile

Audi - The 4 rings of power!
SchleX_320
3 februari 2014 · 517 Inlägg

Jag åker med�� jag och p-k åker från Lidköping iaf.
jag åker 318tds touring.

BMW 523iA "cruiser touring" (1998)
BMW E36 COUPÉ "BLÅBÄRT" (1995)
DJLeo
3 februari 2014 · 126 Inlägg

SchleX_320 skrev:
Jag åker med�� jag och p-k åker från Lidköping iaf.
jag åker 318tds touring.

Härligt! Sprid till era vänner med BMW! För desto fler desto bättre!

Audi - The 4 rings of power!
DJLeo
3 februari 2014 · 126 Inlägg

STARTPLATS SKÖVDE!!!

IT Gymnasiets Baksida på Hasslums Industri Område!

För er som inte hittar dit:
Toyota, Lindströms Bil, Grahns Konfektyr, Cramo! Detta område kommer vi starta ifrån! Finns en STOR parkering där vi har haft förträffar med TVG innan! Låga bilar kommer givetvis fram på denna parkering men man kan även stå på vägen eftersom att detta är tidigt på morgonen! Vägarna är typ stickgator så inga trafikerade vägar!!!

Adress Kylarvägen 541 34 Skövde!

Pitstop/Paus och förhoppningsvis sammanslagning med Örebro vid Rejmes i Askersund!
Adress: Duvnäsvägen 2
696 32     Askersund


Väl mött! Ta hand om er och er bil så ses vi snart! Mer updates kommer såsmåningom!

Audi - The 4 rings of power!
ReRacing
4 februari 2014 · 26 Inlägg

Jag halar förhoppningsvis på i min e36 cab! Även ifall jag inte kommer hinna fixa med den innan dess sad men IT gymnasiet? Nu är inte min bil speciellt låg men jag har en stark känsla av att jag fastnade där med min golf jag hade! Ganska rejäl kant där upp till parkeringen eller??

BMW E36 325i Cab "BuddhaBudet" (1994)
Volkswagen Golf Mk2 "GDBn" (1991)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang