VW Polo - Ljudbygge & Stance! Ny bil, start på sida 9!

Low & Slow! Sponsored by www.stylingwebben.se
  • 86 Följare
  • 86 849 Visningar
  • Projektet avslutat 26 februari 2019
troxy
19 mars 2014 · 7 Inlägg

Satte ni filmen på UTSIDAN? såg ut så på bilderna?

rleandersson Ljudtokig =)
19 mars 2014 · 282 Inlägg

troxy skrev:
Satte ni filmen på UTSIDAN? såg ut så på bilderna?

Nej filmen sitter på insidan, men vi skar till den på utsidan och värmde bort så kallade "fingrar" som brukar bli och sen satte vi den på insidan! smile

Steenzor
20 mars 2014 · 489 Inlägg

Tråkigt med batterierna, men du kan säkert byta dom mot mindre? smile

Nymans
20 mars 2014 · 1 162 Inlägg

Tänk på att du inte får modifiera reservhjulsbaljan för att få plats med batterier i Streetklasser.

Då hamnar du automatiskt i Super Street klass. hmm

FjonkeeN93 Volkswagen <3
20 mars 2014 · 1 132 Inlägg

Ser ju schysst ut! :-) lite tips angående utsidan är att spackla igen spolarhornen på fronten, 6n2 bagagelucka, modda bakstöten så du har reg plåten där, bort med sidolisterna (limmade), svetsa igen Sidoblinkers och några schyssta fälgar :-D
Kolla gärna min gamla 6n om du ej gjort de :-D

Allmänt körd i huvudet
Lexus IS250 "Executive" (2007)
Volkswagen Golf mk2 CL "JuNGe - evighetsprojekt" (1987)
rleandersson Ljudtokig =)
20 mars 2014 · 282 Inlägg

Nymans skrev:
Tänk på att du inte får modifiera reservhjulsbaljan för att få plats med batterier i Streetklasser.

Då hamnar du automatiskt i Super Street klass. hmm

För en som är ny på detta och försöker lära sig, vad vad skiljer sig super street emot tex street stock 4k??
Dumt av mig att inte läsa regler innan, då reservhjulsbaljan redan håller på att byggas hmm

rleandersson Ljudtokig =)
20 mars 2014 · 282 Inlägg

Steenzor skrev:
Tråkigt med batterierna, men du kan säkert byta dom mot mindre? smile

Lämnade tilbaka dom! Håller ju på med ny balja till bilen så då ska det få plats sen smile

rleandersson Ljudtokig =)
20 mars 2014 · 282 Inlägg

FjonkeeN93 skrev:
Ser ju schysst ut! :-) lite tips angående utsidan är att spackla igen spolarhornen på fronten, 6n2 bagagelucka, modda bakstöten så du har reg plåten där, bort med sidolisterna (limmade), svetsa igen Sidoblinkers och några schyssta fälgar :-D
Kolla gärna min gamla 6n om du ej gjort de :-D

Spolar "hornen" kommer eventuellt ryka, sen ska det på en frontläpp ifrån en seat cordoba och se ifall man hittar några dimljus att sätta fram. Fälgar håller jag på att leta efter hela tiden, blir antagligen en uppsättning vid löning om man hittar något schysst smile
Din polo har jag allt kikat på några gånger, har bilder på den i mitt fotoalbum ifrån jkpg träffen som var i sommras smile

FjonkeeN93 Volkswagen <3
20 mars 2014 · 1 132 Inlägg

rleandersson skrev:

FjonkeeN93 skrev:
Ser ju schysst ut! :-) lite tips angående utsidan är att spackla igen spolarhornen på fronten, 6n2 bagagelucka, modda bakstöten så du har reg plåten där, bort med sidolisterna (limmade), svetsa igen Sidoblinkers och några schyssta fälgar :-D
Kolla gärna min gamla 6n om du ej gjort de :-D

Spolar "hornen" kommer eventuellt ryka, sen ska det på en frontläpp ifrån en seat cordoba och se ifall man hittar några dimljus att sätta fram. Fälgar håller jag på att leta efter hela tiden, blir antagligen en uppsättning vid löning om man hittar något schysst smile
Din polo har jag allt kikat på några gånger, har bilder på den i mitt fotoalbum ifrån jkpg träffen som var i sommras smile

Jaså? :-) de måste jag genast kika in! :-D
Dimljus finns ju original. Satt monterat på min gula cc som jag snodde inredningen ifrån. Kolla på ebay för brukar finnas billiga dimljus där!

Allmänt körd i huvudet
Lexus IS250 "Executive" (2007)
Volkswagen Golf mk2 CL "JuNGe - evighetsprojekt" (1987)
rleandersson Ljudtokig =)
20 mars 2014 · 282 Inlägg

FjonkeeN93 skrev:

rleandersson skrev:

FjonkeeN93 skrev:
Ser ju schysst ut! :-) lite tips angående utsidan är att spackla igen spolarhornen på fronten, 6n2 bagagelucka, modda bakstöten så du har reg plåten där, bort med sidolisterna (limmade), svetsa igen Sidoblinkers och några schyssta fälgar :-D
Kolla gärna min gamla 6n om du ej gjort de :-D

Spolar "hornen" kommer eventuellt ryka, sen ska det på en frontläpp ifrån en seat cordoba och se ifall man hittar några dimljus att sätta fram. Fälgar håller jag på att leta efter hela tiden, blir antagligen en uppsättning vid löning om man hittar något schysst smile
Din polo har jag allt kikat på några gånger, har bilder på den i mitt fotoalbum ifrån jkpg träffen som var i sommras smile

Jaså? :-) de måste jag genast kika in! :-D
Dimljus finns ju original. Satt monterat på min gula cc som jag snodde inredningen ifrån. Kolla på ebay för brukar finnas billiga dimljus där!

Får kika på ebay! För det ser så jävla tomt ut utan dimljus tycker jag smile

Nymans
21 mars 2014 · 1 162 Inlägg

rleandersson skrev:

Nymans skrev:
Tänk på att du inte får modifiera reservhjulsbaljan för att få plats med batterier i Streetklasser.

Då hamnar du automatiskt i Super Street klass. hmm

För en som är ny på detta och försöker lära sig, vad vad skiljer sig super street emot tex street stock 4k??
Dumt av mig att inte läsa regler innan, då reservhjulsbaljan redan håller på att byggas hmm

Det är en hel del som skiljer sig åt där kan man säga.
I superstreet får du bygga vägg vid b-stolpen, ha hur många batterier, steg och basar du vill och du får förstärka bilen fram till och med b-stolpen.
Du får även köra med 18V system då.

Så det skiljer sig rätt mycket.

http://bilstereoforbundet.com/dbdragracing/
Där finns kortfattade regler på svenska i alla fall.

http://termpro.com/dbdrag/rules/2014/ru … Section=99
Där har du regler i helhet på engelska. smile

rleandersson Ljudtokig =)
21 mars 2014 · 282 Inlägg

Nymans skrev:

rleandersson skrev:

Nymans skrev:
Tänk på att du inte får modifiera reservhjulsbaljan för att få plats med batterier i Streetklasser.

Då hamnar du automatiskt i Super Street klass. hmm

För en som är ny på detta och försöker lära sig, vad vad skiljer sig super street emot tex street stock 4k??
Dumt av mig att inte läsa regler innan, då reservhjulsbaljan redan håller på att byggas hmm

Det är en hel del som skiljer sig åt där kan man säga.
I superstreet får du bygga vägg vid b-stolpen, ha hur många batterier, steg och basar du vill och du får förstärka bilen fram till och med b-stolpen.
Du får även köra med 18V system då.

Så det skiljer sig rätt mycket.

http://bilstereoforbundet.com/dbdragracing/
Där finns kortfattade regler på svenska i alla fall.

http://termpro.com/dbdrag/rules/2014/ru … Section=99
Där har du regler i helhet på engelska. smile

Lutar åt att jag inte kommer börja tävla i år då! Kanske om jag bygger en ny bil vid sidan av som jag är lite sugen på smile Men men, vad gör man när man slarvar och inte läser reglerna innan! hmm

rleandersson Ljudtokig =)
21 mars 2014 · 282 Inlägg

Jävligt dålig bild, men lådan är helt klar nu iallfall! Nu är det bara baljan och batterier jag väntar på så jag kan provspela! LÄNGTAR big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/137/136396/136396-3ad1cf63c1b76999869f2cf2499ca086.jpg

rleandersson Ljudtokig =)
28 mars 2014 · 282 Inlägg

Var på Loudstore i onsdags och hämtade hem lite kabel. Blev 10m 50mm2 kabel, en stinger Lågnivå och en Connection BFH11 säkringshållare! Blir kanske till att börja dra om endel kabel imorgon! smile
Vet att bilden är sne men orkade inte bry mig...

https://www1.garaget.org/gallery/images/137/136396/136396-a3ee806c0bbd91287e06ddca30a48621.jpg

rleandersson Ljudtokig =)
1 april 2014 · 282 Inlägg

Står för tillfället stilla med ljudbygget, men ska försöka komma igång så snabbt så möjligt då jag är sjukt sugen på att höra Atomic basarna smile
Men fick tvättat, vaxat och städat ur bilen idag och då passade på att åka och fota bilen lite snabbt! Förövrigt så sitter det coilovers på den nu! Ignorera fälgarna kommer nya inom kort smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/137/136396/136396-31abb654a5c30ec2fd4161571f6c310e.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/137/136396/136396-28a5153c9185f232a3de124fd6cb3e62.jpg

Klart en måste ha en Loudstore klibba på bilen, www.loudstore.se wink
https://www1.garaget.org/gallery/images/137/136396/136396-a6deaed118d3b1c924a54f28a8e00440.jpg

Tyckte VW emblemet såg lite tråkigt ut så jag tog och satte lite stickerbomb på det! Tycker det ser bra ut smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/137/136396/136396-a55a04c809e7312487a10d813816ba0a.jpg

Jaja, det var allt just nu! Ska försöka bli lite mer aktiv här smile
Ha det gött!

Rillependent
2 april 2014 · 948 Inlägg

Ska följas! smile
Hoppas det blir feta fälgar du hittar big_smile kolla gärna in mitt projekt också!

Volkswagen Polo 6r 2010 OEM+
PROJEKT-TRÅDEN
rleandersson Ljudtokig =)
2 april 2014 · 282 Inlägg

Rillependent skrev:
Ska följas! smile
Hoppas det blir feta fälgar du hittar big_smile kolla gärna in mitt projekt också!

Tackar för det! Ja, jag letar dagligen men lutar åt att klicka hem nya fälgar om inte något ploppar upp snart smile
Ska kikas in wink

Rillependent
2 april 2014 · 948 Inlägg

rleandersson skrev:

Rillependent skrev:
Ska följas! smile
Hoppas det blir feta fälgar du hittar big_smile kolla gärna in mitt projekt också!

Tackar för det! Ja, jag letar dagligen men lutar åt att klicka hem nya fälgar om inte något ploppar upp snart smile
Ska kikas in wink

kan tipsa om de jag köpte, blev snorbilligt! om du nöjer dig med 7x15 wink men det blir bra med ET20 och 5mm spacer big_smile gav 3.800:- för mina med frakt och allt! bbs rs kopior smile
och 165/45r15 nankang as-1 runt 1700:-

slutsumma ~5.500:- wink

Volkswagen Polo 6r 2010 OEM+
PROJEKT-TRÅDEN
rleandersson Ljudtokig =)
2 april 2014 · 282 Inlägg

Rillependent skrev:

rleandersson skrev:

Rillependent skrev:
Ska följas! smile
Hoppas det blir feta fälgar du hittar big_smile kolla gärna in mitt projekt också!

Tackar för det! Ja, jag letar dagligen men lutar åt att klicka hem nya fälgar om inte något ploppar upp snart smile
Ska kikas in wink

kan tipsa om de jag köpte, blev snorbilligt! om du nöjer dig med 7x15 wink men det blir bra med ET20 och 5mm spacer big_smile gav 3.800:- för mina med frakt och allt! bbs rs kopior smile
och 165/45r15 nankang as-1 runt 1700:-

slutsumma ~5.500:- wink

More info please!! big_smile

rleandersson Ljudtokig =)
8 april 2014 · 282 Inlägg

Funderar på att Plastidipa bilen i matsvart? Börjar tröttna på det vita. Vad tror ni, ska man köra på det eller någon annan lite mer annorlunda färg?? Riktigt sugen på att göra det iallfall smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang