Dolda menyer i Volvo SC-805 stereo

AccelGR
10 mars 2014 · 144 Inlägg

Tjena!
Upptäckte lite dolda menyer när jag höll på att pilla med min SC805-stereo, googlade lite och hittade en del som också hittad dessa men det finns väldigt lite att läsa om dem så jag tänkte fråga om någon här vet något mer om dessa "dolda menyer". Jag hittar inget om det i manualen till bilen. Verkar vara lite basinställningar och sånt som de kanske använder i verkstäder eller nå? Finns ganska mycket information om dessa menyer i bland annat HU-stereona men inte om just SC-805.

För att få fram menyerna stänger man av stereon, håller in en knapp på den och sedan samtidigt startar den med PWR.

Några av menyerna jag hittat:
5an + PWR > ändra språk (byt med sifferknapparna)
4an + PWR > vet ej, står "H909M 15" på displayen
3an + PWR > nå testläge kanske, alla tecken på displayen tänds och det blir ett pipljud som låter som f*n!
Dolbyknappen + PWR > vet ej, står "A-CT OFF"
CD + PWR > ASC-inställningar (ASC = Active Sound Control), välj mellan Low, Med och High med knapparna 1, 2 och 3
TP + PWR > volyminställning för TP, ändra med volymvrede (någon som vet vad TP är?)
PTY + PWR > volyminställning för PTY, ändra lika som TP (vet inte heller vad PTY är)

Vore kul om nån visste nå mer om det här och kanske nån som har nån guide med vad man kan göra big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang