Ta bprt fartspärr med Greddy SLCC toyota supra

Omen_
27 mars 2014 · 26 Inlägg

Hej, jag har installerat en Greddy SLCC (Speed Limiter cut controller) men får det inte att fungera på min supra! Jag har även pratat med Supramannen, J-Spec, JapTuning, JRM utan vidare resultat!

Jag har en Toyota Supra MKIV TT Automat -93
Och tydligen så kan det vara skillnad mellan automat och manuell.

Jag kopplade in den efter beskrivning och matar den med 12v från tändningen. Jag kapade den rosa kabeln från speed sensor på pin out 2 på 40 pinnaren från ECUn. (Kan ladda upp bilder ikväll)

Har jag gjort något fel?  Jag har mätt och den får ström iaf. Men vid ca 180-185 så tar det stopp!

Om ni har själva gjort det här på en automat så är bilder och svar uppskattat! Alla dumma svar som "man får inte köra så snabbt" "köp en annan bil" osv undanbes!

Toyota Supra Mkiv TT Targa "The Green Mile" (1993)
2wD
19 mars 2015 · 72 Inlägg

Omen_ skrev:
Hej, jag har installerat en Greddy SLCC (Speed Limiter cut controller) men får det inte att fungera på min supra! Jag har även pratat med Supramannen, J-Spec, JapTuning, JRM utan vidare resultat!

Jag har en Toyota Supra MKIV TT Automat -93
Och tydligen så kan det vara skillnad mellan automat och manuell.

Jag kopplade in den efter beskrivning och matar den med 12v från tändningen. Jag kapade den rosa kabeln från speed sensor på pin out 2 på 40 pinnaren från ECUn. (Kan ladda upp bilder ikväll)

Har jag gjort något fel?  Jag har mätt och den får ström iaf. Men vid ca 180-185 så tar det stopp!

Om ni har själva gjort det här på en automat så är bilder och svar uppskattat! Alla dumma svar som "man får inte köra så snabbt" "köp en annan bil" osv undanbes!

Nu Blev jag också nyfiken, har precis samma problem, löste du det ?

Livet är som en berg och dalbana, långsamt upp å sen utför så det kittlar i magen å man vill krekas.
Sen tvärbromsar man och livet är över.
Toyota Supra Mkiv "Doe" (1996)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang