Vad för batteri, Impreza?

TobbeTT
27 februari 2014 · 948 Inlägg

Hej

Efter ha råkat helt laddat ur mitt gamla bosch batteri, så tar det inte emot laddning längre. Så funderar på vad man ska ha? Funderat på biltemas silver batteri men dom är ju polerna försänkta i plasten på, för jag måste ha toppmonterade poler iom jag har stora batteri/bilsterokontakter till batteriet, bägge polerna på samma långsida, pluspolen vänster sida, alltså om man stoppar batteriet ner i bilen så ska pluspolen vara närmast motorn. Har även lite mått 200mmhögt, 170mmdjupt, 225-230mm brett.

Tack på förhand


Mvh

Drönirettab
27 februari 2014 · 21 761 Inlägg

Lite knepigt att hitta lämpligt batteri på Biltemas hemsida eftersom det inte finns bilder på alla batterier, vill du handla hos dem så är det nog bäst att åka till en butik och se hur de ser ut. Kollar man på tex nr 802604 så visar iaf bilden att polerna inte är "nedsänkta", då finns det kanske något batteri i den modellserien som har rätta mått och rätt polställning.

Hur menar du med "pluspolen på vänster sida"?

När man anger polställningen på ett batteri så ska batteriet vara vänt med polerna närmast sig själv, i så fall bör ditt batteri ha pluspolen till höger (dvs polställning "0") om man ska tro rekommendationstabellen hos Tudor. hmm

TobbeTT
27 februari 2014 · 948 Inlägg

Tack för svar!

Ja jag vet det lät knepigt men du har rätt har kollat runt lite och ska vara polställning "0"

Men..nu tar batteriet laddning, kollade till laddaren en timme efter jag började ladda batteriet och då hade det orkat fått upp till runt en fjärdedel. Så den får stå och ladda nu under natten så får jag se imorn hur det funkar.

Annars får det bli biltemas eller tudors

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang