Bmw 320 e46 Elfel

Fredriksson94
26 mars 2014 · 7 Inlägg

Hallå!! Jag har fått ett mycket konstigt problem med min bil!
Allt börja med att stereon hade dött, så jag tänkte dra ur säkringen och kolla den. Men jag råka dra ur fel säkring och drog då ur säkringen till innerbelysningen. När jag gjorde det pep alarmet till och allt ljus slockna i bilen. sätter i säkringen igen men inget ljus börjar lysa. märker sedan då att Vindrutetorkarna,innerbelysning,larm,stereo,elhissar är ur funktion och alla säkringar är hela.
någon som vet var mitt problem kan vara?

Bmw 320 E46 -00

Runn WS7 Avstängd
26 mars 2014 · 1 031 Inlägg

Funkar stereon?

Pontiac Trans Am WS7 E85 "Wings West" (1998)
Fredriksson94
26 mars 2014 · 7 Inlägg

Ja den fungera innan jag drog ur säkringen iallafall! och den är ny. köp för 2 månader sedan!

andreas_1996
26 mars 2014 · 951 Inlägg

testa att ta ur batteriet och vänta 5-10 minuter och sätt tillbaks det å se om det funkar smile

Mitsubishi lancer GLXI "Mitsuun" (1993)
Mitsubishi eclipse gs "Knight Rider" (1992)
Fredriksson94
26 mars 2014 · 7 Inlägg

Jag har försökt med att ta ur batteriet men det fungerar inte ändå!

zshoe Kokar ris
26 mars 2014 · 923 Inlägg

möjligt fel på "gm5" styrdonet
http://www.bmwgm5.com/

från sidan:

"The GM5 is used to control a variety of different functions. Here is a list of functions this module controls:
By the way, this is also the list of things that won't work when the GM5 module is removed. The car will run and drive just fine except for the items listed below.
Power window control (up and down control of windows)
Remote entry (locking and unlocking via key fob and central locking button)
Trunk release (via key fob, handle button and interior trunk release button)
Vehicle alarm (siren, tilt & sonar sensors and clown nose light)
Windshield wiper and washer (both front and rear if equipped)
Interior lights"

"står inte v tec för turbo motor?? satans jävla skit snackare överallt!"
BMW Z3 "zshoe" (1999)
Fredriksson94
26 mars 2014 · 7 Inlägg

Sedärja! det tackar jag för! måste man byta ut hela "styrdonet" eller finns det delar i den man kan byta ut?

offfroad Män med stil kör dieselbil
27 mars 2014 · 595 Inlägg

ett tips är att leta rätt på ALLA säkringar, , min bmw 5 serie har säkringar bland annat under passagerar stolen under mattan å dämpningen i golvet, dessa säkringar är huvudsäkringar till dem främre säkringscentralen ., ( t.ex, en säkring där är till nyckelns position 2 läge, så om den går är bilen STENdö.. )
googla fram vart alla säkringar sitter i din bil å om någon mer säkring har något att göra me styrdonet..,

sedan , om de inte hjälper eller om man är lat, så leta rätt på den där styrenheten å försök försiktigt å pilla isär den å se om något ser galet ut..,

efter de är de å börja byta delar..

Har en egen cnc-fräs, arbetar med mdf, trä, aluminium-(experimentellt) för tillfället , behöver du något utfräst så är det bara att pm'a
Fredriksson94
27 mars 2014 · 7 Inlägg

Jag ska kolla upp det senare efter jobbet!
men är det någon som kan säga hur man mäter upp ett relä på enklast sätt till en person som aldrig har hållt på så mycket med el!

Fredriksson94
30 mars 2014 · 7 Inlägg

Tjenare! hade nu tänkt att beställa en begagnad gm5 modul! men är det någon som vet ifall det är någon skillnad på en som har suttit i en 325? eller om årsmodell spelar någon roll? smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang