Dra kablar från baklucka i en sedan

Slash Saabifierad
13 mars 2014 · 2 026 Inlägg

Tänkte dra 2 kablar ifrån min Mercedes 190Es baklucka men det slog mig att baksätet inte går att fälla så har sett att det finns en "tunnel" där kablar går igenom men vart kommer dessa kablar ut i själva kupén?? hittar ingen plats samt att jag inte känner några kablar.

Hur gör ni andra som exempelvis drar kablar till slutsteg och högtalare i sedaner utan fällbara baksäten?

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
mb_pucken
13 mars 2014 · 5 087 Inlägg

Kablarna kommer ut bredvid tanken eller bakom ryggstödet smile ryggstödet är lätt och plocka ur smile
Kan sitta någon plast framför tanken i skuffen smile

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
DilluTioN Renovering/film
13 mars 2014 · 129 Inlägg

Det är väl inte helt ovanligt att man måste demontera baksätet för att komma åt och kunna göra ett ordentligt jobb.

Golf MK1 Cab Engine Detailing
Renovering, detaljering av motor, styling mm.
Volkswagen Golf Cabriolet "Quartett Special edition" (1989)
Slash Saabifierad
26 mars 2014 · 2 026 Inlägg

Tack för svaren, tunneln gick precis bakom baksätets ryggstöd så det var bara plocka bort det. Var riktigt enkelt som du sa mb_pucken^^

Senast redigerat av Slash (26 mars 2014)

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang