Biltrailer sökes

Azith
2 mars 2014 · 72 Inlägg

Hej
Ingen som har biltrailer att hyra/låna ut över en helg framöver? Ska transportera en Ford Mustang till norrland.
Tack på förhand.
Kontakt via pm eller här på tråden.

Volvo s80II 2.0f Summum "Glidaren" (2008)
Audi A6 2.4 v6 "Lyxlimpan" (2005)
JossanB
2 mars 2014 · 497 Inlägg

Kolla med din närmaste mack, hos statoil o shell kan du se på deras hemsida ifall dom har trailer.

Dream as if you could live forever. Live as if you only have today.
Suprans projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=308981
mange_240
2 mars 2014 · 1 562 Inlägg

Kolla med mackar efter vägen, hyrde själv en trailer i sommras av http://www.mittservice.se/
Men borde finnas många fler. Vart utgår du ifrån?

Azith
2 mars 2014 · 72 Inlägg

Tack för förslagen, men jag tycker att det blir så dyrt om man ska hyra på mackar så jag tänkte att om någon hade hemma så kan man kanske komma överens om en överkommlig summa smile
Lite dumt att glömma skriva vart jag utgår ifrån... smile Men det är från Stockholm.

Audi A6 2.4 v6 "Lyxlimpan" (2005)
Volvo s80II 2.0f Summum "Glidaren" (2008)
mange_240
2 mars 2014 · 1 562 Inlägg

Jovisst blir det dyrt, men tycker ändå att det kanske är en liten utgift i sammanhanget om olyckan skulle vara framme. Det bör ju vara till din fördel att ha hyrt den vitt. En annan ide vore ju kanske att försöka hitta en lastbil som ska uppåt då, åker ju en hel del längs E4an.

Azith
2 mars 2014 · 72 Inlägg

Ja det är ju förvisso en tankeställare... Det var ingen dum ide att försöka hitta en lastbil, men jag tror inte att det är så enkelt att hitta någon som är villig att hjälpa med transport av fordon, eller?

Volvo s80II 2.0f Summum "Glidaren" (2008)
Audi A6 2.4 v6 "Lyxlimpan" (2005)
mange_240
2 mars 2014 · 1 562 Inlägg

Går säkert bra men "OM". Går mer tomma transporter än man tror efter vägarna, kolla med lokala åkerier, även om de har lass kanske de ryms en bil. En kompis tog hem en bil på maskintrailer för ett tag sedan. Sen är de rätt trist att dra på en lastad biltrailer med.

Senast redigerat av mange_240 (2 mars 2014)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang