VW 2010 och OBDII ??

stuback
13 mars 2014 · 17 Inlägg

Köpte mej en Golf Plus Bluemotion årsmod 2010 för 8 månader sedan och nu har ett fel "störning" på katalysatorn och det har också kommit "störning i motorstyrning". Då tänkte jag att jag skulle förekomma verkstaden och se lite vad det kan vara som det larmar för. Har använt felkodsläsare förut, men inte på en VAG. Köpte en på Biltema 15-1361 som skulle vara till VAG, men det läser inte in utan det blir felmess "linking error" som antagligen betyder att det inte fås kontakt mellan styrbox och felkodsläsaren. Nån som har erfarenhet av detta ! Har mailat Biltema och hört mej för om de har nån erfarenhet av detta uppkomna problem.

Senast redigerat av stuback (13 mars 2014)

stuback
19 mars 2014 · 17 Inlägg

Nåväl...jag har mailat både kundsevice centralt och lokalt i Karlstad om att försöka få besked om denna fungerar på avsett sät på den bilmodell jag har. Kundservice centralt har inte en aning, kundservice lokalt svarar inte på mail. Nåväl mina farhågor besinnas ännu en gång, lite mer avancerade saker än skruvmejslar ska man nog inte köpa på Biltema...

Jani Hast
19 mars 2014 · 213 Inlägg

Felet ligger skulle jag tro i att bilen har canbus. Stötte på liknade problem med kompisens Passat modell nyare.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang