Passat -98 Vindrutetorkare stängs inte av

A-K
12 februari 2014 · 76 Inlägg

Hej alla bilgalna!

Jag har en passat från -98 som jag har ett litet bekymmer med och tänkte kolla om någon här har haft samma problem som kan säga vad det kan vara så att man kan spara sig den där tiden på felsökningen.

Vindrutetorkarna stannar inte med en gång när man sätter spaken på "off" läge utan fortsätter då i kanske 10-20 sekunder, enormt störande och dom stannar vart som helst på rutan.

Just nu sitter en switch så jag kan stänga av dom helt men vill ändå åtgärda problemet.

Min teori är att det inte är spaken som är felet eftersom de stängs av men är fördröjt.

Så, vad kan det vara? är tacksam för svar på diverse möjligheter.

Tack på förhand

MVH Kim

andreas_1996
12 februari 2014 · 951 Inlägg

kan det inte vara själva motorn till vindrutetorkarna ?

Mitsubishi eclipse gs "Knight Rider" (1992)
Mitsubishi lancer GLXI "Mitsuun" (1993)
A-K
12 februari 2014 · 76 Inlägg

Jo den kan ju vara det men jag har inte testat någonting än så jag har inte en aning om vad det är som spökar än

ADiKO MolnbyPerformance
23 februari 2014 · 365 Inlägg

hade liknande problem men då gick den hela tiden så man fick rycka säkring. köpte nytt relä men de va tydligen fel så tog bara isär den som satt i gjorde rent med lite bromsrengöring över kortet om jag minns rätt sen dess har den funka som de ska smile

"inget är omöjligt- det omöjliga tar bara lite längre tid"
A-K
23 februari 2014 · 76 Inlägg

ADiKO skrev:
hade liknande problem men då gick den hela tiden så man fick rycka säkring. köpte nytt relä men de va tydligen fel så tog bara isär den som satt i gjorde rent med lite bromsrengöring över kortet om jag minns rätt sen dess har den funka som de ska smile

Tack för svar! det är det bruna halvstora relät va? smile

ADiKO MolnbyPerformance
23 februari 2014 · 365 Inlägg

A-K skrev:

ADiKO skrev:
hade liknande problem men då gick den hela tiden så man fick rycka säkring. köpte nytt relä men de va tydligen fel så tog bara isär den som satt i gjorde rent med lite bromsrengöring över kortet om jag minns rätt sen dess har den funka som de ska smile

Tack för svar! det är det bruna halvstora relät va? smile

kommer ikke ihåg men sitter under ratten, bara ha torkarn på och rycka ur så märker du smile

"inget är omöjligt- det omöjliga tar bara lite längre tid"
A-K
23 februari 2014 · 76 Inlägg

Dä var problemet löst tack till ADiKO för tipset och det var relät som krångllade smile

ADiKO MolnbyPerformance
23 februari 2014 · 365 Inlägg

A-K skrev:
Dä var problemet löst tack till ADiKO för tipset och det var relät som krångllade smile

Grymt big_smile

"inget är omöjligt- det omöjliga tar bara lite längre tid"
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang