Ena halvljuset fungerar ibland, Mercedes 190E

Slash Saabifierad
11 mars 2014 · 2 026 Inlägg

Har en Mercedes 190E och vänstra halvljuset har nu börjat fungera då och då, parkeringsljuset på samma sida har också börjat fungera ibland. Helljuset på samma sida fungerar jämt och ständigt liksom dimljuset (som är inbyggd med lyktan).
Har sprejat 5-56 i kontakterna och byt glödlampa (både i halvljuset och i parkeringsljuset) men detta verkar inte vara felet.

Så har ni några tips om vad det kan vara som spökar och/eller vad jag mer kan kolla?

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
Mack Forum- och sitemoderator
11 mars 2014 · 26 149 Inlägg

Fukt i säkringsboxen?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Slash Saabifierad
12 mars 2014 · 2 026 Inlägg

Mack skrev:
Fukt i säkringsboxen?

Tog en titt i säkringsboxen som du sa, visade sig att halvljussäkringen hade oxiderat så nu verkar det vara löst, tackar för hjälpen smile

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang