Precis som MannDiin skriver så är det glödtrådsvakten som ställer till problem för dig. Ljusmodulen har även en funktion inbyggd för att förlänga livslängden på original halogenlampor där den klipper matningen under nån hundradel om den kommer över en visst spänningsnivå när helljuset är aktiverat.
Jag gjorde mätningar på min E46:a (med xenon halvljus och halogen helljus) Den klippte matningen cirka var 5 sekund när motorn var igång, varje puls var då cirka 50-80ms långa, tillräckligt korta för att inte släcka ner halogenlamporna men tillräckligt för att jag skulle få problem med vår mätsensor (för att göra en lång historia kort: http://www.indiegogo.com/projects/xbb-l … h/x/320126).
Du är inte helt säker på att LED rampen blinkar till lite då och då när den är aktiverad?
Problemet är nog att du inte har någon lågresistiv last liggandes på helljuset (i alla fall inte initalt). Xenon drivdonet behöver nog tid på sig att starta upp och hinner inte dra någon ström den korta tid som du får pulsen.
Jag skulle tippa på att en lämplig effektresistor ner mot jord löser dina problem, storleken är svår att beräkna utan mer ingående parametrar. Enklast är nog att testa dig fram. Det går även att höja ingående tillslagsspänningen i reläet genom att sätta ett motstånd i serie, problemet som kan uppstå då är att kontaktorn i relät inte får bra kontakt som kan skapa gnistbildning och på så sätt få en sämre kontaktyta som följd.